Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

DĚKUJI ZA KOREKTNÍ A PŘÍNOSNOU DISKUSI.

0 0
možnosti
KK

Mě v bodech chybí nedodržení bezpečné vzdálenosti, denně vidím jak se nějaký id..t "lepí" ve 120 metr za auto před ním, je to podle mě nesrovnatelně nebezpečnější než nepoužití blinkru.

A s tím 0 bodů za nezastavení před přechodem naopak souhlasím. Je to velice subjektivní, přechody jsou často za křižovatkou a chodci se často bezohledně trousí přes přechod aniž by brali ohled na plynulost dopravy.

1 0
možnosti
VB

bych to tak nedramatizoval, podle sazebníku jedou jenom měšťáci a ti pokutují jenom parkování a rychlost, státní přihlížejí k aktuální koupěschopnosti obyvatel, tedy alespoň podle mých zkušeností, blbec se najít může, ale vyšší pokuty inkasovat na silnici stejně nemůže a třeba červená stojí v Brně standardně pětikilo i když je taxa 2500, což vám vždy neopomenou oznámit, zrovna nedávno jsem viděl Slováka projet na černenou, když jsem šel do hospody a policajti za ním, když jsem je po chodníku obcházel, tak policajt říkál Slovákovi, tak snad najdete aspoň dvě kila, menší blok nemám, jinak samozřejmě ty nejvyšší pokuty nedostanete jen tak, jestli vůbec,

0 0
možnosti
RH

R24a85d68e35k 22H47o81d16a56ň

3. 11. 2016 11:31

Problém s pokutami má spoustu rovin.

1) stěžování, jak "mně to vezme střechu nad hlavou, ale tam toho ta částka vůbec nepálí". Tady stížnosti nerozumím, přesně proto se přece 1. 7. 2006 zavedl bodový systém. A ten přece funguje, Ťok to říkal, ne?

2) argumentace že "pokuty jsou malé". Nesmysl, pokuty jsou na úrovni (často nad úrovní) Německa, Rakouska atd.

3) co na rozdíl od Německa či Rakouska ale nemáme je policie. Zatím co tam se policisté skutečně snaží vám "pomoci", u nás je stále ta postkomunistická mentalita že policista má prostě tak nějak držet lidi pod krkem, a tak policie stále zamrzla v té snaze "na každého někoho mít". A tak policisté klidně přiznávají, že ta značka ve stromě je sice neviditelná, ale to je nezajímá, dostanete pokutu. Fakt že je ta značka tím pádem neplatná je nezajímá.

4) důsledek 3) je fakt, že u nás máme obrovské množství dopravních "prohřešků", protože je prostě snaha aby řidiči prohřešky dělali. Absurdně nízká snížení rychlosti ideálně bez koncových značek, 5 měsíců trvající opravy které jde stihnout za týden atd.

5) důsledek 4) je, že řidiči nechtějí domnělé přestupky platit na místě, a řeší to úřady. Ty jsou samozřejmě zahlceny neuvěřitelným a nezvladatelným množstvím přestupků, přičemž značná část řidičů se samozřejmě brání - důsledek je, že ti co se brání pokuty nedostanou protože úřad prostě nemá čas to s ním řešit

6) no a důsledek 5) pak je ta balkánská mentalita úředníků: oni v zásadě ví, že dokáží potrestat třeba každý desátý případ co se jim dostane na stůl (přičemž v důsledku 3) bývají důkazy o přestupku minimální, protože to nikdo nemá čas pořizovat, jde o kvantitu). No, a tak se prostě balkánskou cestou snaží posunovat vše právě k těm likvidačním trestům. Tedy místo aby řidič za 10 přestupků dostal 10* 500 Kč pokut, snaží se to vyřešit tím, že řidič prostě dostane pokutu 10 000 Kč - ale za každý 20. přestupek. Což samozřejmě vede k ještě větší snaze řidičů se bránit.

3 0
možnosti
MN

Místo ztráty většího množství bodů pokuta, To je vidět, že pan ministr a jeho přátelé mají na statisícové pokuty, ale třeba alkoholu a drog se nevzdají. Samozřejmě nadsazuji. Ale o něčem ta výše sankcí vypráví. O tom, že mocipánům politikům je na hony vzdálená realita většiny občanů. Prostě ANO, naše příjmy nám takové pokuty umožňují. ANO, MY na to máme! Že pane Ťoku, Babiši,....!Rv

1 2
možnosti
AK

Co se týče výše pokut, tak pokud je srovnám třeba s Německem a vztáhnu je k průměrné mzdě německé a naší, vychází mi, že už teď máme pokuty relativně 3x vyšší než v Německu.

Je to dobrý důvod pro jejich další zvýšení?

5 1
možnosti
AK

Pan ministr prohlásil, že vzrostl počat mrtvých na silnicích a proto navrhuje změnit bodový systém.

Když byl tázán proč vzrostl, připustil, že neví.

To je přímo aristotelská logika - nevím proč vzrostl počet mrtvých na silnicích, ale vím, že na to musím reagovat zpřísněním bodového systému...

Bylo by dobré ho povýšit někam na místo, kde by už nemohl lidem škodit.

9 0
možnosti
Foto

Nelze nastavit spravedlivou výši pokuty. Jedině, podobně jako v některých jiných zemích, že by se odvíjela od výše příjmu dotčeného (výše důchodu, platu, daňového přiznání), ale ani tak nemůže být spravedlivá, protože někdo může mít příjmů více. Tak snad jedině zavést povinné odstavení vozidla na řádu hodiny, nebo dny, podle závažnosti přestupku. Nový nápad, nevím. Ale dokážu si představit, že pospíchálek, kdyby byl donucen se na dvě hodiny zastavit, si to rozmyslí. Stejně tak může být pro někoho poučné, když se bude muset nechat někým odvézt, aby se pro své auto musel příští den vrátit. Na místech, kde nelze vozidla odstavovat, tam by mohla policie na náklady postiženého volat odtahovku. Náklady by tak byly v řádech tisíců a není potřeba nastavovat likvidační pokuty.

6 0
možnosti