Metro s řidšími intervaly

Volný cyklus Ta naše pražská městská hromadná [4]Tak nám prodloužili intervaly, paní Müllerová, řekl by Josef Švejk. Nepovídejte, opáčila by, jak jste na to přišel? Inu, spočítal jsem si, kolik spojů jezdilo denně před koncem října a kolik jich jezdí od začátku listopadu. Od pondělka do čtvrtka to třeba na lince B bylo 285 vypravených vlaků a teď jich je jenom 277.

Ano, úspora vlaků je zdánlivě minimální, počítáno pro stanici Rajská zahrada představuje „pouhých“ 2,8 %. Těch osm ušetřených vlaků však není rovnoměrně rozprostřeno do celého dne, kdy by scházel jeden za dvě a půl hodiny, nýbrž do období špiček, kdy mezi šestou a osmou hodinou scházejí tři vlaky, mezi patnáctou a šestnáctou také tři a mezi osmnáctou a devatenáctou zbývající dva.

Poznal jsem to okamžitě, jezdím ráno ve stejnou dobu a náhle jsem nastupoval první stanici od konečné do nápadně nacpaného vlaku. Inu, když v mé hodině jezdí namísto 19 vlaků jen 17, představuje to omezení přepravní kapacity o 10 %. To samozřejmě musí být vidět, každý pozná, když je něčeho o deset procent míň (kapacity) či když je na stejném místě o deset procent víc (lidí ve vagonu).

Protože se změnily jízdní řády i na linkách A a C, mohu předpokládat, že tam došlo k obdobným zeštíhlením, jen na rozdíl od béčka nemám k dispozici staré jízdní řády (ty už na webu dpp.cz nejsou).

Pochopitelně – Dopravní podnik musí šetřit, např. aby měl na uhrazení nevýhodného tramvajového kontraktu atp. Já jen doufám, že se toto šetření na cestujících a jejich přepravním komfortu nedotkne ve stejné míře odměn vedoucích pracovníků firmy a ROPIDu. Ale co mi snad vadí nejvíce, je partyzánský způsob, jakým ke změně došlo. Zatímco jindy jsou veškeré změny v dopravě celkem zeširoka probírány v tisku, tentokrát nikde ani slovo. Žádnou zmínku jsem ani neobjevil v aktualitách na webu Dopravního podniku. Dopravce (s)prostě využil toho, že v týdnu po říjnovém státním svátku sáhl k omezení pod pláštíkem dvoudenních školních prázdnin a omezený provoz nám už zachoval nastálo.

Drahý Dopravní podniku, za tenhle faul je žlutá karta skoro málo.

Předchozí díly volného seriálu:

O věčném měnění jízdních řádů:

http://michalptacek.blog.idnes.cz/c/314811/Ta-nase-prazska-mestska-hromadna-1.html

O smysluplnosti prázdninových či pátečních jízdních řádů:

http://michalptacek.blog.idnes.cz/c/327486/Ta-nase-prazska-mestska-hromadna-2.html

O penězích:

http://michalptacek.blog.idnes.cz/c/348232/Nase-prazska-mestska-hromadna-3.html

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michal Ptáček | středa 6.11.2013 8:29 | karma článku: 11,10 | přečteno: 555x
  • Další články autora

Michal Ptáček

Jak jsem ušetřil za elektřinu

31.1.2023 v 16:20 | Karma: 13,89

Michal Ptáček

Fotbalový šampionát ... a my

12.12.2022 v 13:30 | Karma: 8,50

Michal Ptáček

Kdo vyhraje fotbalovou ligu?

1.8.2022 v 21:45 | Karma: 4,21

Michal Ptáček

JIPka parkovala v Lánech

11.10.2021 v 15:50 | Karma: 25,71