- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Do té doby situace působí mnoha leteckým společnostem komplikace a ztráty, hovoří se o problémech prázdninových charterových letů atp.
Když někdy v letech 2003/04 nastupoval do Českých aerolinií Jaroslav Tvrdík, byl uzavřen velký kontrakt s firmou Airbus. ČSA tak létaly s těmito evropskými stroji. Jako pasažér jsem u nich oceňoval např. výklopné monitory, které ukazovaly rychlost a výšku letu i jeho mapku.
Před pár lety naopak naše aerolinky, jež se mezitím dostaly do područí Travel Servisu, resp. Smartwings, vyhlásily, že se do budoucna hodlají orientovat výhradně na Boeingy a Airbusy budou prodány.
Letadla nejsou osobní auta, aby je majitelé měnili každých pár let. Nicméně právě to se děje. Otázka zní, nakolik to je dobře. Samozřejmě, Smartwings je oproti ČSA velký hráč a je rozumné, aby jedna společnost létala jedním typem letadel už kvůli logistice jejich údržby.
Sázka na Boeingy se však nevyplatila. Letouny stojí na zemi, škody rostou. Nejhorší však je nedávná zpráva, že u Boeingů o problémech strojů (kvůli nimž dva spadly) věděli asi rok.
Jakou důvěru ve vás taková firma vzbuzuje?
Osobně bych doporučil vrátit se k Airbusům. Nejen kvůli tomu, že si Boeing vědomě zahrával se životy cestujících a posádek, ale tak trochu v současné době i proto, aby americká administrativa pochopila, že se v Evropě dokážeme postarat sami o sebe a že se nám nemusí vyhrožovat zvyšováním cel atp.
Další články autora |
Zrychlete vaření s kořenícími pastami Podravka Natur. Usnadní a zjednoduší přípravu pokrmů, protože zeleninu nemusíte čistit ani krájet, ale...