Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P68a49v23e17l 13C65h25m78e29l48í97k
České školství, které mělo ještě před cca 20 lety jakous takous úroveň a dříve patřilo k celosvětově nejlepším, si v posledních letech bere stále příklad z těch zemí, které nám svou úrovní školství nesahalo ani po paty. A podle toho to také dnes vypadá

J49i89r48i 22T55i76c38h28y
"Formativni hodnoceni ... nehodnoti vysledek, ale proces"! Proces je jiste dulezity, o vysledek nejde?

M55i10c53h43a76l 24O28r86s16á12g
Někdy je vhodné sumativní hodnocení (např. klasifikace), které hodnotí výsledek, jindy formativní hodnocení (zpětná vazba), které hodnotí proces. Je však důležité nastavit kvalitní a měřitelné cíle, ale bylo jasné, zdali ho bylo dosaženo.

M98i90r34o64s30l40a14v 27V94l40a82s36á73k
Zajímavé, že za "nemoderního" a "zpátečnického" Rakousko-Uherska přinášela tradiční, přísná škola dětem i na vesnicích kvalitní vzdělání (např. naše babička měla jen 5 tříd obecné školy a neudělala v dopise pravopisnou chybu), děti z těchto škol chodili na náročná gymnázia (8 let latiny), kde byli úspěšní. I z malých vesnic pocházeli univerzitní profesoři MUDr. Thomayer). Učitelé a středoškolští profesoři byli skutečnými učenci, publikovali, stávali se akademickými učiteli. Ale s dnešní přemoudřelou pedagogikou, nenáročným přístupem k žákům, opovrhováním vědomostním vzděláním si vyrábíme polovzdělance chytající se kdejakého módního intelektuálního nesmyslu a spousta z nich je pak pro svou praktickou nepoužitelnost kandidáty na nezaměstnanost či páchání revolucí.

M69i24c69h28a58l 73O93r57s88á86g
A uměla babička například programovat?
E60v72a 48H54a81s85n72í47k49o97v56á
U "speciálních" žáků to má smysl. Tam, kde se radujeme z každého malého pokroku. Ale tam, kde máme uspět v tvrdém konkurenčním světě? Jak má uchazeč o práci vědět, že je lepší než jiný uchazeč, když ani neví, jestli je lepší student než spolužák?
Pokud máme měnit školství podle nejslabšího článku, nezbývá než zavést různé druhy škol pro různé druhy žáků.

M87i86c30h84a69l 18O17r38s81á96g
Nejde o změnu dle nejslabšího článku. Myslím, že každému jedinci jde lépe něco jiného a to je potřeba dále rozvíjet.
- Počet článků 38
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 582x
Ředitel www.edukacnilaborator.cz