Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PC

České školství, které mělo ještě před cca 20 lety jakous takous úroveň a dříve patřilo k celosvětově nejlepším, si v posledních letech bere stále příklad z těch zemí, které nám svou úrovní školství nesahalo ani po paty. A podle toho to také dnes vypadá!!

0 0
možnosti
JT

J49i89r48i 22T55i76c38h28y

12. 6. 2020 16:53

"Formativni hodnoceni ... nehodnoti vysledek, ale proces"! Proces je jiste dulezity, o vysledek nejde?

1 0
možnosti
Foto

Někdy je vhodné sumativní hodnocení (např. klasifikace), které hodnotí výsledek, jindy formativní hodnocení (zpětná vazba), které hodnotí proces. Je však důležité nastavit kvalitní a měřitelné cíle, ale bylo jasné, zdali ho bylo dosaženo.

0 0
možnosti
Foto

Zajímavé, že za "nemoderního" a "zpátečnického" Rakousko-Uherska přinášela tradiční, přísná škola dětem i na vesnicích kvalitní vzdělání (např. naše babička měla jen 5 tříd obecné školy a neudělala v dopise pravopisnou chybu), děti z těchto škol chodili na náročná gymnázia (8 let latiny), kde byli úspěšní. I z malých vesnic pocházeli univerzitní profesoři MUDr. Thomayer). Učitelé a středoškolští profesoři byli skutečnými učenci, publikovali, stávali se akademickými učiteli. Ale s dnešní přemoudřelou pedagogikou, nenáročným přístupem k žákům, opovrhováním vědomostním vzděláním si vyrábíme polovzdělance chytající se kdejakého módního intelektuálního nesmyslu a spousta z nich je pak pro svou praktickou nepoužitelnost kandidáty na nezaměstnanost či páchání revolucí.;-€

3 0
možnosti
EH

U "speciálních" žáků to má smysl. Tam, kde se radujeme z každého malého pokroku. Ale tam, kde máme uspět v tvrdém konkurenčním světě? Jak má uchazeč o práci vědět, že je lepší než jiný uchazeč, když ani neví, jestli je lepší student než spolužák?

Pokud máme měnit školství podle nejslabšího článku, nezbývá než zavést různé druhy škol pro různé druhy žáků.

1 0
možnosti
Foto

Nejde o změnu dle nejslabšího článku. Myslím, že každému jedinci jde lépe něco jiného a to je potřeba dále rozvíjet.

0 0
možnosti
  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 582x
Pojďme se bavit o školství a vzdělávání.

Ředitel www.edukacnilaborator.cz

Facebook

Instagram

 

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.