- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co na to rika vas ucitelsky kolega a bloger xxxxcka?
Co takhle formativní hodnocení na olympiádě, či mistrovství světa?
Nejsem odborník na tuto tématiku, jsem jen zvědavý. Vím, co je formativní a sumativní hodnocení, ale o tom psát nechci. Jak ale chápu z textu (pokud správně), jste spíše pro tradiční hodnocení na vysvědčení, než pro hodnocení textem. Je to tak? A pokud ano, můžete napsat proč? Díky.
Hodnocení textem neznamená vždy formativní hodnocení. Tedy, na vysvědčení může být slovní hodnocení, která je však sumativní (hodnocení učení žáka za pololetí).
Komplikací zůstává, že učitelé mnohdy podklady pro slovní (sumativní) hodnocení nemají, protože je během pololetí nesbírali. Bylo by tedy dobré v dalším pololetí podklady sbírat, v rámci tematických celků hodnotit žáky formativně a na konci každého tematického celku vytvořit slovní sumativní hodnocení. To by pak mohlo být použito na závěrečné vysvědčení.