Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Je mi 66 skoro, tak mohu srovnávat, co se odehrálo ve školách za mého mládí před 50 a více roky. Nic moc. Vybavuju si, že na humanitní větvi gymnázia jsme museli biflovat naprosté hovadiny například v biologii...proč? Pak jsme měli zeměpis, kde se ovšem omílalo dokola pořád to samé, měli jsme i geologii, které by stačil tak půlrok, aby našinec rozeznal žulu od břidlice a od křemene. Mě bavily jazyky a ty mi nevadily, bavila mě historie a český jazyk, hlavně literatura. Kupodivu mi ani moc nevadila ruština, kde existovala ruská literatura, např. Dostojevskij...Co chci říci? Že už od 15 let by škola měla být specializovaná a některé předměty prostě vyhodit, nemá to smysl. Mám představu, proč se blifluje i to, co je zbytečné, kdo vytváří osnovy, co a kolik se toho má učit: jsou to speciaisti, kteří milují svoje obory celou silou svého ega. Pak samozřejmě nic vypustit nejde, protože odb orníci se vždycky domluví, že všechno je důležité. I když je to žákům v podstatě na houby, 80% látky jsem mohl klidně zapomenout. K dalšímu životu mi stačily: čeština, literatura, jazykové znalosti (N,A), něco z fyziky, něco z matematiky, základy historie, základy zeměpisu, a to je tak asi všechno. Předmětů jsme měli tuším 10-12 dokonce včetně výtvarky, což pro mě byla totální nuda a nesmysl. Latina byla z 95% zbytečná - je mi jasné, že dnes je to stejné ale spíše horší.

1 0
možnosti
Foto

"přemýšlet, hledat souvislosti a dokázat si příslušné informace najít třeba na internetu a vyhodnotit"

No a dostanete se zpátky k tomu, že musíte mít jistý objem znalostí v hlavě (leckdy potupně našrocených), jinak nepoznáte, že to, co na internetu najdete, je blbost ať již z nevědomosti nebo úmyslu, nebo dokonce vtip.

Násobení, trojčlenka, základy gramatiky, cizí jazyky a mnoho dalšího do hlavy samo nenaskáče a strejda Google vždycky nevyřeší (a když něco nabídne, tak bez těch základů stejně nepoznáte, jestli to je skutečně odpověď na to,co hledáte).

Jde to i bez toho, pak ovšem vznikají lidé podobní strýci Františkovi ze Saturnina: poznání, že lít vodu do kyseliny je blbost získají až bolestnými zkušenostmi.

3 0
možnosti
JS

předpokládám, že autor těmi ohromnými kvanty vědomostí nemyslel násobení, trojčlčlenku, základy gramatiky a cizí jazyky, ale právě ta šílená kvanta vědomostí z různých předmětů, které opravdu každý z 90% zapomene. Ne, že by se neměly učit. Ale nikoliv jako "učební látka", která se má nabiflovat a pak přeříkat u tabule, ale jako znalosti potřebné k řešení problémů, které si žáci v rámci zadaného řešení komplexnějšího problému sami vyhledají, včetně pochopení jejich významu a souvislostí a aplikují. Nejenže se tak výrazně zvýší jejich zapamatovatelnost, ale hlavně se žáci naučí a osvojí si přístupy k řešení problémů, A pochopí, proč se učí.

1 0
možnosti