- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím, že s podstaty lidské přirozenosti majitele aut nikdy nepřinutíte k nákupu elektroauta argumenty o všeobecné prospěšnosti a ekologičnosti. Naprostá většina lidí na to prostě kašle. Proti e-mobilům vlastně osobně nikdo nic nenamítá, ale pokud někdo začne moralizovat a poučovat ostaní, většina bude už z principu v opozici. A argumentů proti je stále více než dost - viz. autorův blog.
Já bych na to šel jinak. Osvědčenou cestou naprosto normální reklamy. Lidi to budou kupovat pokud:
1.To bude nádherný. Prostě krásný futuristický tvary. Nebo vícebarevné kombinace. LED světla na neobvyklých místech (kliky, nebo logo)
2.Až se začne mluvit o výhodách. Elektroauta voní, Jedou naprosto tiše. Zrychlení a krouťák je oproti všem spalovákům nesrovnatelně lepší.
3.Až to začnou pravidelně vídat kolem sebe ve službách státu (obcí). Jako autobusy, dodávky pošty, sanitky, auta strážníků. Taky politici by to mohli začít používat.
U nás už jezdí elektrovůz technických služeb.
Dlouho zpět jsem nevěřil, že se podaří elektromobily převést do reálného života, už jen kvůli ropnému lobby a najednou to jde...
Popisujete stav, kdy by snad každý měl jezdit v elektroautě za situace, kdy v něm nejezdí skoro nikdo. Víte, dloudobě vyznávám filosofii že extrémy jsou vždy špatné, daleko lepší je hledat kompromis. A takový kompromis, kdy dejme tomu čtvrtina lidí bude jezdit v elektromobilech (především ve městech) a zbytek v autech se spalovacím motorem, by byl užitečný a pro všechny prospěšný. K takovému kompromisu ale máme ještě hodně daleko, a považuji za správné pokud se vláda bude snažit ekonomickými pobídkami k takovému kompromisu dopracovat.