- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Japonci v OSN získali na jednání ministrů 30 zemí světa podporu pro prosazování vodíkové energie v globálním měřítku. Japonsko, Jižní Korea a Čína přišly se společným plánem postupného prosazování vodíkového pohonu dopravních prostředků od automobilů přes vlaky po lodě. A reaguje i německá vláda čelící kritice, že je příliš posedlá „baterkovou“ elektromobilitou. Kabinet Angely Merkelové nedávno přišel s ambiciózní strategií podpory vodíkové budoucnosti. Japonci chtějí na olympijských hrách v roce 2020 předvést vlastní cestu k „vodíkové společnosti“ s elegantním nosičem čisté energie.
A on elektromobil nemůže jezdit na vodík? Ještě že tu byl na iDNESu článek s obrázkem vnitřku. Zde si hodně lidí myslí, že elektromobil MUSÍ jezdit na baterky. Lidi, zkuste si o tom nejdříve něco přečíst. Ne že by to bylo bez problémů, ale ty jsou jinde. Strašlivé úvahy technických antitalentů jsou k smíchu.
Když se chci v duchu zasmát, představím si policejní elektroauta jak honí zločince v benzíňákách a jak jim dojde šťáva, horší už to bude u sanitek, neumím si představit co bude za silných mrazů, v kolonách směr Jadran, co rozvodné sítě, co výrobní kapacity elektřiny (že by se stávající hnědouhelné elektrárny přebudovaly na ruský plyn?). Evropě vládne něco horšího, než co z Čech udělalo hutě komunistického bloku. Evropa klesne ekonomicky na dno, neunese náklady rozhodnutí těchto ekologických a ekonomických voluntaristů, kteří jí vládnou. O nákladech migrace raději ani neuvažuji.
Pane kolego, zkuste nejprve načerpat nějaké odborné informace, než začnete psát podle slavného Standova výroku, že elektromobil má výfuk v Prunéřově.
Např. lithium ze starých článků se dá recyklovat, takže není potřeba dolovat stále nové. Kromě toho moderní články Li-Poly nebo Li-FePO mají velmi dlouho životnost.
A co se děje se starými vozy? Materiál se použije znovu.
Doporučuji navštívit třeba Škodovku v MB a podívat se na výrobu a montáž spalovacího motoru, a pak někam na výrobu elektromotoru. A uvidíte ten důvod.
A další - chcete být závislý na arabské ropě, z které plynou peníze na výzbroj teroristů? O palivových článcích jste četl? ATD.
Pamatuji se na Váš článek, kde píšete, že z piva unikají bublinky vzduchu. A to jste myslel vážně?
Lithiové baterie se dají recyklovat jen velmi obtížně a samotné lithium se z nich v současnosti "netěží". "Při recyklaci lithiové baterie se získává kobalt a měď, ale lithia je v ní poměrně málo. Navíc je výbušné, hořlavé V jiných státech jsou už zaznamenané případy havárií při skladování baterií s obsahem lithia, což je důvod, proč je nutné je při jejich přepravě v celé Evropě dodržovat speciální bezpečnostní opatření.
Pramen : Jednatel společnosti ECOBAT Petr Kratochvíl, která se zbývá recyklací pro ČT.
Přesně, mám podobný názor.
1) Nejekologičtější je ta energie, která se vyrobí v místě kde se i spotřebuje, říká se tomu "ostrovní provoz".
2) Nejekologičtější je ta energie, na kterou nejsou potřeba drahé zdroje a složitá výroba komponent.
3) Nejekologičtější je ta energie, kde technologii výroby pochopí každý a nejlépe pokud si umí zařízení na výrobu energie vyrobit (sestavit) doma "na koleni", s minimálními náklady.
Tohle všechno má jednu ohromnou chybu, současné korporace na tomhle pojetí nejen že nevydělají, ale nejspíš zaniknou. Celý ten rozjetý moloch výroba - bankovnictví - inflace - spotřeba by dostal ránu, protože všechno dnes závisí na dodané energii. Obávám se, že doba změny je ještě daleko, jen aby nebylo pozdě.
........dobře píšete, obojek se postupně utahuje.....a bude hůř!
Takže pro vás dobrá zpráva, bude další utrpení.
CO2, je důležitý prvek v atmosféře a bez něj by život na zemí zanikl.
Zatím vždy vše co se násilně prosazovalo nemělo dlouho trvání. Jak to bude s elauty to prověří čas.
Existuje také řešení, že se vyrábí proud z malého motoru, který jede v optimálním režimu (může to být i turbínka), dobíjí se tím superkondenzátory a z nich se krmí elektromotor. Protože elektromotor jako pohonná jednotka nemá konkurenci. Jeho účinnost u nových typů přesahuje 90% a konstantní točivý moment ve velkém rozsahu otáček je také jinak nedosažitelný. A odpadá převodovka.
Vývoj elektromobilů zatím mnoho desítek let brzdili naftaři a klasické automobilky, takže dnes se to zpoždění dohání poněkud bezhlavě.
Hlavní současný problém představuje zdroj elektrické energie. A na tom se usilovně pracuje.
Např. slibné jsou palivové články, které mohou používat nejrůznější plyny.