Projekt MF DNES - Studenti čtou a píší noviny - II. kolo (2013)

II.Téma: Hudba v životě lidí – jakou roli plní? Dokážeme si život bez hudby v běžném životě ještě představit Podtéma: Má v současné době šanci na úspěch písnička, která nemá svoji video podobu? Dosáhl by PSY a jeho Gangnam Style takové popularity bez videoklipu?

Muzika se v posledních deseti letech velmi rozšířila. Je dostupná téměř kdekoliv díky mp3 přehrávačům, chytrým telefonům a počítačům. Kde jsou ty doby, kdy naši dědečkové a babičky poslouchali hudbu z gramofonu nebo v rádiu a naši rodiče sjížděli kotoučové kazeťáky nebo později walkmany. Ten vývoj jde ale rychle dopředu, viďte?

Hudba plní důležitou roli v našem životě. Lehce se při ní odreagujeme nebo s ní zvládáme důležité úkoly či práce. Je to právě její dostupností. Posloucháme, když jedeme do školy, když píšeme nějaký text nebo při provozování nějakého sportu. Troufnu si tvrdit, že muzika většinu lidí dobíjí pozitivní energií. Hudbu v současném světě už nelze „vynechat“ z běžného života. Sám, když jdu někam do města, beru si telefon a poslouchám oblíbené alba. Beru to už jako samozřejmost a naopak, když si zapomenu sluchátka nebo mám vybitý mobil, nemůžu se s tím smířit a zdá se mi, že je něco jinak. Jako kdybych byl v jiném světě.

Úspěch Gangnam stylu je způsoben jednoznačně internetem. Proč? Pomocí internetu můžeme komunikovat s celým světem. Všechny informace lze okamžitě šířit nebo sdílet. „Hity“ jako Gangnam style by jistě neměly takový úspěch před deseti ani pěti lety, protože jednoduše internet nebyl tak rozšířený a provázaný s naším běžným životem. Dnes v sekundě vaši přátelé vědí, jaký status jste ráno dali na Facebook, že na Instagramu máte 129. kýčovitou fotku se západem slunce, udělali jste přes Foursquare „Check in“ ve vaší oblíbené restauraci nebo kdo ze známých osobností vás sleduje na Twitteru. Tak je logické, když na internetu trávíte nezanedbatelné množství času, šíří se přes něj lehce i hudba.

Tento názor dokládá dialog mezi dvěma kamarády. „Čau, už jsi slyšel Gangnam style?“ ptá se jeden druhého. „Ne. Co to je?“ odpoví druhý. „Nehorázná pecka a sranda. Jihokorejec tam zpívá a tancuje jak ***** (Za hvězdičky si každý doplňte jakékoliv pro vás vhodné slovo).“ „Fakt? To je hustý! Pošli mi ho.“ Tipuji, že takovouhle podobnou situaci jste zažili nejen u tohoto slavného hitu, ale i u dalších virálních videí. Hudba si jednoduše pluje v internetovém moři jako ryba ve vodě.

V současnosti musí mladí hudebníci vzít fakt, že bez „netu“ a sociálních sítí prostě neprorazí. Mají sice mnoho šancí, kde se mohou prezentovat, ale při tom dnešním nepřeberném počtu muzikantů je skoro nemožné uspět. Nestačí tvrdě zkoušet, zlepšovat se a koncertovat. Bez informací na síti a dobrého PR o Vás nikdo nebude vědět.

Hudba se bude v budoucnu jistě více prolínat s naším životem, což zapříčiní vznik dalších aplikací, služeb nebo sociálních sítí spojeným s tímto odvětvím. Tipuji ale, že takové Youtube nic jen tak rychle nenahradí, je to jednoduše zavedená značka. Na druhou stranu nepřehánějte to s tím posloucháním tolik. Pokud se vám cestou domů ze školy vybije telefon, nezoufejte a zaposlouchejte se do svého okolí. Není od věci čas od času „být v realitě“ a ne jenom hrát na virtuální kytaru a falešně do toho zpívat refrén písničky.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michal | sobota 20.4.2013 15:16 | karma článku: 5,63 | přečteno: 353x