Děkujeme za pochopení.
P32e19t49r 35B59u29r41i56a69n
A přitom řešení je jednoduché, stačí aby odboráři odkoupili nějakou krachující fabriku před zavřením a všem ukázali, že se to dá dělat lépe a radostněji.
Když už tedy řvou, že takto se to dělat nemá.
Neexistuje u nás masovější zájmová skupina lidí, s kupním, profesním a dělnickým potenciálem, než jsou odbory.
Mimochodem, kolika že podnikům už takto vrátili život?
L16a60d62i23s39l92a82v 79J41í90l88e83k
Dovolím si doplnit: Uhlí se přestalo v Ostravě těžit, poněvadž to bylo velmi nerentabilní. Dolovalo se z velkých hloubek (Důl P. Bezruč přes 1000 metrů) a hlavně nízké sloje geologicky velmi členité. Ve světě se těží povrchově nebo do hloubky 300 m. Ruda se do Ostravy vozí z Krivoj Rogu a překládá se na východním Slovensku z širokorozchodných vagonů na naše vagony. Nebo se vozí lodí a překládá se v Polsku. Tak by se dalo pokračovat. Vše je velký ekonomický hendikep.
Zmínil jste lodní program ve Vítkovicích. Loděnice na pobřeží Jaderského moře (kdysi Jugoslávie) a na pobřeží Baltu zásobovaly Vítkovice a Škoda strojními díly od klikových hřídelů po kormidla. Jenže výroba lodí se z Evropy přesunula do jv Asie, hlavně do Číny a tento obor zašel na úbytě. Vzpomínám si, jak na jedné mezinárodní konferenci mě chytli tři Číňané, a když zjistili, že jsem z Vítkovic, tak se mě vyptávali, jak se vyrábí propeller shaft. To je hřídel, který spojuje lodní motor s lodním šroubem. Motor je umístěn v těžišti lodi, když je loď dlouhá 300 metrů, spočítejte si, o jak dlouhý hřídel jde. Ochotně jsem jim to vysvětlil.
Vyráběli jsme u nás jaderné elektrárny. Dnešní jaderné elektrárny mají z bezpečnostních důvodů snížený počet svarů. K jejich výrobě je třeba ingot 500 tun. Je jen šest oceláren na světě, které mohou vyrobit tak velký ingot. My jsme měli největší jeřáb o nosnosti 300 tun. K zvládnutí takovéhoto ingotu je třeba jeřáb o nosnosti nejméně 600 tun.
Dalším důvodem jsou lidé. Třinecké železárny se drží, protože jsou v nich průměrné platy o 6000 Kč nižší než v Nové huti. V obou hutích však nemají mladé. Mladí lidé houfně odcházejí do míst s vyššími platy. Z Ostravy každý rok odchází více jak 1000 mladých a počet obyvatel soustavně klesá.
M15i42r68e97k 42B67a23u77t62s31c67h
Jenom bych jako bývalý vítkovičák, valcíř-technolog (záv. 2, Středojemná válcovna) doplnil, že Třinec jede taky díky tomu, že umí válcovat železniční koleje v délce 75 metrů. Železniční tratě se musí obnovovat průběžně, takže jim při dobré obchodní politice nehrozí, že o jejich železo nebude zájem.
Moc rád bych věděl, jak rentabilní byla výroba středních a jemných profilů na kontitrati v Kunčicích. Tento sortiment se už dávno z Evropy odstěhoval do Asie, protože ekologie a drahé suroviny.
Takže asi jediný speciální profil byly silniční svodidla. Jenže to je na tak velkou ocelárnu trochu málo, aby jí to vytrhlo ekonomický trn z paty.
Z44d40e96n17ě29k 43K34l64o49b35o12u13č26n41í63k
My železo a tedy ani hutě nepotřebujeme. Postupně se zbavujeme bolševickýho hospodaření, co metalurgický provozy potřebovalo hlavně na zbrojní produkci. Vyráběli jsme tanky, obrněný transportéry, samohybný děla, i na stíhačky jsme si troufli. Výrobu těhlech "holoubků míru", jak je nazval Karel Kryl, už hned po sametovce odsoudil i Václav Havel.
Pravda, situace se poslední dobou trochu zvrtla, no a? Pomohou přeci přátelé. Z Německa tanky, transportéry ze Švédska, z Francie děla a stíhačky od amerických přátel. Protože jsou to všechno naši přátelé, věřím, že i cena bude přátelská.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092023/14092023E93A699B2AC5136119EFE87B853F6377.jpg)
S11t97a86n98i38s38l68a27v 75J79e37l27e60n
Nejen jednotlivé zbraně. České firmy si u západních přátel kupují i celé zbrojovky.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112017/091120172BB7E6E361965AC90260E5EEDC6902D2.jpg)
P28e77t16r 83B91u71r78i98a94n
Pane Meduno, jenže co s tím dělat? Náš průmysl nebyl po sametu v nejlepší kondici a privatizace i divoká devadesátá mu zasadili další rány. Jsem z ostravska, takže mám vše takřka před nosem. Kamarád přes 30 let vstával ve 4 ráno, aby se na šest dostal do NHKG. Teď sedí od Vánoc doma a neví, co bude. Nedivím se jemu ani těm, co před vrátnicí demonstrovali. Jenže zopakují, co s tím. Soukromý majitel možná vyvedl peníze, ale porušil nějaký zákon? Majitel si se svým majetkem naložil po svém. Nic jiného v tom zřejmě nebude.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112017/091120172BB7E6E361965AC90260E5EEDC6902D2.jpg)
F20r53a62n64t16i32š36e10k 70D14v34o48ř44á25k
Tisíce a tisíce nových fabrik po celé republice!!!Kde máte ty lidi bez práce.Že je nikde nevidím.Mnozí nechtějí z republiky smetiště,jak bylo za komárů ostravsko a mnohé jiné!Dodnes není uklizeno.
J55i26ř56í 16M97e40d60u62l19a
Sečteno a podtrženo, po 35 letech třetinové platy oproti Německu, které do značné míry v podstatě ovládá český průmysl a státní dluh více než 3 biliony korun, který navíc raketově roste. Roční "výpalné" tedy úroky cca 70 miliard. Nic jiného nemá větší vypovídací hodnotu.
J13i85r72i 48B68o81r
Byznysoví šmejdi, špinavé peníze, chřtán plný zlaťáků. Bravo. Co mě to jenom připomíná? Rudé Právo v "lepšich časech".
J93i87ř71í 59M22e53d37u46l49a
Zvláštní, že nemáte potřebu vyjádřit se k podstatě článku... Já vím, Vy máte svůj černobílý svět, v něm je Vám dobře a za žádnou cenu si ho nedáte narušit nepatřičnými informacemi a z nich vyplývajícími myšlenkami...
- Počet článků 73
- Celková karma 33,19
- Průměrná čtenost 2314x