Klíč k úspěchu, podle Brian Tracy

Jednou jsem měl možnost mluvit s jedním slavným zpěvákem a neubraníl jsem se nezeptat: jak se mu povedlo vyprodukovat kolem desitky světových hitů. On se jen pousmal a řekl : co je to desítka světových v poměru k tisíci neuspěšných... Zamysleli jste se někdy nad tím, kdyby jste znali to číslo, které reprezentuje počet neuspěchů, které si musíte projit než příjde uspěch, nesnažili by ste být více neuspěšní. Dejme tomu, kdyby to číslo bylo tisíc, nesnažili by jste se tu tisícovku dosahnout co nejrychleji ať jste u uspěchu co nejdřív? "Ne-failovali" by jste každý den aspoň 10x? Nejde říct, že každý neuspěch je kličem k úspěchu, ale podle Brian Tracy, kdo nefailuje ten se neposunuje/nezlepšuje. Dokonce vzpomína jednu společnost, kde zaměstnanci denně soutěží v počtu neuspěchů a podle toho hodnotí, kdo je lepší. Tak co kolikrát jste dneska 'failnuly" Vy? :-)  

Self-development knížky na nás utočí jako virus, bránil jsem se si něco takového koupit. Protože je mě jasné, co v nich je napsané: uživej každe minuty vždyť na světě je přece tak krásně. Bránil jsem se, až do chvíle, kdy jsem od kamaráda z Malajsie jednu dostal. Jmenuje se Why People Fail od Siimon Reznolds a musím uznat, že mě dost zaujala a mimo jiné mě dovedla k přednášce Brian Tracy ve které padlo pár dobrých věcí které bych si rád někam sepsal. (což dělám prostřednicvím blogu :-)

Celá asi hodinová přednáška v angličtině je tady http://www.youtube.com/watch?v=IVfwz-_ZIbc doporučuju všem, před mojim planým českým překladem s moji češtinou, za kterou se nejen omlouvam, ale i stydím a doufám, že mi to dáte zase sněst v diskuzi, ale snažím se být lepší, čtu si to po sobě 2x;-)

Brian shrunuje klíče k úspěchu do deseti plus jedna bodů, které jsou více méně zřejmé:

Znalosti

Zkušenosti

Kontakty

Peníze

Charakter

Pracovitost

Image

Kreativita

Pozitivita

Stěstí

Number

Znalosti a zkušenosti jdou v cyklu, že se něco nového naučíte a hnedka se to snažíte aplikovat. Brain dává k zamyšlení, co kdyby jste mohli jednu ze svojich schopnosti mavnutím kouzelného proudku vylepšit tak, aby jste vydělávali 2x tak, která vlastnost by to byla? Která vaše schopnost je podle Vás největší brzdou? Pokud víte která to je pracujte na ní, pokud o ní nevíte tak je potřeba ji najít jinak ji tahate za sebou jako vězeňskou kouli:-) Mnohem větší problem je, že se to týká mě, ja nevim co bych na sobě mosel zlepšit abych dokazal vydělávat 2x tolik, snad něco brzo vymylim :-)

U kontaktů má taky docela dobrý postřeh. A to že k mnoham lidem přistupujeme nezaujatě s tím, že v nich nevidíme nic, co by nám mohli přinést do našeho života. Třeba nejsou pro nás dost zajimaví, vtipní, uspěšní možná vzdělaní, nebo krásní. Co to zkusit opačně, přistoupit k nim a nabidnout jim jeslit my jim nemůžeme nějak pomoct.

Peníze to je jasné, co se dá dneska bez peněz, ale myslím, že má pravdu s tím, že lidi dneska neumí šetřit, on se hodně zaměřuje na americkou společnost, ale toto platí i unás. Podle Briana nemuže byt uspěšný nikdo kdo neumí šetřit ale neříká jak se to naučit když je kolem nás tolik krásných věcí a dobrot:-)

U charakteru vyzdvyhuje hlavně pravdomluvnost a pta se (jestli sem to dobře pochopil) kdo naučil děti lhát, když děti jsou nezkažené a nemají ten přirozený strach z života... asi rodičové, když se nám přiznají a my je za to co provedli pak potrestáme.

Pracovitost - tady si dovolím vlastní postřech. V tomto je totiž muj vzor Jaromi Jágr, jak on sám říká: když jsem začínal s hokejem, nebyl jsem nejlepší, ale prostě jsem víc trenoval - je to prostě king :-)

Bod Image tak moc nedodržuju, ale je mě jasné, že pěkně oblečený prodavač prodá víc zboží, je to psychologie, ale Brian šel ještě dál a naťuknul nějakou studii, že dobře oblečeného člověka poznáte i po telefonu.  Mluví o tom, že je prokazano, že posluchači BBC radia cítí v hlase hlasatele, že je dobře oblečený.

Kreativita a pozitive thinking - mluví dneska někdo o něčem jiném? :-) 

Štěstí to jsou prej všechny body dohromady.

No a podle něho nejduležitější je jeho takzvané Number - číslo. Každý z nás má jedno číslo, které je pro nás duležité a ovlivňuje nás. Pro někoho je to třeba počet prodaných obědů, pro někoho počet najetých kilometrů. Pro jednu společnost bylo toto číslo počet zákazníků a každému posílali mail o nových produktech. Měli jich kolem stovky tisíc, docela pěkná zakaznická zakladna nemyslíte? No jenže zjistilo se, že pulka těch účtů je neaktivních a že číslo na kterém si tak zakladali a stavěli na něm vlastně není tak dobré jak mysleli, mělo to happy end: maximalně se na toto čislo soustředili a během několika let zvedli zisky několikanásobně.

 

Přeju Ti už jen posledních pár failů a taký velký happyend :-)

Autor: Milan Medlik | pondělí 18.2.2013 12:12 | karma článku: 7,09 | přečteno: 308x