Ministryně Marksová-Tominová nás zase školí v genderové vyváženosti

Tentokrát si vzala na paškál dokonce mladé sociální demokraty. Jejich klip, v němž "lákají" voliče na sex v práci, je prý genderově nekorektní, protože svůdná blondýna podporuje sexistické sterotypy. "Proč tam není celý pár?" ptá se paní ministryně. Když jsem to četl, jako první mě napadlo, že ta paní se musí na tom ministerstvu příšerně nudit...

Zřejmě nemá ve své funkci do čeho kopnout, protože kde by jinak brala čas řešit takovéhle triviality? Skoro se bojím, že se paní ministryně bude za chvíli vyjadřovat ke každé reklamě, v níž bude rozzářená žena držet v rukou nový a ještě lepší šampón. To je přece stereotyp jako hrom. A nedejbože, aby nějaká reklama ukazovala ženu, šťastně pobíhající po kuchyni. "A neměl by tam v zástěře stát také její manžel? Tohle je příšerně nevyvážené!"

Nejsem odborník na marketing, ale domnívám se, že ke škodě paní ministryně a její genderové vyváženosti, tu platí letitá poučka - chcete-li mužům něco prodat, musí jim to nabízet mladá hezká slečna. Muži jsou, evolučně vzato, vizuální tvorové, takže jim musí být jasně ukázáno, že když si pořídí tuto vodu po holení, čeká je odměna v podobě rande se sexy modelkou. Tady si nějaká genderová vyváženost neškrtne. Pokud by paní ministryně chtěla s podobnými stereotypy bojovat, pak je kandidátkou na Sisyfovu cenu.

Mladí sociální demokraté dělají jen to, co každý markeťák - prodávají politiku přes hezkou slečnu. Ostatně nejsou první, Věci Veřejné rozjely svou kampaň pomocí billboardů se svými političkami v bikinách. Jen si nejsem jistý, jestli tahle strategie skutečně má šanci na úspěch. VV od krachu jejich odhalené političky stejně neuchránily. U videa mladých seciálních demokratů si zase nejsem jistý, kdo má být jeho cílovou skupinou. Mladší voliče by spíš zajímalo volné stahování filmů a hudby než dramata nezaměstnanosti, konzervativnější voliči by zase mohli mít problém rozluštit, co se jim klip celou dobu snažil sdělit.

Závěrem bych měl na paní ministryni jednu prosbu - přestaňte se zabývat prkotinami, neřešte jakousi virtuální "genderovou vyváženost" videoklipů, reklam, pohádek, Večerníčků a slabikářů, a začněte se věnovat nějaké pořádné práci. Mohla byste začít třeba tím, z čeho stát vezme na zvýšení důchodů, případně jakým způsobem zlepšíte ženám možnost skloubit rodinu a pracovní kariéru. Pak možná vykonáte pro občany i něco užitečného. 

 

Autor: Oldřich Mazal | středa 14.5.2014 10:17 | karma článku: 29,22 | přečteno: 1120x