Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^ Souhlas. A dodám svůj názor. Jeden rozdíl tu je. Míň se čte. Proč, víme všichni. No a odráží se to nejen ve všeobecném vzdělaní, ale také v pravopisu. Někdy při procitani diskusí zasnu víc nad ním, než nad nosnými myšlenkami.... :-)

1 0
možnosti
Foto

Mladí jsou dost podobná "banda" v každé generaci (nejstarší dochovaný text klínovým písmem na hliněné tabulce prý lamentuje nad zkažeností tehdejší mládeže ... nevím, zda je to pravda, někde jsem to slyšel). O "neomylnosti" mládí nejsou pochybnosti, rozdíl je snad jen v tom, že dnešní starší a staří kladou přemoudřelosti pražské středoškolské IT mládeže jen chabý odpor (nebudou asi o mnoho chytřejší) a nechají se od ní ohlupovat papouškováním "trendů" (které těm i oněm nějaký manipulátor nejspíš sofistikovaně naočkoval). Odjakživa platí, že odborník vzniká co možná kvalitním vzděláním a spíš dlouhodobou než krátkodobou praxí v příslušném oboru (nejlépe na konkrétním pracovišti). Dnešní zaměstnavatelé by chtěli, aby jim odborníky servíroval pečovatelský stát a oni je mohli po libosti využít a kdykoli vymačkané odhodit bez vlastních investic či újmy na zisku. Když se najde (německý) podnikatel, který se rozhodne vzdělávat vlastní odborný personál, působí to jako zjevení, ačkoliv za komunistů měl vlastní učňák každý větší "národní" podnik. Nejen maturitní testy bývají dost pokleslou formou přezkušování. Obvykle přezkušují něco jiného, než co se tváří přezkušovat a jejich hlavní výhodou je snadnější práce hodnotitelů. Obdobné je to s různými (?) IQ testy (zpravidla se zaměřují na jeden jediný konkrétní rozměr inteligence a šprti se je mohou z nějaké příručky nabiflovat). Atd.

2 0
možnosti
RK

Na techniku nikdo nechce - zda také není problém v platech....

0 0
možnosti
ZU

Vysoké školy chrlí na této planetě statisíce ekonomů ročně.Téměř 100% států je zadluženo....K čemu vlastně jsou, když neumí vyřešit to, co umí 90% domácností. ....

2 0
možnosti
LN

....dobrý článek....ale...matně mi tane na mysli....že prakticky to samé říkaly generace našich dědů a otců o nás....;-)

4 0
možnosti
JK

J97a78n 29K84a13d31l16e12c

26. 5. 2015 18:01

Pokud má mít vzdělání nějakou hodnotu, musí být kvalitní

2 0
možnosti
Foto

Nemyslím si, že mediálmí obraz odpovídá realitě. Novináři si myslí, že musí psát černou kroniku aby byli úspěšní a politici si myslí, že musí být akční a nastolovat problémy aby byli úspěšní.

Krom toho je přirozené, že svobodná, zdravá společnost se štěpí podle mnoha a mnoha linií včetně té vzdělanostní. Elita, i ta vzdělaná, je vždy úzká skupinka, masovost je chiméra.

2 0
možnosti
MV

Stačí statistika - před 30-ti lety studovalo VŠ 20% populačního ročníku, v současnosti to je 60% - tzn. i podprůměr. Tyto čísla znamenají hodně - tehdy nebylo tak jednoduché dostat se na VŠ a ten kdo se tam dostal, byl v nesrovnatelně více "konkurenčním" prostředí.

To máte jako ve sportu - prvoligovému týmu zápas s třetiligovým mnoho nedá.

1 0
možnosti
OP

Za to, jaká je mládež, zodpovídají v každé generaci vychovatelé (rodina, škola, média, celá společnost). Když bylo trendy pracovat, byla mládež vedena k práci. Nyní je módní být úspěšný za každou cenu a vychovatelé spekulují, jak mládež naočkovat úspěchem. Je to však pyramidální hra, jen ti nejdrzejší a nejbezohlednější mohou být úspěšní. Až si to vychovatelé uvědomí, bude všechno jinak

0 1
možnosti
Foto

J61a80k95u41b 19R66o53t60h

26. 5. 2015 17:01

Mládež je v každí generaci úplně stejná, jen se mění technologie zábavy. Nic víc. Zbytek zařídí mrmlalové, kteří si mládí nepamatují a byli už ve třiceti zralí myšlénkově na stařecký důchod.:-/

7 2
možnosti
JC

Mládež je pojem relativní.

Pro mne do této kategorie spadáte i Vy.

0 0
možnosti
VV

Samozrejme pane Chovance, i vy patrite pro nektere zde do Kategorie mlade generace. Za co stojite necht uvazi kazdy sam.

1 1
možnosti
RE

Nepřipadá mi, že by byli ,,horší" Naopak za nás se to jevilo nějak ,,drsnější", byl to těžký boj o sebevědomí.

0 0
možnosti