- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Souhlas. A dodám svůj názor. Jeden rozdíl tu je. Míň se čte. Proč, víme všichni. No a odráží se to nejen ve všeobecném vzdělaní, ale také v pravopisu. Někdy při procitani diskusí zasnu víc nad ním, než nad nosnými myšlenkami....
Mladí jsou dost podobná "banda" v každé generaci (nejstarší dochovaný text klínovým písmem na hliněné tabulce prý lamentuje nad zkažeností tehdejší mládeže ... nevím, zda je to pravda, někde jsem to slyšel). O "neomylnosti" mládí nejsou pochybnosti, rozdíl je snad jen v tom, že dnešní starší a staří kladou přemoudřelosti pražské středoškolské IT mládeže jen chabý odpor (nebudou asi o mnoho chytřejší) a nechají se od ní ohlupovat papouškováním "trendů" (které těm i oněm nějaký manipulátor nejspíš sofistikovaně naočkoval). Odjakživa platí, že odborník vzniká co možná kvalitním vzděláním a spíš dlouhodobou než krátkodobou praxí v příslušném oboru (nejlépe na konkrétním pracovišti). Dnešní zaměstnavatelé by chtěli, aby jim odborníky servíroval pečovatelský stát a oni je mohli po libosti využít a kdykoli vymačkané odhodit bez vlastních investic či újmy na zisku. Když se najde (německý) podnikatel, který se rozhodne vzdělávat vlastní odborný personál, působí to jako zjevení, ačkoliv za komunistů měl vlastní učňák každý větší "národní" podnik. Nejen maturitní testy bývají dost pokleslou formou přezkušování. Obvykle přezkušují něco jiného, než co se tváří přezkušovat a jejich hlavní výhodou je snadnější práce hodnotitelů. Obdobné je to s různými (?) IQ testy (zpravidla se zaměřují na jeden jediný konkrétní rozměr inteligence a šprti se je mohou z nějaké příručky nabiflovat). Atd.
Na techniku nikdo nechce - zda také není problém v platech....
Vysoké školy chrlí na této planetě statisíce ekonomů ročně.Téměř 100% států je zadluženo....K čemu vlastně jsou, když neumí vyřešit to, co umí 90% domácností. ....
....dobrý článek....ale...matně mi tane na mysli....že prakticky to samé říkaly generace našich dědů a otců o nás....
Pokud má mít vzdělání nějakou hodnotu, musí být kvalitní
Nemyslím si, že mediálmí obraz odpovídá realitě. Novináři si myslí, že musí psát černou kroniku aby byli úspěšní a politici si myslí, že musí být akční a nastolovat problémy aby byli úspěšní.
Krom toho je přirozené, že svobodná, zdravá společnost se štěpí podle mnoha a mnoha linií včetně té vzdělanostní. Elita, i ta vzdělaná, je vždy úzká skupinka, masovost je chiméra.
Stačí statistika - před 30-ti lety studovalo VŠ 20% populačního ročníku, v současnosti to je 60% - tzn. i podprůměr. Tyto čísla znamenají hodně - tehdy nebylo tak jednoduché dostat se na VŠ a ten kdo se tam dostal, byl v nesrovnatelně více "konkurenčním" prostředí.
To máte jako ve sportu - prvoligovému týmu zápas s třetiligovým mnoho nedá.
Za to, jaká je mládež, zodpovídají v každé generaci vychovatelé (rodina, škola, média, celá společnost). Když bylo trendy pracovat, byla mládež vedena k práci. Nyní je módní být úspěšný za každou cenu a vychovatelé spekulují, jak mládež naočkovat úspěchem. Je to však pyramidální hra, jen ti nejdrzejší a nejbezohlednější mohou být úspěšní. Až si to vychovatelé uvědomí, bude všechno jinak
Mládež je v každí generaci úplně stejná, jen se mění technologie zábavy. Nic víc. Zbytek zařídí mrmlalové, kteří si mládí nepamatují a byli už ve třiceti zralí myšlénkově na stařecký důchod.
Mládež je pojem relativní.
Pro mne do této kategorie spadáte i Vy.
Samozrejme pane Chovance, i vy patrite pro nektere zde do Kategorie mlade generace. Za co stojite necht uvazi kazdy sam.
Nepřipadá mi, že by byli ,,horší" Naopak za nás se to jevilo nějak ,,drsnější", byl to těžký boj o sebevědomí.