Děkujeme za pochopení.
K98a79t44e12ř46i62n11a 27M33a16t37u61š93k30o93v49á
Díky za vaše názory. Souhlasím s tím, že rodič má právo volby. Jen si nejsem úplně jistá, zda některé volby rodičů jsou ku prospěchu dětí.
J40a36r18a 27R58a20n68k
Predstavte si, ze individualni vychova skutecne funguje, nemusim pripominat dalekou minulost, staci napsat nektere kontinenty, kde vzdalenosti nic jineho neumoznuji, drive se delaly zkousky korespondenci a nemyslete, ze se dalo podvadet, radiem, dnes i diky internetu. A ze ve vetsine pripadu konci u zkousek a pozdeji na univerzitach lepe, je take prokazano. Skolni autobusy v Kanade vice nez hodinu cesty nechteji delat, dite pak je z domova od "nevidim do nevidim".....to same v Australii.
R93e35n66a22t98a 74M51y35s89l35í75k20o69v46á
Dovolím si jednu osobní vzpomínku. Jsem totiž to tzv. husákovo dítě a tehdy byl stále jěště všeobecně uznáván názor, že rodiče nejsou dostatečně kvalifikovaní k výchově svých dětí. Nového socialistického občánka bylo totiž potřeba formovat hned od počátku a za tímto účelem tady byla socialistická škola, školka popřípadě jesle. Ještě teď mám husí kůži, když vzpomínám na "soušku učitelku" z MŠ, která páchla nikotinem a od cigaret měla zažloutlé prsty i nehty. Nutila mě dojídat nechutná jídla, po obědě jsem musela spát přikrytá až po bradu s rukama pěkně podél těla, aby se poznalo, jestli spánek jen nefixluju. Pravda, ve škole to bylo trochu lepší, ale to jen proto, že jsem byla hodné, tiché a tzv. bezproblémové dítě. Ano, od té doby se leccos změnilo, učitelky asi více dbají na osobní hygienu, na chodbách si dnes možná děti zahrají stolní fotbal nebo něco jiného, ale i dnes může nějaká ta "pančelka" některým dětem pěkně ublížit. Proto nechme na rodičích, ať se sami rozhodnou, jak budou vzdělávat svoje děti!
O71n55d20ř28e43j 39Š56i37n13d91l56e86r
Sposuta vašich obav je zcela legitimních a relevatních. nevěřím však že jsou nepřekonatelné. Bohžel většina dnešních škol jsou víc pásové vyrobny snažící se každého nacpat do unifikované formy. Working Class Hero hadr. Gauč, stolní fotbal apod. jsou v podstatě drobnosti. Spousta důležirých věcí se ve školách neučí. Nikdo si s dětmi před a po vyuce neprotáhne svalové skupiny zkracující se dlouhým sezením například. A je toho víc. Téměř nikde se neučí myslet, skutečně používat efektivně svůj mozek. Nutí děti se memorovat sposutu věcí. Ale naučí je k tomu efektivní techniky? Ne Učí je někdo argumentační logice? O prostém rozdílu mezi logickou a konversační implikací? Ne Učí je někdo jak efektivně rozpoznat různé druhy manipulace a jak se jim bránit? Ne Učí je někdo jak se správně motivovat, jak udržovat psychickou hygienu? Ne ne a ne. Vše samozřejmě ve formě přiměřené věku ale podle mne by to rozhodně šlo a je to milionkrát důležitější pro život než větné rozbory a cancy o Sámově říši (nic proti obému, ale že se z toho dělá priorita mě fascinuje).
Docela chápu, že spousta rodičů nechce do školy své děti posílat aby z nich vysáli všechnu energii a vytřískali motivaci, osobitost a vůbec z nich udělali v první řadě kolečka v soukolí současné, jako celek duševně nemocné společnosti.
L23e47o85n89t20ý58n87a 20C50h75v79á50t11a52l81o80v46á
Pokud se domníváte, že byste to nezvládla, je v pořádku, že posíláte děti do školy. Přesto by ostatní lidé měli mít možnost volby, jsou to jejich děti a jejich rozhodnutí. Sama uvádíte, že nevíte, a že máte jen pocity. Pocity by neměly být dostatečným argumentem k tomu, aby se někdo jiný přizpůsobil Vašim představám.
Učitelé rozhodně nemají takovou kapacitu, aby se každému jednomu žákovi věnovali stejně jako rodič doma.
D35a28l19i33b12o68r 79B96a97r25t80o22š
paní učitelko , rád zeptal jestli víte, co je to memetika, jestli dokážete vysvětlit podstatu Kantovy filozofie...nebo jestli učíte jen děti držet tužku, a kolika jazyky mluvíte plynně.
J65i32ř73í 64T22u61r14n48e10r
Individuální výuka se úspěšně praktikuje několik tisíc let, hromadné školství vzniklo jen z praktických důvodů a tak to i trvá. Pokud bych měl možnost v době jejich dětství své děti vyučovat (případně jim najmout učitele), tak bych to udělal. Kolektivní návyky mohou získat v zájmových aktivitách a ve sportu.
S25y26l32v58a 95Š94p75o69r26k89o57v75á
Nechápu lidi, kteří jen proto, že "oni by to nezvládli", kritizují ostatní a jsou PROTI. Nevím, kolik rodičů, co učí své děti doma, znáte, ale můžu vás ujistit, že většina takových dětí má daleko širší sociální kontakty než dítě z "průměrné rodiny", které kromě školy většinu času prosedí doma u počítače. Protože kdo učí děti doma, má o ně nadprůměrný zájem, takže tyto děti chodí do spousty kroužků, do skauta, na společné akce s partou ostatních rodičů a dětí... A takové kontakty v různých skupinách bývají většinou pro dítě lepší než 4 hodiny ve škole se stále stejnými 20 dětmi a jednou účou
D89a76l73i46b62o20r 78B16a92r21t42o16š
To lze pochopit lehce......tito lidé jednají a myslí pode systému.....podle sebe soudím tebe.....málokterá učitelka si dokáže jen představit, že by nějaký muž mohl umět učit lépe než ona.
Dále si všimněte, že značná část bohatých lidí si najímala pro své děti soukromé učitele. I Kant učil soukromě v rodině.
Spousta lidí, kteří se stali skutečnými VIP měli alespoň po nějakou dobu svého dětství soukromé učitele.
především bych se této paní učitelky rád zeptal jestli ví, co je to memetika, jestli dokáže vysvětlit podstatu Kantovy filozofie...nebo jestli učí jen děti držet tužku, a kolika jazyky mluví plynně.
J97a83n53a 15M84a87j90o77v41á
Což učení, to se na prvním stupni doma zvládne v tempu, které dítku vyhovuje (já na to tedy nejsem dost důsledná, ale to je jiný problém). Ale to učení se životu v tlupě, to se pak už těžko (na prahu puberty) dohání...
Se zdravým dítětem bych do toho z výše uvedeného důvodu nešla.
M46i20r11o85s74l16a73v 14O37l81š34á33k
Individuální výuka je jednoznačně zásadně efektivnější. V obyčejné škole různé děti různě rychle chápou, ti rychlejší se následně nudí a nedávají pozor... Profesionalita pedagogů výhodu individuální výuky těžko vyváží. Tedy přinejmenším tento argument mi přijde dost silný pro takové rozhodnutí.
A jinak mi přijde třeba dost sympatický takový unschooling či podobné svobodné školy (svobodauceni.cz) -- to řeší problém s kolektivem. U domácího vzdělávání je nejspíš vhodné vyvažovat školní kolektiv jinak -- posílat děti na tábory a podobně.
A na argument "teď se nechci učit": Proč by se měly děti nechtít vzdělávat? Dozvídat se nové zajímavé věci je přirozeně potěšení. Třeba brácha chodí na gymnázium a stejně mi přijde, že se víc naučí z Youtube videí o fyzice a interaktivních webových stránek o programování.
- Počet článků 42
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 751x