Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Díky za vaše názory. Souhlasím s tím, že rodič má právo volby. Jen si nejsem úplně jistá, zda některé volby rodičů jsou ku prospěchu dětí.

0 0
možnosti

J40a36r18a 27R58a20n68k

2. 9. 2015 23:23

Predstavte si, ze individualni vychova skutecne funguje, nemusim pripominat dalekou minulost, staci napsat nektere kontinenty, kde vzdalenosti nic jineho neumoznuji, drive se delaly zkousky korespondenci a nemyslete, ze se dalo podvadet, radiem, dnes i diky internetu. A ze ve vetsine pripadu konci u zkousek a pozdeji na univerzitach lepe, je take prokazano. Skolni autobusy v Kanade vice nez hodinu cesty nechteji delat, dite pak je z domova od "nevidim do nevidim".....to same v Australii.

0 0
možnosti

Dovolím si jednu osobní vzpomínku. Jsem totiž to tzv. husákovo dítě a tehdy byl stále jěště všeobecně uznáván názor, že rodiče nejsou dostatečně kvalifikovaní k výchově svých dětí. Nového socialistického občánka bylo totiž potřeba formovat hned od počátku a za tímto účelem tady byla socialistická škola, školka popřípadě jesle. Ještě teď mám husí kůži, když vzpomínám na "soušku učitelku" z MŠ, která páchla nikotinem a od cigaret měla zažloutlé prsty i nehty. Nutila mě dojídat nechutná jídla, po obědě jsem musela spát přikrytá až po bradu s rukama pěkně podél těla, aby se poznalo, jestli spánek jen nefixluju. Pravda, ve škole to bylo trochu lepší, ale to jen proto, že jsem byla hodné, tiché a tzv. bezproblémové dítě. Ano, od té doby se leccos změnilo, učitelky asi více dbají na osobní hygienu, na chodbách si dnes možná děti zahrají stolní fotbal nebo něco jiného, ale i dnes může nějaká ta "pančelka" některým dětem pěkně ublížit. Proto nechme na rodičích, ať se sami rozhodnou, jak budou vzdělávat svoje děti!

1 0
možnosti

Sposuta vašich obav je zcela legitimních a relevatních. nevěřím však že jsou nepřekonatelné. Bohžel většina dnešních škol jsou víc pásové vyrobny snažící se každého nacpat do unifikované formy. Working Class Hero hadr. Gauč, stolní fotbal apod. jsou v podstatě drobnosti. Spousta důležirých věcí se ve školách neučí. Nikdo si s dětmi před a po vyuce neprotáhne svalové skupiny zkracující se dlouhým sezením například. A je toho víc. Téměř nikde se neučí myslet, skutečně používat efektivně svůj mozek. Nutí děti se memorovat sposutu věcí. Ale naučí je k tomu efektivní techniky? Ne Učí je někdo argumentační logice? O prostém rozdílu mezi logickou a konversační implikací? Ne Učí je někdo jak efektivně rozpoznat různé druhy manipulace a jak se jim bránit? Ne Učí je někdo jak se správně motivovat, jak udržovat psychickou hygienu? Ne ne a ne. Vše samozřejmě ve formě přiměřené věku ale podle mne by to rozhodně šlo a je to milionkrát důležitější pro život než větné rozbory a cancy o Sámově říši (nic proti obému, ale že se z toho dělá priorita mě fascinuje).

Docela chápu, že spousta rodičů nechce do školy své děti posílat aby z nich vysáli všechnu energii a vytřískali motivaci, osobitost a vůbec z nich udělali v první řadě kolečka v soukolí současné, jako celek duševně nemocné společnosti.

1 0
možnosti
Foto

Pokud se domníváte, že byste to nezvládla, je v pořádku, že posíláte děti do školy. Přesto by ostatní lidé měli mít možnost volby, jsou to jejich děti a jejich rozhodnutí. Sama uvádíte, že nevíte, a že máte jen pocity. Pocity by neměly být dostatečným argumentem k tomu, aby se někdo jiný přizpůsobil Vašim představám.

Učitelé rozhodně nemají takovou kapacitu, aby se každému jednomu žákovi věnovali stejně jako rodič doma.

2 0
možnosti

paní učitelko , rád zeptal jestli víte, co je to memetika, jestli dokážete vysvětlit podstatu Kantovy filozofie...nebo jestli učíte jen děti držet tužku, a kolika jazyky mluvíte plynně.

1 0
možnosti
Foto

Individuální výuka se úspěšně praktikuje několik tisíc let, hromadné školství vzniklo jen z praktických důvodů a tak to i trvá. Pokud bych měl možnost v době jejich dětství své děti vyučovat (případně jim najmout učitele), tak bych to udělal. Kolektivní návyky mohou získat v zájmových aktivitách a ve sportu.

7 0
možnosti

Nechápu lidi, kteří jen proto, že "oni by to nezvládli", kritizují ostatní a jsou PROTI. Nevím, kolik rodičů, co učí své děti doma, znáte, ale můžu vás ujistit, že většina takových dětí má daleko širší sociální kontakty než dítě z "průměrné rodiny", které kromě školy většinu času prosedí doma u počítače. Protože kdo učí děti doma, má o ně nadprůměrný zájem, takže tyto děti chodí do spousty kroužků, do skauta,  na společné akce s partou ostatních rodičů a dětí... A takové kontakty v různých skupinách bývají většinou pro dítě lepší než 4 hodiny ve škole se stále stejnými 20 dětmi a jednou účou:-)

5 0
možnosti

To lze pochopit lehce......tito lidé jednají a myslí pode systému.....podle sebe soudím tebe.....málokterá učitelka si dokáže jen představit, že by nějaký muž mohl umět učit lépe než ona.

Dále si všimněte, že značná část bohatých lidí si najímala pro své děti soukromé učitele. I Kant učil soukromě v rodině.

Spousta lidí, kteří se stali skutečnými VIP měli alespoň po nějakou dobu svého dětství soukromé učitele.

především bych se této paní učitelky rád zeptal jestli ví, co je to memetika, jestli dokáže vysvětlit podstatu Kantovy filozofie...nebo jestli učí jen děti držet tužku, a kolika jazyky mluví plynně.

1 0
možnosti
Foto

Což učení, to se na prvním stupni doma zvládne v tempu, které dítku vyhovuje (já na to tedy nejsem dost důsledná, ale to je jiný problém). Ale to učení se životu v tlupě, to se pak už těžko (na prahu puberty) dohání...

Se zdravým dítětem bych do toho z výše uvedeného důvodu nešla.

1 0
možnosti
Foto

Individuální výuka je jednoznačně zásadně efektivnější. V obyčejné škole různé děti různě rychle chápou, ti rychlejší se následně nudí a nedávají pozor... Profesionalita pedagogů výhodu individuální výuky těžko vyváží. Tedy přinejmenším tento argument mi přijde dost silný pro takové rozhodnutí.

A jinak mi přijde třeba dost sympatický takový unschooling či podobné svobodné školy (svobodauceni.cz) -- to řeší problém s kolektivem. U domácího vzdělávání je nejspíš vhodné vyvažovat školní kolektiv jinak -- posílat děti na tábory a podobně.

A na argument "teď se nechci učit": Proč by se měly děti nechtít vzdělávat? Dozvídat se nové zajímavé věci je přirozeně potěšení. Třeba brácha chodí na gymnázium a stejně mi přijde, že se víc naučí z Youtube videí o fyzice a interaktivních webových stránek o programování.

2 0
možnosti
  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 751x
Jsem především matka tří dětí, manželka a optimistka, která se ráda dívá kolem sebe, sleduje, co se v okolí děje a ve volných chvílích vše zajímavé zaznamenává do deníku.