Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IA

Maura Irena

27. 12. 2010 6:00
Moc pěkné

Líbilo se mi to. Četba bible člověka vždycky uklidní.Tedy některého, jak tak koukám na komentáře. Karma.R^

0 0
možnosti
G

Gamehoror

22. 12. 2010 12:36
U Kaina a Abela je třeba si uvědomit

že do té doby neni zákon desatera se zákonem nezabiješ :-) Dokonce zabitím obětního zvířete Abelem je teprve poprvé zmíňka o zabití čehokoliv co má duši živou. Tedy když opomenu fakt že Bůh oděl do kožešin Adama a Evu když je vyháněl z ráje ale kdo ví jak k těm kožešinám Bůh přišel když umí umatlat Adama z hlíny a vštěpit mu život.

Tedy jsou dva bratři a jeden dře na poli a druhý se stará o stádo dobytka a Abel jako první zabíjí zvíře k jaké si oběti Bohu a zvíře porcuje a škvaří nad ohněm aby Bohu předložil i tuk zvířete.

Za sebe si myslím že Kainovi se nelíbilo že Abel zabil milou kozu, ovečku nebo prostě živého tvora a svému bratru ve své neznalosti co je to smrt chtěl dopřát Abelovi stejný prožitek jaký Abel připravil dotyčnému skotu :-)

Kain zabil bratra ne ze závisti že Bůh pohlédl na oběť bratra ale proto že mu Bůh řekl že pokud Kain bude taky páchat dobré skutky tak Bude i on Bohu libý a vyplívá z toho že zabít je cesta jak se Bohu zalíbit. Kdo to čte pečlivě, pochopí :-)

0 0
možnosti
G

Gamehoror

22. 12. 2010 12:48
Re: U Kaina a Abela je třeba si uvědomit

Kain tedy aby se zalíbil Bohu jde a zabije bratra. Zákon o zabíjení neexistuje a neni to hřích. Konečně i Bůh člověka odsoudil k smrti tím že vzal ovoce poznání.

Pravda nerozsekal je na místě na kousky ale otrávil je jedem aby zemřeli pomalu a v bolestech stáří nebo jaké na to má finty.

Protože později se dočítáme že si s lidským věkem života pohrává jak si kdy usmislí když stanoví věk života na 120 let bytí.

Kain podle bible nespáchal žádný hřích přesto je nucen utíkat před druhými pod Boží ochranou.

Kain se nedopustil pro tu dobu a chvíli ničeho špatného jen Abelovi který zabíjel živou duši ukázal co páchá Abel na zvířatech.

0 0
možnosti
F

Faustino

22. 12. 2010 10:11
Podivný příběh

Vysvětlit tento příběh nejde jinak, než že Hospodin vytvořil na lidi past.

Stvořil lidi neschopné rozeznat dobro a zlo, lidi naivní. Stvořil hada s darem řeči a obdařeného vysokou inteligencí, stvořil strom poznání s plody dobrými k jídlu, lákavými na pohled.

Sice člověka varoval, ale dobře věděl, že lidé nejsou schopni rozeznat zlo a dobro. Vůbec člověka nevaroval před nejchytřejším polním zvířetem, mluvicím hadem. Pohrozil lidem smrtí v den, kdy z něj pojedí (nevíme ani, zda lidi přesně věděli, co smrt je, co to znamená zemřít), ale byla to nakonec nepravdivá hrozba. Had podal Evě přesné, pravdivé informace.

Hospodin Bůh jako vševědoucí musel přce vědět, jak to dopadne.

0 0
možnosti
R

Rilian

22. 12. 2010 10:17
Re: Podivný příběh

Faustino, doporučuji vám, raději, než abyste splétal své dedukce, hledat pomoc u někoho, kdo o těchto věcech uvažoval před Vámi. Pro mne byl například skvělým učitelem C.S. Lewis, zejména v knize K jádru křesťanství. Hodně hluboké myšlenky má ale i ve své beletrii - např. ve sci-fi Vesmírná trilogie jsou pozoruhodné úvahy o prvním hříchu. Smiřte se s tím, že určitým věcem v Bibli prostě zpočátku nerozumíte.

0 0
možnosti
F

Faustino

22. 12. 2010 10:03
Genesis 1,29:

Bůh také řekl: "Hle, dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena i každý strom, na němž rostou plody se semeny. To budete mít za pokrm." 

Tady žádný zákaz jíst nějaké ovoce není.

0 0
možnosti
R

Rilian

22. 12. 2010 9:56
Jsem trochu v rozpacích...

...Přeci jen bych očekával alespoň náznak vysvětlení, proč Bůh oběť Ábela přijal a Kainovu nikoli. Pokládám to za dost klíčové téma tohoto oddílu s přesahem až k evangeliu. Rozdíl v jejich oběti byl evidentní. Spočíval v tom, že Ábel Bohu obětoval takovou oběť, na níž neměl nějakou zásluhu, kdežto Kain Bohu předkládal plody své práce, svého snažení. Bohu se ale nezalíbím tím, že mu ukazuji jak jsem schopný - to je jen doklad mé pýchy. Ve skutečnosti nemám žádnou zásluhu na své existenci, na tom, čím jsem a co umím - vždyť celý svět včetně mne tu je jen díky Bohu. Čili - v nejlepším případě jsem Boží dílo a nemám se čím chlubit. Ábel toto v pokoře uznal svou obětí, zatímco Kain ne. Převrácenost Kainova srdce se plně projevila v jeho reakci - začal na Ábela žárlit a nenávidět ho,  místo, aby hledal chybu u sebe. Bůh přesto Kaina nezavrhl: "Což nepřijmu i tebe, budeš-li konat dobro? Nebudeš-li konat dobro, hřích se uvelebí ve dveřích a bude po tobě dychtit; ty však máš nad ním vládnout.“

0 0
možnosti
R

Rilian

22. 12. 2010 10:05
Re: Jsem trochu v rozpacích...

Proč tedy Kain zabil Ábela? Vlastně kvůli náboženství. Kain byl první náboženský člověk, kdežto Ábel byl člověk, který vnímal Boží vůli. Náboženský člověk si vytváří systémy, jak správně Boha uctívat - do takové míry, že jeho uctívání Boha je pro něj důležitější, než prostě dělat to, co chce Bůh. A tak, přestože mu Bůh domlouval, aby změnil své smýšlení, ignoroval ho. Není v této souvislosti bez zajímavosti, že i Ježíš měl největší napřátele mezi náboženskými lidmi, protože jim nezapadal do jejich koncepce správného uctívání Boha - a tak se ho nakonec rozhodli zabít, přestože si velmi dobře uvědomovali, že to je bezúhonný, spravedlivý člověk. Ábel je tedy svým způsobem předobraz Ježíše Krista.

0 0
možnosti
MZ

Cavaliere

22. 12. 2010 8:27
Hm

A ví vůbec někdo doopravdy, proč zabil Kain Ábela?

0 0
možnosti
M

Mephisto

22. 12. 2010 8:35
Re: Hm

Podle Bible ho zabil kvůli tomu, že bratrovu oběť Bůh přijal (celkem by mě zajímalo jak), zatímco jeho, Kainovu, nikoliv.

A jak to bylo doopravdy? Doopravdy to je podle mého názoru čistokrevná mytologie, tj. doopravdy se to vůbec nestalo.

0 0
možnosti
JC

Jarcho

22. 12. 2010 7:35
Ježíš nám to objasnil, když přinesl radostnou zvěst.

Bůh je náš otec, jako otec nás miluje a cení si každého z nás jako svého vlastního syna.

Copak může otec zabít svého syna za to, že zabil svého bratra? Pak by už přece měl mrtvé dva syny a jeho hoře by bylo mnohonásobné.

A stejně tak my: copak můžeme předstoupit před svého otce a říci mu: pochval mne za to, jak jsem se pomstil Tvému synu.

Kdo chce získat náklonnost nějakého člověka, musí se dobře chovat k jeho dětem; ubližováním jeho dětem si náklonnost nezíská. A protože všichni jsme děti Boží, musíme se k sobě navzájem chovat tak, jak si každý otec přeje, aby se k sobě navzájem chovaly jeho děti.

0 0
možnosti
M

Mephisto

22. 12. 2010 7:50
Re: Ježíš nám to objasnil, když přinesl radostnou zvěst.

Vy jste se ale úplně vyhnul srovnání s tím drakonickým trestem z Nu 15:32. Jen se rozplýváte nad tím, jak spravedlivé a milosrdné bylo dát Kainovi milost za bratrovraždu... budiž, ale v takovém případě je ten Bohem posvěcený trest umučení ukamenováním za sbírání dřeva v sobotu o to absurdnější!

Proč za sbírání dřeva v sobotu milost od Boha nepřišla, naopak přišel krutý a barbarský trest, zatímco Kainovi za bratrovraždu Bůh milost dal?

0 0
možnosti
M

Mephisto

22. 12. 2010 6:07
zaráží mě

Zaráží mě několik věcí. Tak zaprvé, že se autor vyhnul svému vysvětlení notoricky známého problému, kde se vzala Kainova žena, jak sám založil město, a před jakými lidmi ho mělo identifikovat ono "znamení" - vždyť v té době byl na Zemi jen Adam, Eva a Kain, a SNAD i jejich pár bratrů a sester. Ti všichni ale Kaina jistě znali.

Za druhé se musím usmívat tomu jak pan autor mile vysvětluje, jak je fajn že Bůh nepotrestal Kaina nepřiměřeně (za vraždu!). Připomínám v té souvislosti Nu 15:32, kdy Bůh vynesl rozsudek smrti ukamenováním (!!!) nad člověkem který sbíral v sobotu dřevo.

Takže tu máme ukamenování za sbírání dřeva v sobotu, a za bratrovraždu označení "znamením" a hrozba - "tohle bys už dělat neměl!". A pan autor vyjadřuje svoje uspokojení nad Boží spravedlností.

Tomu říkám klapky na očích! Ostatně, jak jinak by taky pan autor mohl být křesťanem, pokud by je neměl, že... :-)

0 0
možnosti
LV

lubanek

22. 12. 2010 6:54
Re: zaráží mě

Bible velice zřídka zaznamenává narození děvčat. Eva byla v té době jediná stvořená žena Bohem a kdyby neměla dcery lidstvo by zaniklo. Ona měla dcery, a Kain se oženil s vlastní sestrou. V té době to bylo legální, dokonce i pro Abrahama  až po Izáka. Izák si vzal svojí sestřenici a Abraham  svojí pokrevní sestru. Rozdílné matky, ale stejný otec.Takže Kain se oženil se svojí vlastní sestrou a odešli do země Nod.

Bible jasně říká, že Kain je z toho zlostníka satana, který má svoje  náboženství. Znamení šelmy 666 před kterým se mají mít napozoru Boží děti. On přeci též postavil oltář a obětoval. Ale Abel věděl, že to nebylo jablíčko ale pomíšená krev a tak vírou v to co mu řekli rodiče obětoval. A Bůh mu to uznal za spravedlnost. Je to na několik stánek, ale není zde na to místo.

0 0
možnosti
O

Obludni_K

22. 12. 2010 5:46
Pomsta?

" I řekl Hospodin: Zajisté kdo by koli zabil Kaina, nad tím sedmnásobně mštěno bude." To zcela jistě nebude pomsta pro pomstu že ano... :-))) Nicméně, jsou to sice bláboly ale berme je jako menší zlo než kdyby tu bujela podobná propagace Koránu.

0 0
možnosti
JH

kulus

22. 12. 2010 5:29
dalsi priklad....

... za cim tyhle ''hodni'' farari jdou:

http://www.cnn.com/2010/WORLD/americas/12/21/haiti.abuse/index.html?hpt=T2

0 0
možnosti