Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

MatejkoJ

3. 2. 2011 15:05
Děkuji Vám za reakce ....

Dobrý den! Děkuji za četné reakce na můj text. Jenom zkusím zdůraznit:

1. Romské děti, o kterých píšu, prošly řádným zápisem do běžné ZŠ.

2. V rámci této třídy se často pere 1 chlapec, který jpodle vzhledu Róm neni.

3. Rodiče těchto dětí je dali do běžné ZŠ (ne do zvláštní) proto, že chtějí, aby jejich děti dosáhly slušné vzdělání  a dobře se zařadily do společnosti a do práce.

Jste-li jasně pro oddělení Rómů, pak hledejte kriterium: Poznáte je jen podle barvy pleti? Stačí jít v rodině k dědečkovi a babičce (tak to požadovali nacisté u prokazování arijského původu)? Pan ministr školství? Promiňte překlep - hodí se lépe "geniální"? Zeptejte se rodičů, kteří chtějí uplatnit svůj zájem o dítě a chtějí, aby jejich dítě šlo na víceleté G! Víceletá G se ze dne na den mají zredukovat napolovinu - z 10% žáků na 5%. Kde jsou práva rodičů zde?

0 0
možnosti
X

xena123

3. 2. 2011 15:56
Re: Děkuji Vám za reakce ....

ad bod 1) A které děti zápisem do běžné ZŠ neprojdou? Pokud se dítě hlásí do spádové školy, ředitel ho MUSÍ přijmout, zápis nehraje roli. U ostatních škol může být dítě nepřijato jen z kapacitních důvodů.

0 0
možnosti
E

ejááá

3. 2. 2011 14:23
V kolika českých školách?

Dokument hovoří o jedné škole. Ve svém okolí neznám školu, kde by k takovému oddělení docházelo.

Rodiče mají právo vybrat si pro své děti školu, tak je to uzákoněno. Jejich zástupci předkládají i požadavky řediteli školy, který je dále řeší. Nemyslím si, že by kvůli několika žákům cikánského etnika zřizoval třídu, pokud by to šlo řešit jinak. K oddělování musí být pádný důvod. 

Za nás jsme byli rozděleni do tříd podle schopností (A - ti, kteří chtěli dále studovat, B - nerozhodnutí, C- kteří školu moc nemuseli, ale chtěli se vyučit, byli šikovní) a vůbec mezi námi nebyla nevraživost, soupeření. Hleděli jsme si svého v hodinách, ale o přestávkách jste lumpárny dělali společně. Dodnes se scházíme na srazech - někdo je lékař, někdo automechanik, zedník, učitel, strojař, tesař... a pořád víme, že jeden druhého potřebujeme. A je nám spolu fajn.

Znovu k článku - pokud si to vyžádali rodiče a byly podmínky, proč ne.

0 0
možnosti
BB

Beránek boží

3. 2. 2011 14:03
Ani já bych to svému dítěti neudělal.

Do školy ho posílám, aby se něco naučil.

Ne, aby byl tahounem někoho, koho zanedbali vlastní rodiče a tím pádem se nemohl učit podle svého, ale toho zaostalého tempa... Ať si Rómové stěžují sami na sebe, případně na své soukmenovce, bohužel zkušenosti hovoří jasně. :/

0 0
možnosti
PH

petrph

3. 2. 2011 13:59
tady bych odpověděl,

Je to na rozhodnutí ředitele školy.Ten přijímá požadavky a stížnosti rodičů (a přátel školy) ze všech stran, a je na něm aby posoudil,které jsou důležité, které možné,a které musí odmítnout.Kupříkladu, těžko by přijal požadavky typu "třída pouze  pro "holky,pro blonďaky, pro děti podnikatelů,pro děti co maji iPhon.

Ale když přijde požadavek na oddělenou romskou třídu?No,jistě že by s ohledem na jasnou diskriminaci měl petice vyhodit do koše a žádající rodiče ze dveří. Ale v tom případě (že by ponechal smíšenou třídu), by přijal zodpovědnost za to, že bude vše v pořádku.tedy že romské děti budou chodit do školy slušně a čistě oblečené, že nebudou napadat jiné děti, že nebudou krást,že budou při hodině v tichu poslouchat výklad,že budou v učení postupovat stejně rychle jako ty ostatní děti.

Mimochodem,pro Ptáčata  se místo "dokumentární "  používá pro jistotu označení  docusoap,čímž se naznačuje,kolik se v něm stříhá,aby z objektivního pravdivého dokumentu vznikl happy soap příběh

0 0
možnosti
L

lesicatko

3. 2. 2011 14:19
Re: tady bych odpověděl,

Je to jednoduchšie  -rodičia zoberú svoje dieťa zo školy, ktorá sa im nepozdáva a dajú ho do školy, ktorá bude podĺa ich posúdenia lepšia. Že ta podĺa ich posúdenia bude mať najmenší počet Rómov ? No a ?

0 0
možnosti
USNSJE!

Uč se nebo skončíš jako editor !

3. 2. 2011 13:43
Ať si každý blábolí co chce

já bych své dítě do školy, kde budou většinu tvořit cikáni, nedal. To je zase mé právo  R^R^

0 0
možnosti
IH

misaviki

3. 2. 2011 13:30
.

Jste moc hodný člověk a bohužel naivní. Možná by chtělo zakusit, jaké je to se pravidelně s touto menšinou stýkat; jaké to je, když černí spolužáci okrádají vaše dítě; jaké to je, když od nich chytí vši nebo se vyskytnne žloutenka. Pokud bílý rodiče protestovali, asi věděli proč.

0 0
možnosti

lubossula

3. 2. 2011 13:43
Re: .

to by mne zajimalo proc. Spousta znamych uci na ZS, kde neni jedineho cikanskeho ditete a denne chodi s pripady kradezi, sikany, vsi a zloutenka tam take nejsou extra vzacne. Kdo tam ma a proti komu protestovat? 

0 0
možnosti
LS

Lesní sběř

3. 2. 2011 13:26
Třídit...

...by se mělo podle reálných výsledků u zápisu. Umíš mluvit souvisle česky? Znáš písmenka, čísla a barvy? Umíš si umýt ruce a utřít zadek? Normální třída. Neumíš? Alternativní třída. A ta alternativní třída by automaticky chodila do školy o rok déle, protože místo prvního ročníku by měli ročník nultý, kde by se učili mluvit česky, poznávat písmena, čísla a barvy, mýt si ruce a utírat si zadek. Osazenstvo takto vzniklé třídy by bylo pravděpodobně podobné, jako u Ptáčat: horda zanedbaných nepřizpůsobivčat a sem tam nějaký ten Ukrajinec.

-

Nemůžeme postavit na stejnou startovní čáru děti normálních rodičů a děti, které jsou co do komunikačních schopností a společenských návyků někde na hranici imbecility. Je to nefér k jedněm i k druhým - i k učitelům. Jsou v životě situace, kdy je rovnostářství jen na škodu...

0 0
možnosti
IH

misaviki

3. 2. 2011 13:30
Re: Třídit...

Přesně tak, zaostalá skupina by táhla dole i ostatní.

0 0
možnosti
P

por.Dub

3. 2. 2011 13:26
Vážený pane

ste veľký dobrák!! Podľa mojej mienky sú   segregovaní biely žiaci, prídu o to potešenie, - naučiť sa sprosté slová,  dostať občas po hube a ďalšie radosti životta!!! To, že by sa viac menej nič nenaučili, čo predpisujú školské osnovy už neje také zaujímavé!!!!!!;-D

0 0
možnosti
JM

janacz

3. 2. 2011 13:21
Tzv. segregace

může zohlednit různé schopnosti,  ve kterých jsou Romové lepší a myslím, že by to mohl být cizí jazyk a tělocvik .. ?

0 0
možnosti
LS

Lesní sběř

3. 2. 2011 13:27
Re: Tzv. segregace

Jaký cizí jazyk? Snad ne ten jejich, v běžném životě zbytečný a naprosto neuplatnitelný?

0 0
možnosti
JB

orangexx

3. 2. 2011 12:51
Právo na vzdělání

Já naopak velmi chápu rodiče majoritní společnosti.  Nehodlám své děti obětovat na oltař pseudomultikulturního pokusu.  Nechci, aby někdy muselo slyšet větu :   tobě je 6, nás je 6 ................  V [>-]

0 0
možnosti
JM

janacz

3. 2. 2011 13:23
Re: Právo na vzdělání

?No a co kdyby Všechny děti chodily bez ohledu na věk do stejné třídy..  aspoň by si zvykly žít s mladšími i se staršími...    :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2176x
Střédoškolský učitel v.v., který učil ještě před krátkou dobou jako brigádník a který se stále o šklolství a vzdělávání zajímá a má dojem, že má k němu co říci.

Seznam rubrik