Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PD

dolep9am

25. 1. 2012 2:05
komentář

Existují obory, které podle mě prostě a jednoduše nejsou vědecké. Jde o všechny popisné obory, jejichž náplní není zkoumat nepoznané, ale třídit, přepisovat, popisovat a studovat archivní materiály. Tyto obory mohou přispět k poznání některých jednotlivin v minulosti, ale jinak jsou to de facto pouze sbírky názorů a subjektivních pohledů. Je otázkou, zda tyto obory mají v masovém měřítku nějaký smysl. Existují ale obory, kde je poznání jasné a zřejmé a kde se nedá okecat, ošidit ani uchodit. Jde určitě o matematiku, informatiku, fyziku a chemii a věřím, že i o další (možná o něco malinko méně exaktní) přírodní obory jako je třeba genetika, medicína a biologie, apod. Představa, že věda nic hmatatelného neprodukuje, je představa člověka v lepším případě hluboce neinformovaného, v horším blbečka.

0 0
možnosti
C

certik_bertik

25. 1. 2012 10:36
Re: komentář

většina oborů je popisných

0 0
možnosti
H

hk136

19. 1. 2012 18:51
xxx

Myslím, že k (základnímu) výzkumu by společnost měla zaujmout stejný postoj jako třeba k vojenské hudbě - věc víceméně nahovno, ale je to věc prestiže... A občas z toho něco omylem může vypadnout. (třeba bitva u Domažlic nebo kde to bylo...). Je ale zbytečné mít 58 souborů, v nichž 3/4 lidí neumí na nic hrát a nebo hrají špatně...

V kritice recyklace souhlasím víceméně stoprocentně...

0 0
možnosti
PD

dolep9am

25. 1. 2012 2:06
Re: xxx

Chápu, že nahovno je vám. Mně je taky nahovno platit ze svých daní váš budoucí důchod.

0 0
možnosti
MU

Earl_Grey

19. 1. 2012 15:06
dotazy

1) kolik let jste pusobil v akademickem prostredi a v jake vedni oblasti? kolik mate publikaci v zahranicnich impaktovych casopisech

2) boj proti profesnim profesuram je z jinych duvodu. ja je napr. odmitam v situaci kdy stat prideluje penize na zaklade poctu prof. a docentu skolam. pokud by toto zustalo a vesla v platnost zmena na profesni mista,tak okamzite vzroste pocet profesoru a docentu na desetinasobek. dneska to neni tak, ze nekdo se stane docentem ci profesorem tim, ze nekoho nahradi, ale tim, ze splni statem kontrolovana kriteria na instituci, ktera ma na habilitacni a jmenovaci rizeni pravo.

3) zkuste napsat, jestli se necim za poslednich 120 let zkvalitnil zivot cloveka. pokud napisete ze nicim, tak potom mate pravdu ze veda zadny pokrok neprinesla. pokud najdete nejaky priklad toho co zlepsilo zivot cloveka za sto dvacet let, tak verim ze se ukaze, ze je to primarne diky vede, resp. ze by to bez vedy neslo

1 0
možnosti
C

certik_bertik

25. 1. 2012 10:37
Re: dotazy

nebylo by na místě se spíš zeptat, jestli je skutečně erudovaný pracovník, než kolik toho opublikoval?

0 0
možnosti
JH

honzyrga

19. 1. 2012 12:47
kritika autora

Zdravím, jsem z akademické obce, doktorand. Souhlasím s autorem, že ve vědě funguje spousta nešvarů a že čerstvý vítr by jí jen pomohl. Mám ale několik výtek ke všem článkům: 1) články jsou velice obecné, plné černobílých idejí, málokde odkaz na něco konkrétního, 2) vypadá to, že autor by nejraději zrušil AV, či obecně zrušil financování vědy státem - bylo by dobré uvést jak se vypořádat s konkrétními problémy (majetek AV, nedostatečně rozvinuté soukromé financování výzkumu, pokud by AV přešla pod univerzity - pod které, financované státem? 3) autor je silný v kritice, ale z textů mám dojem, že do vědy moc nevidí:

- IF časopisů si neurčují časopisy ani jejich redakce, v publikaci v těchto časopisech je tvrdá konkurence, recenzent je z cizí země a na vaší touze publikovat mu nezáleží - prosadit se je nesnadné

- opravdu myslíte, že za 120 let nepřinesl základní výzkum žádné výsledky? - pokud toto napíšete, pak jen odsuzujete své vlastní názory, protože třeba já vás nemohu brát vážně

2 0
možnosti
N

noboty666

19. 1. 2012 16:16
Re: kritika autora

Take jsem procetl vsechny prispevky pana autora a vytvoril si obrazek.Hodne smutny obrazek.

Vidim typickeho rychlokvaseneho ekonoma, ktery by nejradeji zrusil vsechno, co si na sebe nevydela - vyzkum, skolstvi, ... Pripomina mi to vyrok nynejsihi hradniho pana z devadesatych let: "Kdyz budeme technologie potrebovat, tak si je koupime". A jak se tehdy ve velkem rusily resortni vyzkumaky a v prumyslu vyvojova oddeleni ... A za par let se zjistilo, ze to byla neuveritelna B L B O S T a zase se, za enormnich nekladu, vracelo k puvodnimu stavu. Jenze to nejdrazsi - lidi - zpatky nedostanete. Kdyz je jednou vyhodite, tak se na novou nabidku z vysoka vite co.

0 0
možnosti
N

noboty666

19. 1. 2012 0:50
Vyzva autorovi

Vazeny, rikate "Zaplaťte si poznání a my vám vymyslíme řešení, které vám zlepší život." a "... není schopen již nejméně 120 let dát na stůl jediný výsledek, kterým by podpořil svůj původní slib."

Jdete prikladem! Vzdejte se vsech vyrobku, ve kterych jsou aplikovany vedecke objevy za poslednich 120 let!

Pro zacatek to bude veskera elektronika (pochopitelne vcetne pocitacu). A pak nekomu nadiktujte, jak se zlepsil Vas zivot ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
C

certik_bertik

15. 1. 2012 16:26
měl bych

k tomu s dovolením pár poznámek. Ten odpor akademických pracovníků je celkem pochopitelný, jelikož pokud uvedeme tu vědeckou impotenci co jste uvedl. Představte si jedince co se tam v těchto kruzích pohybuje celý život. Je tam od dokončení mgr. studia udělal si tam i doktorát a postupuje výše a výše. Celý život jen recykluje jeden dva články s určitými obměnami, píše si na to dokola granty a  příspěvkem tohoto korupčního prostředí mu to roky vychází, teď přijde den kdy mu to reforma školství zarazí, co udělá? Bude samozřejmě protestovat, protože by se v praxi nikde neuživil.

Za druhé si myslím že ještě jakž takž jsou dobré VŠ, které kromě v drtivé většině celkem neužitečných vědeckých článků aspoň produkují absolventy (i když tady by byla taky třeba selekce), co třeba taková ČSAV ta neprodukuje vůbec nic, jenom se zabývá v drtivé míře pseudovědou za 6 mld korun ročně. říkám si rozpustit a ty prachy dejte na něco užitečnějšího

0 0
možnosti
PD

dolep9am

25. 1. 2012 1:53
Re: měl bych

Souhlas. Dejme ty peníze politickým stranám, třeba Řebíčkovi, Grossovi, Dalíkovi, nebo Tvrdíkovi. Ani Krejčíř, nebo Pitr by určitě nepohrdli.

Víte pane Bertíku, ono, že něčemu nerozumíte ještě neznamená, že je to nesmyslné. Já vím, že je těžké si to přiznat, ale buďte chlap.

0 0
možnosti

turbosurf

15. 1. 2012 15:12
Ode mne karma autorovi

opravdu skvělé dílko, smekám, Jana Šimonová

0 0
možnosti
MM

milmen

15. 1. 2012 15:04
zajímavý článek

Pane Černý, váš článek se mi zdá zajímavý a alespoň po prvním přečtení se mi zdá, že na tom, co píšete, opravdu něco je. Nicméně, aby se nejednalo jenom o revoluční výkřik do tmy, zajímal by mne váš pohled na řešení takové záležitosti. Říkáte, že systém by měl být založen na idejích lásky a pokory k poznání. S tím lze jen souhlasit. Ale jakou praktickou a konkrétní cestu ke změně vidíte? Jak na to? V podstatě říkáte, pokud jsem dobře pochopila, že stávající systém je něco jako stále více se nadýmající otesánek, který už tak zlenivěl, že není schopen ani myslet a nic nového vytvářet. Jak z toho kola ale konkrétně ven?

0 0
možnosti
C

certik_bertik

15. 1. 2012 16:28
Re: zajímavý článek

není třeba vymýšlet znovu kolo podívejte se na Západ třeba do Německa. Tam člověk po škole si nemůže udělat doktorát na mateřské fakultě. Dál profesor si udělá profesuru ale předtím musí "na vandr" do praxe, který si musí po čase zopakovat.

0 0
možnosti