Jak jsme prodávali Battlefield 3

Celé herní odvětví žije v posledních dnech jen jednou událostí - vydání hry Battlefield 3. Na webech nenajdete pomalu nic jiného než zprávy o této akční válečné hře; diskuze jsou plné jejích čerstvých majitelů; řešit teď s vydavatelem či naopak s prodejcem něco jiného než BF3, je skoro nemožné. V podstatě totální mánie, která se objeví u nějakého titulu vždy tak maximálně jednou do roka, či spíše méně.

Naposledy se toto povedlo u vydání Mafia 2 minulý rok (pokud beru Česko, v zahraničí bylo přijetí vlažnější). Právě s Mafií 2 se místní pobočka EA hodně srovnávala a těsně před vydáním bylo jasné, že v předprodejních číslech Mafii překonala. Jak tomu bude v dalším prodeji se ale ještě uvidí, zatím Mafia 2 v celkových číslech zůstává na trůně.

Plno zákazníků bere start hry jako běžnou věc, však her vychází několik do týdne a o jednu více či méně snad tolik nerozhoduje, nebo snad ano? Nezdá se to, ale kolem startu a zajištění prodejů hry takového kalibru jako je BF3 je obrovské množství práce v pozadí, která na první pohled není vidět. Ukáže se ale, kdo si udělal svůj domácí úkol, právě při vydání, pokud vše klapne jak má.

Zkoušel jsem spočítat kolik hodin jsme se tento rok věnovali přípravě právě na ten jediný den - úterý 25.10. - kdy startovalo i zahájení prodeje ve večerních hodinách na našich prodejnách a dostal jsem se na stovky hodin. Vše to začalo v únoru spuštěním předprodeje hry. Už v březnu jsme začali řešit dárek pro předobjednávky, kde se musely odhadnout kusy. Naše důvěra byla v ten titul obrovská a nejednou jsem si říkal, zda jsme to nepřehnali. Nepřehnali a ještě nám chybělo :-). V podstatě hlavní část plánování, řešení kampaně a příprava na toto úterý se dělo cca 6 měsíců předem. Dále se pak přidávaly ostatní věci, kampaně, bannery, komunikace se zákazníky a cílovou skupinou hry. Vše vrcholilo v říjnu, kdy se to muselo naplánovat tak, aby 25.10. zákazníci opravdu měli vše večer na zahájení a aby se ty mnoha tisíce balíků během jednoho dne odeslaly.

Nakonec vše klaplo skvěle, i když se pár stresujících momentů objevilo. Vstávání v úterý ve 2:00 ráno. Stres, že do posledního svozu zásilek už je jen hodina a ještě zbývá zabalit stovky balíků. Řešení zaseklé dodávky v Ostravě v době, kdy už začali chodit zákazníci před prodejnu do fronty, strach z lynčování byl velký :-).

I když teď už nemůžu obálku s vojákem ani vidět :-), přál bych našemu trhu (a našemu obchodu, samozřejmě) více takových titulů. Je vidět, že když se do toho celý trh opře, je vhodná konstelace a načasování, že v ČR se dá občas i prodávat a ne jen žehrat na 90% pirátství.

 

Autor: Martin Schovanec | čtvrtek 27.10.2011 12:33 | karma článku: 16,87 | přečteno: 1654x
  • Další články autora

Martin Schovanec

Může být monopol (v)hodný?

22.7.2015 v 21:00 | Karma: 10,10

Martin Schovanec

Druhý věk strojů

31.5.2015 v 20:00 | Karma: 9,42

Martin Schovanec

Havel podle Žantovského

2.3.2015 v 20:25 | Karma: 13,52