Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Martin Procházka

28. 9. 2011 12:35
Opatření pozemků soukromníkem

Mnohokrát tu zaznělo, jak by dokázal soukromý investor získat pozemky, někdo zde měl i představu, že se nelze u liniových staveb obejít bez vyvlastňování. Ani stát tohoto nástroje příliš neužívá.

Prodej pozemku je svobodná vůle dvou stran a dělají to, protože je to výhodné pro obě strany. Soukromý investor má oproti státu mnohem širší možnosti, jak uspokojit finanční i jiné zájmy protistrany, ať už se jedná o jednotlivce nebo o občanské sdružení. Stát má pouze zdroje finanční a je pro něj legislativně téměř nemožné např. opatřovat náhradní pozemky, zavázat se k nějaké činnosti, která pomůže naplnit cíle občanského sdružení atd. Investor dokáže v rámci hodnoty poskytnout prakticky cokoliv, bude proto mnohem úspěšnější, rychlejší i levnější než stát. Základem je svobodné ujednání stran, nic více, nic méně.

0 0
možnosti
C

certik_bertik

28. 9. 2011 11:20
hmm

to sice třeba jo, ale co udělá soukromý investor s občanskými sdruženími proti novým silnicím a co s někým kdo svůj pozemek neprodá. Domnívám se však že v ČR už na stavbu nových silnic není prostor

0 0
možnosti
AN

TondaN

28. 9. 2011 8:26
pozemky .pozemky

co se tak zeptat v americe,jakže to dělají/li/;-D

0 0
možnosti
FV

fouly

28. 9. 2011 9:52
Re: pozemky .pozemky

Co vím , od příbuzných,  tak zaberou kus pouště , a za rok jsou tam postaveny domy i se zavlažovaným trávníkem!

0 0
možnosti
FV

fouly

27. 9. 2011 23:39
Souhlas!

Ať si postaví dálnice ten , kdo je nejvíc potřebuje!

0 0
možnosti
N

notordluhousek

28. 9. 2011 3:56
Re: Souhlas!

jen at neceka sebemensi ulevy s pudou ci ulevy ohledne ekologickych zakonu, chranenych obalsti apod. :)

kdyby za tim nebyla sila statu, tak se nepostavi ani milimetr dalnic. protoze majitele dostupne pudy si za ni nasadi takove ceny ze se protoci investorovi panenky a nikdo nebude mit sebemensi zajem delat jakekoliv ulevy pro chranenou oblast

0 0
možnosti
K

kaktusak

27. 9. 2011 23:37
Tak to předveďte

Uvidíme, jestli to bude fungovat.

0 0
možnosti
VS

Astaroth

27. 9. 2011 23:10
neandrtalske rysy

v tvari modreho nadsence odpovidaji ruznym tem Bendlum a Tluctchorum. Myslenky stejne tak. Mozna nebylo vhodne vyvracet knihu "o typech zlocinnych" Rv

0 0
možnosti
TK

psycholog.idnes

27. 9. 2011 22:54
Mám takový pocit, že s naším vysokým školstvím

není něco v pořádku.. Rv

0 0
možnosti
AT

asi tak

27. 9. 2011 22:47
takovou blbost jsem dlouho nečet

soukromý investor nedokáže vykoupit pozemky pod liniovou stavu. na to musí být opora v zákoně

0 0
možnosti
VS

Astaroth

27. 9. 2011 23:13
Re: takovou blbost jsem dlouho nečet

S nemalym pobavenim sleduji, jak se opevovanemu draznimu bozstvu, Jancurovi, pokazila uz druha lokomotiva z osmi. Asi vyuzije trzni nabidky nejakeho Vency elektrikare a necha si ji opravit, jak veli volny trh a VSE.

A to nemluve o jeho strojvudcich, projizdejicicich na cervenou, kteri brzy rozflakaji lokomotivu i s nekolika vozy a dokonce i cely vlak jeho ctitelu.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

27. 9. 2011 22:46
...

Až na to, že PPP projekt většinou znamená postav, provozuj, předej, tj. že soukromník sice zainvestuje stavbu a pak provozuje, ale stát mu tuto stavbu dlouhodobě splácí, čímž v souhrnu zaplatí víc z pěněz daňových poplatníků, než kdyby stavbu zaplatil hned ze svého. Výhod je, že když stát peníze nemá, zaplatí tomu soukromníkovi přece jen o fous méně, než kdyby si půjčil, a také to má rozdělené v řadě ročních rozpočtů, což stát nezatěžuje najednou. Ale je hezké filozofovat, když tyhle infrastrukturní stavby těžko hledají vůbec někoho, kdo by jen tak z rukávu vysypal třeba 20, 40 miliard a začal stavět. Kromě toho na dálnicích už "mýto" platí i běžný řidič dálniční známkou, představa, že soukromníkovi na pár kilometrech zaplatí celý náklad stavby řidiči tržním mýtem je hódně absurdní. To by se řidiči nedoplatili a jezdili raději okolo po poli.

0 0
možnosti
MP

Martin Procházka

28. 9. 2011 12:40
Re: ...

Dálniční známku platíme za státem provozované dálnice a i stát výhledově přejde k výběru podle ujetých kilometrů. PPP není soukromá dálnice, soukromá dálnice nemá se státem prakticky nic společného a nestojí daňového poplatníka žádný náklad. Stavbu zaplatí její uživatelé, což je mnohem spravedlivější, než na ni přispívat z daní všech. Ve fázi provozu je to zdroj stabilního cash flow, v dnešní zvýšené nejistotě tak představuje výstavba dálnice relativně konzervativní investici.

0 0
možnosti
PD

duff_

27. 9. 2011 22:40
Od teorie k praxi

Povídání pěkné, ale chtělo by to demonstrovat na reálných číslech. A co neúspěch maďarské dálnice M1 a přechod do veřejného vlastnictví?

0 0
možnosti
  • Počet článků 340
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1791x
Finanční analytik, manažer, absolvent FMV VŠE.

Předseda regionálního výboru TOP 09 Písecko, člen krajského výkonného výboru TOP 09 v jižních Čechách.

Kandidát č.51 za TOP 09 & KDU-ČSL Společně pro jižní Čechy.

Farmář a lesník.

Pravicový, prozápadní, proevropský.

Sledujte mne na facebooku: www.facebook.com/martinprochazka007