Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

Jaroslav Chudacek

19. 10. 2009 15:46
Pěkný článek

Pěkně jste popsal současný stav řízení EU. Současná EU je skutečně kombinací mezivládního a nadnárodního přístupu.

Poslední věta článku se mi moc líbí.

0 0
možnosti

Alexandr Špáta

9. 10. 2009 9:55
Zajímavé

Nesdílím jen tu část, ve které vyslovujete názor, že LS nikam nesměřuje a že Eu a její občané si mají rozmyslet, kam chtějí směřovat. Dle mého soudu v Evropě nelze ustavit superstát a Evropa si toho je vědoma (odklon od ústavy ke smlouvě). Věci společné (onen cíl směřování) lze spravovat společným orgánem. LS řeší akceschopnost přechodem na většinové hlasování na mezivládní úrovni nejen ve věcech správy společně dohodnutých pravidel ale i společných zájmů Evropy ve světě. Souhlasím, že EP s přímou volbou jejich poslanců v jednotlivých zemích je v rozporu s tím, co charakterizujete jako mezivládní úroveň vztahů, jež je dle mého názoru jedinou alternativou. Domnívám se, že EP v takovéto podobě nemá smysl. postačil by orgán složený paritně ze zástupců jednotlivých zemí závázaných jednat na základě vůle parlamentů jednotlivých zemí s hlasováním dle klíče, jak jej určuje sama LS. Samozřejmě vše upravené ve směru tohoto řešení.

0 0
možnosti
MP

Martin Procházka

9. 10. 2009 13:01
Re: Zajímavé

V tom s vámi nesouhlasím. Dle mého názoru má fungování EP smysl, pokud mu bude přiřknuta zákonodárná pravomoc v jasně definovaných oblastech a pokud bude volen na základě celoevropského hlasování. To otevře možnost jasného vymezení politických stran na celoevropské úrovni a umožní i otevřené zapojení odpůrců evropské integrace do rozhodovacích procesů. Jsem otevřen i myšlence evropského senátu jako druhé komory parlamentu, kde by platilo rovné zastoupení jednotlivých zemí. Jsou oblasti, kde by byla naprostá integrace plně žádoucí - energetický trh, obranná a bezpečnostní politika, doprava (především úroveň dálnic a rychlodrah), komerční právo, finanční právo atd. Existují oblasti, kde není tato integrace myslitelná ani příliž užitečná- např. rodinné právo. Důležité je mít jasně vymezené pravomoci mezi vládními, mezivládními a nadnárodními orgány, zajistit všem příslušný demokratický mandát a změnu těchto pravomocí podmínit souhlasem každého národa, jedno zda v parlamentu či referendem.

0 0
možnosti
W

Wassa

9. 10. 2009 0:27
pozitiva LS

Mohl byste mi napsat jediné konkrétní pozitivum Lisabosnké smlouvy? A neberu fráze typu "akceschopnosti pro boj s finanční krizí"

0 0
možnosti
N

Novotnak

9. 10. 2009 7:40
Re: pozitiva LS

A vy nějaké konkrétní negativum, místo otřepaných frází?

0 0
možnosti
JN

madqwert

9. 10. 2009 0:17
kvalitni clanek

R^EU;-D

0 0
možnosti
MP

Martin Procházka

9. 10. 2009 12:46
Re: kvalitni clanek

děkuji

0 0
možnosti
PK

repanak

8. 10. 2009 23:27
žalář národů

Martine - dobrý, ale problém je v tom zda kdysi Rakousko bylo žalář národů nebo po určité transformaci spíše pozitivní útvar. Všechno je relativní. Osobně jsem spíše pro Lisabon ...

0 0
možnosti
  • Počet článků 340
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1791x
Finanční analytik, manažer, absolvent FMV VŠE.

Předseda regionálního výboru TOP 09 Písecko, člen krajského výkonného výboru TOP 09 v jižních Čechách.

Kandidát č.51 za TOP 09 & KDU-ČSL Společně pro jižní Čechy.

Farmář a lesník.

Pravicový, prozápadní, proevropský.

Sledujte mne na facebooku: www.facebook.com/martinprochazka007