- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1) marginalizovat pravomoci vlád až na úroveň kdy na formě spolupráce nebude záležet (zajišťují pouze vnější obranu, policii a soudnictví). Do té doby max smluvní závazky. Až toto bude dosaženo alespoň na národní úrovni, je čas uvažovat o přesunu těchto pravomocí na EU2, mezi podobnými státy
2) 27 národních měn + zrušit ze zákonů povinnost přijímat lokální měnu. Postupně zvyšovat míru krytí něčím reálným až na 100%, po dosažení zrušit centrální banky. Tím se také vyřeší kurzové riziko a vznikne "přirozené euro".
3) Evropské instituce skončí, Evropské právo bohužel nikoliv, protože to již je součástí národních úprav, mnohdy vylepšené o lokální tvořivost a bude to stát značné úsilí se ho zbavit - bude-li vůle. V okamžiku krachu to bude s volným pohybem čehokoliv nejisté, situace se ale rychle stabilizuje protože Schengen je smlouva která s s EU kromě překrytí nemá nic společného. Pohyb zboží je horší, zřejmě by bylo nutné dojednat alternativu, nejspíše na základě připojení k EFTA.
a - jen celni unie po zpusobu Beneluxu, bezvizovy vzajemny styk a obcasny poradni summit hlav statu. Neni duvod vytvaret za penize danovych poplatniku superstat, diktujici nam kazde lidske ohnuti, jako dnes Kazdy evropsky stat ma sve specificke dejiny i problemy, nejsme jednotny narod. Snizeni dani o penize bezucelne cpane do eu zlepsi ekonomiku vsech statu eu.
b- narodni meny, v pripade krise muze narodni banka intervenovat, u spolecne meny to nejde, viz euro kazdy stat ma jiny ekonomicky vyvoj, krise ve "slabsim" state se ve spolecne mene jen automaticky prenese do "silnejsiho"
c- nic nebezpecneho se nestane, usetrime , obchodovat a vyrabet se bude neskonale snadneji bez dnesnich vnucenych kvot a idiotskych omezujicich zakonu. mimochodem autore, diky kvotam, ten volny pohyb osob, kapitalu, zbozi a sluzeb neexistuje ani dnes. A o volny pohyb ve smyslu, ze by nam sem Francie a spol cpali sve islamisty nestojim.
Ve svém "krédu" blogera píšete, že "jste zastánce svobodného trhu, soukromého vlastnictví a minimálního státu s pravidly centralizovanými na úrovni EU, s rozhodnutími na odpovídající úrovni státní správy a neomezeně přístupné kontrole těchto rozhodnutí ze strany veřejnosti", a to mi moc nepasuje k té federalizaci EU. Unie je volnější svazek než federace a toho dirigismu je teď víc než dost. Nebo si myslíte (jako já), že současný stav je spíše diktatura než unie a jste proto vrátit se ES (Evropskému společenství) a pak směřovat po krocích na kterých se shodnou všichni (demokraticky) k federaci.
Nesmite si vsimat logickych rozporu. To co pise v "kredu" i to velebeni EU je vyjadrenim konformity. Nezalezi na tom ze si to protireci, dulezite je ze mlady muz je na ideologicky spravne strane.
Klíčová otázka je jaká je ekonomická budoucnost Evropy... co tady ještě máme aby to zbytek světa zajímalo? Trochu technologie kterou rozprodáváme zbytku světa... brzo už ani to nebude.
Suroviny nemáme, a to že nám je zbytek světa dodává stojí jenom na tom že jim poskytujeme bankovní služby (když je zregulujete tak ztratí pro naše dodavatele na atraktivitě), jediné co máme je přímené klima a to že se tu žije relativně snadno bez katastrofálních nákladů na prostředí.
Takže budoucnost Evropy... žádná není. Nemáme tu nic kvůli čemu by se zbytku světa vyplatilo držet nás surovinami naživu. Je úplně jedno zda evropa bude sjednocená nebo ne, nic směnitelného za materiály nutné k fungování v ní stejně není.
Politické plky jsou ve své podstatě irelevantí... vše se redukuje na směnný obchod s plynem a ropou.
Pokiaľ by zavládol zdravý rozum, bolo by to úplne inak. Pri využití dostupných technológií a podpore vývoja nových je naopak európa kontinentom, ktorý si krásne može vystačiť sám. Zásoby ropy sú stejnak už len na pár desaťročí, ľudstvo bude musieť situáciu zvládnuť. Myslím, že by už bola dávno technologicky vyriešená, pokiaľ by tu neboli korporátne záujmy.
Budúcnosť nebude v "nabízení" niečoho ostatnému svetu. Bude o schopnosti postarať sa o seba sám a vystačiť si s tým čo mám k dispozícii.
To je přesně ten důvod, proč to nefunguje - Musíte lidem naslouchat a ne jim direktivně nařizovat.
keď sa bude direktívne diktovať z jedného miesta ako má Európa vyzerať. Tudiž je nemožné dať odpoveď.
Je to systémový problém, ktorý ani zánikom eura, alebo samotnej EU nezmizne. Jednotlivé štáty budú bojovať o vlastné prežitie. Kritická situácia zmetie stávajúce politické garnitúry a vygeneruje nové, ktoré budú pod silným tlakom. A teda budú nútené hľadať SKUTOČNÉ riešenia. Budú nasledovať radikálne zásahy do financií, ekonomiky i politických systémov. Toto nie je možné dosiahnuť pomocou nejakých summitov jednotne po celej európe. Čím viac politikov sa zíde, tým je výsledok bezzubejší. Naviac eliminovať vplyv globalizácie a udržať, či vytvoriť pre ľudí pracovné príležitosti je možné len menšou otvorenosťou národných ekonomík.
Bude nejaký čas trvať než sa vyselektuje nejaké obecne prospešné systémové riešenie.
Teraz ešte stále stojíme v etape boja stávajúcich garnitúr o svoje prežitie. Je to ale zároveň čas pre vznik nových.
že ani 100 křišťálových koulí nebude nic platných. Je prakticky nemožné předpovědět, jak se zachová slepenec tolika národů a národností, kulturních a společenských odlišností , historických animozit, záští a křivd, jazykových a konkurenčních bariér. V poslední době i ekomických potíží. Potrvá ještě několik generací, než se podmínky sjednotí, tak aby mohlo dojít ke skutečnému sjednocení, tedy spontánnímu. Představa o nástupu jediného hegemona, který by dokázal sjednocení nastolit silou je prozatím nereálná, byť by byla asi nejrychlejší. Doufat ve všeobecnou dohodu, která by měla delší trvání je asi naivita. Prostě vývoj si půjde svou cestou, podle okamžitých podmínek, aty předpovědět nelze. Příšrě zkuste snadnější otázky, jako třeba kdo vyhraje ME ve fotbale, nebo kdo bude příští papež.
Chmurná, ať budeš dělat cokoli. Proto nemá smysl odpovídat na žádnou z možností.
Ad 1) Federace- ovšem v pravém smyslu tohoto slova, odkazuje -li se často na USA tak si vzít příklad z modelu, nikoli však armáda, zahraniční politika atd. Tedy při respektování rozdílné historie a národů (jazyků) na rozdíl od USA ( de facto jeden národ), ústava-ovšem nikoli ten paskvil LS. Klasická ústava- jednoduchá a srozumitelná. A velmi, velmi redukované pravomoce centra a velmi rozsáhlé pravomoce a autonomie členských států. Dále pak klasický prezident (volen lidem), klasická vláda s ministry rezortů a premiér (jmenovaná prezidentem a s důvěrou parlamentu) a hlavně klasický (dvoukomorový) parlament - nikoliv ten impotentní jako dnes.
Ad 2) Fiskální unie pouze členů eurozóny -viz bod jedna - ministerstvo financí (kdo chce kam...) a model USA (proč se nehroutil dolar a USA když krachovala Kalifornie?) opět si vzít příklad.
Ad 3) Mezinárodní průser!!!
a v ustavení SESR (Svaz evropských socialistických republik) jakožto skutečné federace se společnou obranou, měnou, ekonomikou i politikou a s jasně stanovenými kompetencemi na úrovni federace i zemí. Je to osvědčený model.
Osvedčený ako ČSSR od r 1969 ?
Bez šance.