Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

parnassius

19. 5. 2010 11:36
Na škole mě už jako žáka fascinovala jedna věc

a tou je kolektivní vina. Přestože je ve společenské rovině nepřijatelná (kupř. ne všichni Rómové jsou pobírači dávek, nebo ne všichni Němci šli s Hitlerem apod.) Ve škole byla uplatňována už za mého působení a je uplatňována dodnes......

"Když se nepřízná viník, bude celá třída po škole......"

"Protože Horáček s Pažoutem neustále vyrušují, napíšeme si trestnou písemku....."

"Jestli se do zítra nenajde třídní kniha, nepojedete na školu v přírodě......"

Včera doma moje dcera vyprácovávala nějaký trest, za to že jeden z jejích spolužáků je neustále ostatními urážen na Facebooku, a přišlo nám s tím domů i příslušné oznámení......fajn, pro mě lehké překvapení, protože moje děti na této platformě nekomunikují a nemají registraci ani na žádné jiné sociální síti. Holčina se cítila hluboce dotčená, že je trestána za něco, co neudělala, a tak včera přišla doma na řadu lekce ze života, co je to křivda a jakými prostředky se jí bránit.......

0 0
možnosti
AH

alex hart

19. 5. 2010 14:25
A kdo Vám to nakukal ... -1-

že je kolektivní vina nepřijatelná?

To jsou přeci jenom takové propagandistické žvásty a každý, kdo je ochoten se jen trochu zamyslet, tak to ví. Kolektivní vina se přeci táhne celou společností odshora až dolu. Když máme vládu, která zašantročí veřejné majetky, tak za to pyká celý národ. Když táta zpronevěří rodinné peníze, odnese to celá rodina. Když se rodiče rozvedou, odnesou to děti. Když přijde primitivní taťka z hospody, vylije si vztek na ženě či dětech. Když přijde hysterka domů a má blbou náladu, odnesou to taky všichni (zase jiným způsobem). Když proprcají Vašeho šéfa, tak zapůsobí tzv. zákon padajícího houna, a vy to odnesete taky. Prostě dopady nejrůznějších událostí odnesou velmi často zcela nevinní a původního průšvihu zcela nezúčastnění. Tak co sem motáte řeči o kolektivní vině? To je přeci jen taková  hra na spravedlnost, která ve skutečnosti moc nefunguje.

A pokud učitelé trestají žáky tzv. kolektivně, tak jim jen prakticky ukazují, co je v životě ještě čeká.

0 0
možnosti
AA

Saša

19. 5. 2010 10:58
Souhlas.

Začíná to tím, kdo vlastně jde na pajdu. Když se na ty holky podíváte, je jasné, že to nemůže dopadnout jinak.

0 0
možnosti

INDNIK

19. 5. 2010 7:36
potvrzuji

Dobrý den kolego,:-(

přesně, pokuď jsem mohl učiť, tak žáci si stěžovali a stěžovali. Co je horší, že to byli ti slušní, ale báli se problémů při konfrontaci s dotyčným zlem - učitelkou. Většinou to byli učitelky, bohužel. Rozkazy, nepříjemné hlasy bez podpory, vyhrožování... a také donášení na mě a před žáky mluvit špatně o mě, to jsou kolegyně.Jeden důvod vím, že žák kolem nich probíhá a z dálky vás halasně zdraví a je vidět, že vás rád vidí. O dalších mohu jen přemýšlet, třeba to, že žáku max. pomáhám a naslouchám a chovám se k němu slušně, dokonce ti nesprostější museli v mé přítoomnosti mluvit slušně a nemusel jsem zvyšovat hlas. tak hodně štěstí přeji při náročné práci.[>-]EU

0 0
možnosti
RS

Romale Shalom

18. 5. 2010 20:43
No jo.

Ale až se dítě bude hlásit na střední, skuzte vysvětlit, že má špatný průměr jen kvůli tomu, že vyučující byl zakomplexovaný debil co neumí učit...

0 0
možnosti
MW

Hegemon

18. 5. 2010 20:36
Co

děláte, když si vyslechnete historku ? Asi nic, místo toho aby jste se zvedl a šel si zjistit víc nebo si dojednal schůzku s kantorem. Když nic neuděláte, když jste nespokojený, tak nikdy se nic nezmění. To je jen výkřik do tmy a prosím někdo to vyřešte. Neporovnávejte Americké a České školství, urážíte ČR. High School nesahá vědomostmi ani praktičností maturitám na středních školách. Američan musí nejdřív na Universitu, aby vůbec dohnal vzdělání. Bohužél trend je se více bavit/kecat místo učení. Kolik generaci vyrostlo na tom "starém" modelu a myslíte, že jsou hloupé ??? Asi ne. Ve školství se změnila jedna věc a to zapojení rodičů a jejich výchova. Ta šla velmi dolů.

0 0
možnosti
MK

marko88

18. 5. 2010 20:58
Re: Co

Co dělám? - V jedné škole jsem se nechal dosadit do školské rady, abych měl šanci věci bezprostředně řešit. Nemá to příliš smysl, protože kolega kolegu vždy omluví. Do druhé školy (grammar sch.) jsem vážil cestu už několikrát, se soudružkou ředitelkou jednal ... výsledek mizivý. Není to výkřik do tmy!

Neurážím ČR tím, že oceňuji pozitivní přístup ke studentům na amerických (nejen tam) školách. Tamní školy zřejmě neprodukují lidi s encyklopedickými znalostmi, na druhé straně produkují lidi sebevědomé a samostatné. Pokud toho dosahují např. tím, že diskutují (Vašimi slovy "kecají"), proč ne.

Argument, že "starý model", asi máte na mysli biflování, bezduché šprtání ..., je dobrý jen proto, že na něm vyrostla řada generací, také není příliš obhajitelný, že.

Souhlasím teprve s poslední Vaší větou.

0 0
možnosti
JN

Yesname

18. 5. 2010 20:33
A takhle

pohled z drhé strany by nebyl? No jasně že ne. Znám to všechno jen z vyprávění v hospodě. Nebo od svého robátka. Nesuď to, u čeho jsi nebyl osobně. Obě strany toho mají do sebe hodně. A srabi jsou na obou stranách.

0 0
možnosti
MK

marko88

18. 5. 2010 21:03
Re: A takhle

Pohled z druhé strany by v této chvíli nebyl. Až budu psát o tom, že jsou školy plné nevychovaných, hloupých parchantů, bude. Poslední dvě slova textu znějící "Jsem učitel" mě zřejmě příliš neusvědčují z toho, že bych "u toho nebyl osobně". Navíc podobných případů bych opravdu mohl vyjmenovat dvacet za půl hodiny ... Nepůjde o náhodu ... Souhlasím samozřejmě s tím, že srabi jsou na obou stranách. 

Hezký večer.

0 0
možnosti

ellukas

18. 5. 2010 20:18
Pouze tlak dokáže

jednotlivce odhalit všechny své síly. To je moc dobře, že učitelé stressují žáky.

0 0
možnosti