- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud máte problém naskenovat více stran do jednoho pdf, tak to s vaší srostlostí s počítačem nebude tak žhavé.
No, víte, pokud nemáte software, který to umí, není to až tak prosté. Na Macu ještě o něco víc.
Napíši jenom tato slova:
Ivan Langr ODS šibenice
Je to sice OT, ale stejně lze napsat jméno Miloše Zemana, Dluhoslava Sobotky, Černokněžníka Kalouska a dlouhý zástup jiných.
Což, mnohdy ta el. komunikace práce ubere a mnohé i usnadní. Dlouho jsem se datovým schránkám bránil, ale teď je využívám kde můžu. Nějak ale nerozumím proč někdo vymyslel jednak povinnost používat je a jednak pak povinné zabezpečí tříměsíčně se opakující změnou hesla, které se navíc nesmí opakovat. Obsluhovat 4 schránky, případně i více, to abych si zajistil nějaký databázový systém a hlavně hesla už není možno nosit v hlavě a tudíž je větší pravděpodobnost, že se heslo někdy dostane do nepovolaných rukou. Zrovna dnes jsem telefonoval s úřednicí ze sociálky, které jsem chtěl poslat formulář přes datovou schránku a ta po mně navíc chtěla elektronický podpis. Předpokládal bych, že úředníci budou alespoň o základních věcech poučeni.
Zřízení datových schránek bylo taky úsměvné. Navštívil jsem Czech point s formulářem, jak mi radili poučky z MV. Po asi hodinovém zkoušení jsem raději nechal za 30 Kč ověřit podpis a poslal to přes Českou poštu aby mi pak ještě došel mail z MV, že mi na papírové žádosti o zřízení schránky chybí elektronický podpis.
Předpoklad, že státní úředníci budou o něčem poučeni, či budou PC gramotní se podobá pohádce o Měsíčníku, Větrníku a Konečníku.
nebo třeba: úřad práce chce po vás doložit, že nedlužíte zdravotním pojišťovnám, sociálce, celníkům atd. Tyto instituce vám ta potvrzení pošlou do datové schránky. Jenže ouha, pro uřad je potvrzení z jiného úřadu jen cár papíru. Takže musíte vzít nohy na ramena a odebrat se na nejbližší CzechPoint, kde vám úřednice otiskem kulatého razítka potvrdí, že ta potvrzení jsou pravdivá, samozřejmě za úplatu. Takže místo zjednodušení, kdy místo pošťáků a dopisů běhají nuly a jedničky v kabelech, jsme do systému zavedli dalšího úředníka, další razítko, další poplatek
Nebo třeba 57 000 společenství vlastníků bytových jednotek, kteří nepodnikají a mají předat rejstříku pdf stanovy v jednom souboru. Notářem sešité stanovy lze skenovat jen po listu a každý bytový dům nemá doma copy centrum s velkou Minoltou a jejich výboři nejsou vždy IT odborníky na sofware, který to umožňuje.
Vážený pane, chce to něco znát. Povinnost ukládat roční uzávěrku v rejstříku mají právnické osoby prakticky od počátku. S propojením státní správy to nemá co do činění. V současnosti tuto povinnost mají jen a.s. a velké s.r.o. Důvod je prostý: aby každý, kdo si se společností "chce něco začít" věděl, s kým má tu čest. Ostatně: nejedná se o žádné tajné materiály: nárok na jejich obdržení mají všichni akcionáři a společníci. Máte dojem, že se něco utají.
PS: Z výkazů zas nějaká významná obchodní tajemství nevyčtete. Jen z výsledovky trochu o tom, jak vznikl zisk (mohlo to být prodejem majetku), či byla snížena provozní ztráta.
myslím, že autor ani tak nekritizuje to, že se zveřejní nějaká data, ale to, že ta data má FU a krajský soud by si je mohl sám stáhnout a ne to chtít duplicitně ještě jednou
No vidíte, nechtěně jste popsal ideální stav, kterého chtěla státí správa dosáhnout!
Ale nemylte se, ona má jistě jetě pár es v rukávu jak tento stav dále vylepšovat a inovovat.