- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Taky jsem byl mladý a myslel si, že jsem sežral Šalamounovo trus.
Škola by měla být také o tom, že jsou i povinnosti (občas nepříjemné). Nejen škola hrou.
Pedagog v.v. po více jak třiceti letech ve školství.
S tím souhlasím, pokud to z článku není patrné. Jediné, na co poukazuju, že se posunulo zacházení se zaměstnanci, které je vede k vyšší efektivitě práce a myslím si, že tyto postupy se do školství nepromítly v takové míře, jak by mohly. A hlavně, že většina rodičů je nedokáže promítnout do vychovy.
Není náhodou domácí úkol způsob, jak vést k samostatnosti při řešení úkolů? Dítě prostě dostane zadání, které se má samo pokusit vyřešit.
Ano, to nevyvracím. Rozebírám ale důvody, proč by mělo dítě úkol dělat, aby jedinou motivací nebylo odvrácení trestu za nesplnění
Pokud se vzepřete nějaké státní instituci tak logika nehraje žádnou roli. Na nic jiného než na paragrafy neslyší.
Budoucnost vzdělávání tkví v těchto myšlenkách:
https://www.svobodauceni.cz/clanek/budoucnost-vzdelavani-nahradi-zakladni-stredni-vysoke-skoly/
Začal jsem chodit do školy v r. 1936. Domácí úkoly byly teprve až od 4. třídy. To je podle mého názoru jádro problému. Aby děti byly ve věku, kdy jsou schopny úkoly samostatně vypracovat. Mladší žáci, asi do 10 let , se bez pomoci rodičů při psaní úkolů neobejdou. Mám zkušenosti s vlastními dětmi.
To všechno myslíte vážně?
Všechno ne. Pokusil jsem se i o pár vtipů...
Žiji na Mostecku a zde je velký problém, aby děti z určitých lokalit do škol vůbec chodili. O nějaké samostatné práci dětí či odpovědnosti rodičů se nedá vůbec uvažovat. Vycházíte z nereálných předpokladů.
Uvádím příklady, proč se pohled Táty parťáka rozhodně netýká spousty dětí. Svůj pohled opírám o svou představu průměrné rodiny. Uvědomuju si ale, že existují i více odlišné případy.
Jen se modleme, aby se z Václava Klause ml. nestal ministr školství. Obáváme se, že nezamrzl jen o 30 let, ale o 70. Jablko nepadlo daleko od stromu.
Chudák Komenský musí v hrobě rotovat.
Skvělé kantory, o jakých se zmiňujete, jsem zažil jen tři.
"Táta parták" si asi nevšiml.že polovina manželství v Česku je rozvedena,včetně těch dvou jeho...a také si vubec nedokáže představit,že existují i lidé,kteří makají v 12ti hodinových směnách v ruzných montovnách a moc energie na své děti už nemají...
Kdyby si rodiče mohli vybrat školu a existovala svobodná konkurence mezi školami, pak by si nikdo nemusel stěžovat na domácí úkoly - prostě by dal děti do školy, kde se domácí úkoly nedávají. Potom by nezáleželo na tom, že nemají oporu v legislativě. Když svobodně pošlu dítě do nějakého zařízení, tak zřejmě souhlasím s pravidly, které si to zařízení stanovilo.
Jenže školství centrálně řízené a povinné nesnáší konkurenci a svobodu. Proč je centrálně řízené a povinné? Protože je založené na předpokladu, že dítě se nevzdělává pro sebe, ale pro stát.
Příliš dlouhý a nesrozumitelný BLOG!!