Děkujeme za pochopení.
P24a53v76e57l 77O18d21r17a18z26i87l
Zeman odpovídal na otázku, zda souhlasí s rušením praktických škol. Celý váš článek je založen na novinářské lži (novináři otázku neuvedli) a tudíž je zbytečný.
T68o88m78á67š 38V86o97d59v40á91ř29k28a
Martine, Vašich názorů si vážím a proto mi dovolte s Vámi zdvořile nesouhlasit.
Je třeba poměrně striktně odlišit děti s fysickým hendikepem a děti, které mají podstatné mentální potíže.
Pokud jde o první skupinu, jsem jednoznačně pro společné školství. Je naopak žádoucí, aby děti od mala věděly, že existují i jiní, kteří neměli v životě to štěstí mít všechny 4 končetiny v pořádku a pro něž je nemožné se postavit na nohy či napsat větu. Myslím, že se najde jen málo lidí, kteří by si mysleli opak. /jen bolševici tyto lidi uklízeli do ústavů, aby byl na očích socialisticky nedokonalý jedinec/.
Problémem jsou děti, jejichž mentální úroveň nikdy nebude schopna dojít k nějaké aspoň přijatelné metě, jako spočítat trojčlenku, či vyjmenovat naše presidenty. Současně jsou i děti, které jsou pro svůj problém nezvládnutelné /doporučuji asi půl roku starý Respekt s článkem pana Třešňáka, který tam líčí svůj život s autistickou dcerou/. Nejsem pedagog, avšak umím si představit, co by podobný jedinec udělal s třídou, kde bude zbytek dětí odkázán na momentální stav jednoho takového dítěte.
Děti, které jsou prostě nevzdělatelné, by neměly být mučeny nároky, které se kladou na ostatní populaci. Naopak, ony bývají daleko spokojenější v kolektivu, kde jsou všichni na podobné úrovni. Násilná integrace by měla devastující vliv jak na ono dítě, tak i na ostatní děti ve třídě. Pokud by těchto dětí bylo více, tak i za přítomnosti asistentů by z vyučovací hodiny udělaly safari.
To není o pohrdání, není to násilné selekci. Jde o to, abychom nezlikvidovali i to málo pozitivního, co zbylo z našeho školství.
Pěkný večer.
K83a80r95e19l 87B38o81h45á62č44e47k
Když tak vidím ten první odstavec s demagogii a použitím slova nacismus, nelze se ubránit srovnávání podobných článků s totalitní propagandou, kdy se v úvodu vysloví polopravda nebo lež a pak se dalším textem rádoby vyvrací ...
Š34t73ě19p29á90n 20B61i75c26e96r68a
Blahoslovení chudí duchem neboť jejich je království nebeské už na Zemi. Mluvit o štěstí postižených je zcestné. Duševní mají to podle Bible a tělesně postiženým sotva pomůže ke štěstí, když vidí své zdravé spolužáky. Je to stejné jako kdybych jsem byl v Budapešti ve skupině dokonale maďarsky mluvících Čechů a sám bych tak řekl nemtudum. Moc šťastně bych si nepřipadal. Tak se musí cítit i pomalu chápající mezi bystrými. Pro ty jsou rovnice o dvou neznámých za hodinu máček a tupější na ně i za týden kouká jak tele na kufr.
J78i72ř45í 70Ř78e62z97n12í45k
Bio ilusion. Existuje zpráva z cesty jednoho pracovníka Svazu invalidů do USA v 90. letech 20. stol., která konstatuje, že úroveň pracovní integrace invalidů do společnosti je a byla v Československu na vyšší úrovni než v USA.
A zdá se býti logickým, že ve společnosti, kde existuje možná uměle vytvořený nedostatek pracovních sil, mají daleko vyšší šanci najít práci také zdravotně postižení. Ostatně byly používány ekonomické nástroje, které usnadňovaly jejich příjímání do práce (např. nebyli placeni se mzdového fondu a počítáni do nadstavu). To samo je důkazem, že nějaká segregace nebyla cílem tehdejší sociální politiky.
Není náhodou, že teprve po r. 1989 se vynořil problém se zaměstnáváním zdravotně postižených.
A34n50t29o18n15í58n 45T64i47c36h91e74r26a
Stejně jako většina novinářů, odborníků, "odborníků" a mediálních přežvykovačů, jste se úplně vyhnul úvaze, jaký druh a jaká míra postižení je ještě únosná pro pobyt v běžné škole a kdy už je žádoucí umístit dítě do speciální školy. Ale to už není tak úderná myšlenka a připouští, že by náš prezident mohl mít třeba i kousek pravdy ...
Můj syn chodil do třídy s holčičkou s mentálním postižením. Po roce teroru vůči svým spolužákům - nadávky, urážky, krádeže - jsme se jako rodiče spojili a společně s učitelkou dotlačili maminku k tomu, aby ji dala do speciálky. Úlevu a uvolnění atmosféry ve třídě si nikdo nedovede představit
J34i71r45k78a 19B89r35u11n67n31e61r
Po přečtení diskuse se jeví, že je potřeba mít i speciální zvláštní školy. Takže má ten Zeman vlastně pravdu.
R89a53d64e27k 33P23o12l38i50c31k31ý
Ty specialní školy je potřeba mít-ale jen pro ty děti,které nelze vzdělávat jinak-musí to být vyjímečné řešení
Většina postižených se vzdělávat v běžné škole může-Zeman to nesmyslně paušalizoval a tvrdí, že to má být běžné řešení
K82o53u10t23k41o74v95á 37H88e15l93e62n48a
Je potřeba si uvědomit, že je zásadní rozdíl mezi integrací a inkluzí. Jakožto pedagog si také myslím, že má-li být zachována kvalita vzdělání pro všechny děti a ne se naopak všem snížit, pak by děti s určitými postiženími měli mít právo vzdělávat se ve speciálních školách.
K72a34r10e53l 17J75a44n65d29a
Právo určitě, ale je nutné je separovat? Vadí mi, že i vy v argumentaci operujete s obecnou množinou; a) pokud vím, inkluze pracuje s konkrétnimi případy, b) cíl inkluze není třídu zprůměrovat, naopak se takovému výsledku snaží za každou cenu vyhnout.
M67i28l60a93n 27R40a34d34e62k
, a mam dojem ze ta viroza Zemanovi uz definitivne poskodila mozek.