- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tys to, Jaroušku, dneska slušně prokaučoval. Za kolik?
A koukám církevní klaka v akci, jak typické,
co se nehodí mažu.
Jsem rád, že ukazujete svoji pravou tvář.
A jak vidíte protestanty?
Ti mají také svoji církev (resp. hned několik) odlišnou od té katolické.
Slovo církev má několik významů. Počínaje místním společenstvím (v tomto významu se příliš neužívá) přes jednotlivé denominace (nejběžnější užití) až po souhrn všech křesťanů napříč denominacemi a věky (taktro věřím jednu svatou, všeobecnou apoštolskou církev; neztotožňuji ji s žádnou konkrétní denominací; používá se též výrazu „církev neviditelná“). Který význam máte na mysli?
(A na rozdíl od pana Kavky jsem protestant.)
óóóó církev, organizovaná církev... ne každý musí chodit do kostela, aby věřil, ne každý uznává to, z čeho během staletí udělali kněží víru...Je lepší věřící člověk než nevěřící? Ne. Dobrý člověk se pozná podle činů, ne podle lítání do kostela. Nepopírám, že církev hodně dobrého pro lid udělala, ale není mi sympatická žádná organizovaná sekta, církev nebo tak podobně. Asi to bude tím, že jsem totální neznab-h.
1) „ne každý musí chodit do kostela, aby věřil“ — Souhlasím. Ovšem pokud by nebyla církev, neexistovala by křesťanská víra. Tedy jinak – věřící křesťan sice nutně nepotřebuje církev, ale bez ní by nebyl věřícím křesťanem.
2) „Je lepší věřící člověk než nevěřící? Ne. Dobrý člověk se pozná podle činů, ne podle lítání do kostela.“ — Taky s vámi souhlasím.
Souhlasím s vámi, přestože jsem na rozdíl od vás věřící.
Pan Kavka je pro církev totéž co pan Hodina pro střídavku aneb strom se pozná po ovoci...
Paní Dianová, a jak to víte? Jste snad její součástí?
Myslím, že kdyby dneska Ježíš navštívil některý katolický chrám, půjde si na nebližší pilu obstarat 2 trámy.
Naši katolíci by Ježíšovi vysvětlili, proč pro víru v něj, potřebují tak mimořádně vysoké majetky.
My protestanti jsme po dlouhá léta bojovali za uznání našich církví, za právo vyznávat Krista po svém, za právo hlásat evangelium podle našeho přesvědčení. Slovem, hudbou,modlitbou, často i mečem. Toho posledního jsme se Bohu žel vzdali. Takže nyní holt posloucháme kydy antiteistů, že máme držet hubu a nastavit druhou tvář.
Kdosi tady tvrdil, že podle nás křesťanů jsou lidé nevěřící něčím míň. Na to odpovím tímto - v tom případě nevím, proč nám (křesťanům) neustále někdo typu nedovzdělaného Petříka tvrdí pitomosti a považuje nás za méněcenné, protože dokážeme věřit v něco, v co on ne.
Nejkrásnější ovšem jak, jak jednotlivé církve na sebe útočí navzájem.