- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
" ... neexistuje však žádné stanovisko Církve, který by tuto nenávist podporovalo ..."
Opět se pletete. Co třeba papežská bula Cum nimis absurdum z roku 1555? Odnímá židům většinu práv, zavádí pro ně silné restrikce a v Římě zakládá první židovské ghetto. O tomto vím, další se mi nechce hledat, ale našlo by se určitě.
Nenávist křesťanů k židům plyne z jejich odmítnutí Ježíše jako Krista, tedy Mesiáše. Židovský Mesiáš je politická figura, která měla vyvést národ ze strádání, ale ještě zde na zemi. Křesťanský Mesiáš je ale eschatologický - nabízí spásu duše po smrti. To je samozřejmě v příkrém rozporu s úlohou Mesiáše židovského. Židé proto tohoto Lžimesiáše nepřijali a poté, co křesťané získali navrch, se jim za to mstili.
To je vše.
Jelikož je o mě známo, že se tímto tématem také vážně zabývám, měl bych k článku pár postřehů.
1) Zatímco je známá židovská nenávist vůči křesťanům, která je pevně zakořeněná v náboženských knihách, křesťané naopak vůči židům z náboženských důvodů nikdy žádnou nenávist nepociťovali, jejich jedinou snahou vždy bylo, aby židé uvěřili v Ježíše Krista jako mesiáše.
2) Tzv pogromy byly vždy jen reakcí na konkrétní židovskou nenávist (především rituální vraždy, ožebračování)
3) Pokud jde o Ester, tak všichni znalci bible moc dobře ví, že vyústěním tohoto příběhu byl prakticky beztrestný holokaust nežidů jen proto, že nebyli židé.
4) Je pravdou, že třeba Papež Julius III. a papež Klement VIII. odsoudili Talmud a některé další hebrejské texty a nařídili jejich pálení, což vzhledem k jejich naprosto nenávistnému obsahu nebylo ale nic překvapivého.
Pane Kolebo ani jedno, co tvrdíte není pravda. Jeto jenom nenávistná demagogie,zaměřená proti Židům.
,,Církev se za pronásledování židů omluvila, i když nemusela, nikdy totiž k jejich pronásledování nenabádala, pouze v teologických spisech polemizovala s judaismem.´´
S tím bych nesouhlasil, inkvizice nabádala a ta byla součásti církve.
Především je nutno říci, že hovořit o antisemitismu je dosti nešťastné, nekonečně přesnějši by byl termin antijudaismus.
Naopak, obětmi často nebyli skutečně židé. Často šlo o konvertity, kteří judaismus už nevyznávali.