- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejedná se ale o žádný nablbý packet s pár kovovými hejblátky v interiéru, ale o opravdu drsnější verzi Qpětky. V jedné z těchto jsem se mohl svézt a zjistit jak velký rozdíl se v ní skrývá. Audi si v interiéru na nic speciálního nehraje, rozdíl oproti standartu je ale znát. Německá automobilka jde přesně svojí cestou a ti co si za S verze připlatí, dostanou opravdu něco navíc. SQ5 se přesto stále hodí na běžný život: vezení rodiny, cesty na hory i předjíždění miliard Oktávek cestou do práce. Jenže to by nebylo, aby hoši z Ingolstadtu tuhle verzi trochu nevylepšili.
Pod kapotou nenajdete 4.2 TFSI ani jiné šílenosti, takže po prvních minutách jízdy jsem si brumlal pod fousem, jak ten benzínový třílitr hezky jede i zní. Chyba lávky, ke každému SUV asi přece jen sedne nafta, tady je pod kapotou známý diesel 3.0, jen má o turbo navíc a to je sakra znát.
SQ5 je jako dostihový kůň. Je velký, ale když sešlápnete pedál až na podlahu, vyletí dopředu jako splašený. Ta síla je naprosto monstrózní a mnohem hmatatelnější, než u konkurentů od AMG. Rodinné SUV s kterým ztrapníte většinu vozového parku ČR? Ano, možné to je.
Ještě větším překvapením je svižnost v nízkých rychlostech. Audi mi k tomu dalo čuchnout hned na prvním větším kruhovém objezdu. Většina velkých a vyšších aut se nerada žene do zatáčky pod plynem, s ledním medvědem byste také nedělali slalom na lyžích. Jenže SQ5 se v půlce okruhu při sešlápnutí plynového pedálu zakousne do asfaltu a vystřelí jako raketa a ve vteřině je ze zatáčky venku.
Samozřejmě, že SQ5 není sporťák, ale najděte sportovní vůz v kterém svezete tchýni s měsíčním nákupem a navrch vám bude v kufru pobýhat přerostlý labrador. Střední Q je vlastně optimálním poměrem praktičnosti a bezpečnosti. Audi Q7 je příliš mohutné a fádní, řidič i ostatní pasažéři největšího modelu od Audi si připadají jako na palubě výletní lodi a s autem je spojuje vlastně jen kupní smlouva, na druhou stranu nejdrobnější z rodu, Q3 má už moc vychrtlé tvary E. Bučkové. Zlatá střední cesta v tomto případě je právě ta nejlepší.
SQ5 je trefa do černého. V rámci možností se nenajde podobný konkurent. Alpina z Bavorska je bez debat agresivnější, ale to se na SUV nehodí a cena je až vulgární.
SQ5 je vážně jako přerostlé mládě, které si neuvědomuje svoji velikost a sílu, je zběsile nedočkavé a na rodinné SUV je s ním neskutečná zábava a to je právě to, co se mi na tom autě líbí.
Další články autora |