- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vydávat prodej portrétů genocidních vrahů za svobodu podnikání je jako svobodou podnikání nazvat jednání majitele vepřína, který vypouštěl jeho odpadní produkt (Kejdu) do příkopu vedle obecní komunikace. Obojí je nechutné!
Tak Hamáčkovi a Praze palec nahoru, díky za doplnění informace.
Ano, jde to a není potřeba všechno hnát až k soudu.
Já bych taky nechtěl, aby když někomu pronajmu krám, mi tam prodával ksichty těchto hovad.
Když ty hošany vidím takhle všechny pohromadě tak je to opravdu sbírka "sympatických ksichtů", kterou si může pořídit jen pomatenec.
Chci měřit všem stejným metrem. Proto mi vadí stav, kdy jedna totalita je zadupávána do země a druhá sedí v parlamentu. Tomu říkám hnus zase já.
Měl byste formulovat přesněji. Předpokládám, že máte na mysli přítomnost KSČM v Poslanecké sněmovně.
Braune, trus si svá moudra za velkou louží.
No to tedy zírám. Tedy spíš jsem rozčarován. Podle mého je to minimálně nepřípustné.
Vážený pane autore, dovolil bych si ještě jednu reakci (v reakci na vaše reakce v diskuzi).
Ve vašich názorech se projevuje zejména to, že vůbec nevěříte lidem. Vy máte lidi za hlupáky, které nějaký blbý kalendář nebo hrneček dovede k sympatiím k nacismu. Nevím, podle čeho tak soudíte.
A jak není něco podle vaší estetiky, tak byste to hned zakazoval (ale přece si o sobě myslíte, že jste svobodomyslný demokrat, že?).
A ještě vám něco řeknu: Pokud chcete žít ve svobodné společnosti, tak musíte nechat lidi dokonce i nenávidět. Ano, zní to hrozně – „nenávist“. Ale společnost, která reguluje myšlenky a emoce občanů, se ve skutečnosti chová jako orwellovská ideopolicie. A bacha, aby se ten váš přístup jednou neotočil proti vám. Nesnášíte rasisty – a říkáte to? Pak vyjadřujete nenávist. Nemáte rád Zemana – a rád říkáte, jak ho nesnášíte? Pak vyjadřujete nenávist. ... A tak dále.
Za nepřípustné považuju násilí a výzvy k násilí. Ale ať si každý miluje/ nenávidí, co chce – a ať to klidně i říká. A nějaké hrníčky a kalendáře s nacisty? Vem to čert, nezájem. Ať to klidně nabízejí. Pokud to někdo chce, tak ať si to klidně koupí.
p.s. Píšete, že se obáváte, že tenhle sortiment může vyvolat pocit, že nacismus byl vlastně něco legračního. Jenže mrtvá totalita, které se už lidi smějí, ve skutečnosti už není nebezpečná (už je jen pro maximálně smích).
p.p.s. Že je něco nevkusné, neznamená, že to musí být zakázené (aby to někoho náhodou neuráželo).
Pane Kosejku, neexistuje ve světe společnost, kde si každý může dělat co chce. Každá vyspělá společnost je regulována zákony. A ty zákony tu nejsou proto, že by se automaticky nevěřilo lidem ale proto, aby byli chránění ti, kteří mohou být v určitých případech nějak postiženi. To co popisujete, není známka svobodné demokratické společnosti ale levicová anarchie. Takto si svět představoval například Gavrilo Princip. Ale také Karel Marx. Vlastně bychom mohli podle vaší teorie zrušit i zákazy krádeží, znásilňování či dokonce vražd, protože musíme přece věřit lidem, že to dělat nebudou. Podle vašeho p.p.s tedy : to že je to špatné neznamená, že to má být zakázané.
Ano, vím že je to extrémní příklad ale zdá se že jste až moc mlád, abyste pochopil co je to úcta k obětem vraždění. A nejen nacismu ale i komunismu, protože mezi zrůdami na této stránce je i velezrůda Stalin.
Souhlasím s vámi. Ale když vidím, co se poslední dobou u nás děje, nepřekvapuje mě to, ani maličko. Časem i na pomníky dojde.
Problém vidím jinde. Ok tady se dá souhlasit, že je to hnus, ale příště to třeba už nebude takový hnus a dále cim dal menší a pak najednou bude zakázáno více než je zdrávo. A to nechci. A pak ještě jedna věc. Pokud si to někdo koupí, ublíží to mě? Ne. Bude mě to nějak omezovat? Ne. A to je důležité.
To je právě pane Prajzi obrovský omyl. Tím že se tyhle věci legálně prodávají, je vyslán signál že je to v pořádku. To pochopitelně může vyvolat a jak vidíme z různých zkušeností i vyvolá pocit, že nacismus byl vlastně něco legračního. A od toho je jen krůček k tomu, aby docházelo k násilí, k útokům nejen na menšiny, na Romy nebo Židy ale třeba i na staré a nemocné či postižené lidi. Kromě toho, že takovýto prodej vlastně ukazuje, že ne dost silně respektujeme bolest, kterou oběti války a jejích potomci cítili a cítí. Vlastně tím ubližujeme jím, podruhé.