Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Brno má dle mého názoru nejkrásnější nádraží u nás. Dovedu si živě představit jeho osud, kdyby svému účelu přestalo sloužit...pak by už chybělo jen "architektonické" propojení s hrůzou naproti.

0 0
možnosti

I63v58o 13Ž63á92č17e31k

18. 7. 2013 17:50

Ty důvody pro přesun nejsou tak "populární", ale pár vám jich zkusím vyjmenovat.

Nádraží je poměrně malé a stísněné, potřebovalo by rozšířit, ale v současné poloze není kam. Navíc leží v zatáčce, ba dokonce v serpentině, což má negativní vliv na bezpečnost - jak uhlídáte bezpečný odjezd vlaku, když není vidět z jednoho konce na druhý?

Též příjezdové trasy k nádraží jsou dost zakroucené a vedou hustě obydlenými oblastmi města, k nemalé radosti tamních obyvatel. Sám jsem shodou okolností strávil významnou část života - dětství a mládí - v těsné blízkosti hlaváku, takže vím, s jakými "příjemnostmi" to bylo spojeno. Vlaky se k nádraží blíží šnečí rychlostí, kličkují v ostrých zatáčkách, což významně prodlužuje jejich jízdní dobu. Nová poloha by umožnila ty tratě přece jen poněkud "narovnat" a vyvézt z hustě obydlených končin.

Ona téměř žádná věc na světě není úplně dobrá nebo úplně špatná. Každá má své výhody a nevýhody, ale demagogové (jako např. autor článku) vždycky vyjmenují buď jedno nebo druhé, aby dokázali svoji "pravdu". Já si netroufám říci, jestli v tomto případě převažují výhody nebo nevýhody. Nechci si hrát na experta. Ale dávám si bacha na lidi, kterým je to "úplně jasné".

1 0
možnosti
ZZ

Ano, o tom, že nádr leží v zatáčce, vím. Že je to určitý problém, který by bylo potřeba vyřešit, vím taky. Že se Brno zejména ve směru od Vyškova, celé objíždí, vím taky. To by bylo potřeba zcela jistě vyřešit. Ale to, že vlaky k hlaváku přijíždějí šnečí rychlostí, zas až tak pravda není. Ano, jedou pomaleji, ale že by to byla nějaká tragédie, to si nemyslím. 

A to, že trať vede hustě zabydlenými oblastmi, je ale popravdě z větší části věc těch lidí, co si tam to bydlení vybírají (Nejsem si jistá, jestli tam dřív stály ty domky, nebo trať, ale teď už si tam totiž to bydlení lidi vybrat mohou, ale nemusejí - ta trať tam prostě stojí, vědí, do čeho jdou.).

0 0
možnosti
Foto

situaci v Brně znám, nejvíce oceňuji blízkost centra...a co se týče kdo to zaplatí...no myslí, že nakonec by nejen časovou ztrátu utrpěl zákazník.

1 0
možnosti

I50v64o 32Ž17á48č69e63k

18. 7. 2013 14:43

800m. Jak dlouhý je třeba Václavák?

0 1
možnosti
ZZ

Jako člověk, který do nebo z Brna jezdívá vlakem celkem často, jsem zásadně proti jeho odsunu, a to právě z důvodů uvedených v článku, tedy zejména kvůli zhoršené dostupnosti z MHD s nutností přestupovat na současném hlaváku.

0 0
možnosti

Vyhnete se prochcaným houmlesům na hlavňáku.

1 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, odsun nádraží v Brně chtějí jen ti, kteří na tom vydělají své provize

2 1
možnosti
Foto

Pojedu do Brna. Netuším, v jaké části města Dolní nádraží je? Jakým spojem se pak dostanu do centra a zda si mám kde zakoupit např. celodenní lístek? Poraďte :-)

0 1
možnosti

I17v92o 38Ž67á93č73e89k

18. 7. 2013 12:47

Já nevím, kde se nachází Dolní nádraží. Ani na mapě se pod tím názvem nic nevyskytuje. Nicméně mám jakousi teorii, že je na Rosické ulici. Pokud ano, tak já osobně bych z něj šel do centra pěšky, přes Vaňkovku a kolem Tesca. Jinak nějaká informace pro cestující tam snad bude.

1 0
možnosti
Foto

J69a48k35u17b 44R19o54t31h

18. 7. 2013 9:49

"Nedopustíme přesun nádraží o osm set metrů z centra na periférii!" - Tak tímto výrokem z roku 05 mne aktivisti z Brrrrna definitivně dostali. ;-D;-D;-D

3 2
možnosti

I40v13o 80Ž53á97č35e10k

18. 7. 2013 10:22

Souhlasím s vámi, ale z Brna jako celku byste si srandu dělat nemusel. Žijí v něm i více či méně normální lidé, jako např. já.

0 0
možnosti
JD

záměr přesunutí nechápu, je proti logice. V 19. století se konšelé některých měst a obcí báli, že jim železnice bude plašit koně a krávy a tak nechali nádraží postavit kilometry za městem....ve výsledku tím zabránili rozvoji svých měst. Brno má tu výhodu, že nádraží je přímo v centru. Nejedná se o vesnici, kam denně přijede pár lidí, ale o centrum aglomerace, kam denně dojíždí desetitisíce studentů a pracujících. A řešit tuto dopravu odsunutím z centra a následnou povrchovou přepravou jen nerozum.

1 1
možnosti