Výlet do nebe

Chtěli jsme vidět něco neobvyklého. Rádi jezdíme s dětmi lanovkami a navštěvujeme známé i méně známé vyhlídky a rozhledny.

Nemohli jsme vynechat tu nejlákavější, kterou v naší vlasti najdeme. Rozjeli jsme se tedy do areálu Relax & sport resortu Dolní Morava.

Jednoho krásného slunečného dne o prázdninách jsme vyjeli lanovkou a nahoře na nás čekala vyhlídka, která končila až v oblacích. Ne, to není pohádka, ale realita.

K tomu, abychom se ocitli v oblacích nám už bude stačit Morava a nemusíme jezdit až na Šumavu. Jsme Moraváci, a tak jsme tuto možnost uvítali. Na Stezku v oblacích jsme využili lanovku Sněžník. Můžete se ale vydat pěšky i na kole. Trasy je možné také kombinovat, například nahoru lanovkou a dolů procházkou pěšky. Záleží na vaší fyzické kondici a na vašem osobním rozhodnutí. Například má kamarádka, která má psa, jež není zvyklý cestovat lanovkou, se vydala pěšky tam i zpět a Stezku v oblacích absolvovala sama. Je na ni možné vzít i pejska (do kabelky), pro větší plemena mají přichystány kotce. Lanovka vyváží i kočárky a vozíčky, vše do hmotnosti 50kg.

Stezka v oblacích nás nadchla. Dětem se líbil zejména „rukáv“, kterým si zkrátili výstup o celé jedno patro. Je to atrakce určená pro děti tvořená hustou sítí – nejmladším turistům slouží k prolezení z jednoho patra lávky do druhého. Nejvíc nás zaujala síť na samém vrcholu stezky, na kterou můžete vstoupit a podívat se, jak vypadá pohled z nejvyššího bodu  –  je to odpočinková síť zvaná „kapka“. Všichni se na ni ale vstoupit neodvážili. Naopak někteří na ní fotili „selfíčka“.

Pokud měříte více než 120cm, můžete sjet dolů  100m dlouhým tobogánem s okýnky a několika klopenými zatáčkami. Této možnosti jsme využili. Cena je 50Kč a pokud chcete jet víckrát, vyplatí se koupit 5 jízd za 200Kč. Tobogánem se jezdí na látkových lehátkách, která potom nahoru vyváží výtah.

Cestou na Stezku v oblacích jsme si prohlédli vitríny s informacemi o její stavbě. Informace, jak se věž stavěla, jsou užitečné a některé jsem si vyfotila. Zajímavostí je, že se na stavbu spotřebovalo 380 tun oceli, 300 m3 modřínového lepeného lamelového dřeva a 250 m3 hoblovaných hranolů. Modřín pochází z Rakouských Alp.

Nejvíc o Stezce v oblacích napoví určitě fotografie, kterých jsem pořídila opravdu hodně a některé z nich přikládám.

Dolní stanice lanové dráhy.

Přepravují i kočárky, tak jsme neměli problém.
Pohled na Stezku v oblacích z lanovky.
Horní stanice lanové dráhy.
U horní stanice lanové dráhy je dětské hřiště.
Cesta ke Stezce v oblacích.
Kotce pro psy jsou umístěny pod vchodem ke Stezce v oblacích.
Stezka v oblacích má zajímavé průchody.
"Rukáv", kterým si děti zkrátily cestu.
Odpočinková síť na samém vrcholu.
Pohled z odpočinkovésítě. Někomu se točila hlava. Je to ohromný zážitek.
Jízda na toboganu.
Tobogan byl opravdovým adrenalinem.
Okolí Stezky v oblacích.
Z informační tabule.
Z informační tabule o stavbě.

Autor: Martina Mičková | pondělí 29.8.2016 16:16 | karma článku: 20,73 | přečteno: 1083x