- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Databáze Google
Jenže jeho loď pod názvem FAČR má oprýskané nátěry, plachty samá díra, kapitán a navigátor jsou pěkná kvítka a posádka složená z lidí co nikdy nepluli po rozbouřeném moři.
Místo oprav pláště lodě v docích se prostě pustilo plavidlo na volné moře. Žádné kvalitní materiály nejsou potřeba, to co máme je dostačující, jsme přece schopni improvizovat a všechny problémy operativně řešit.
Kapitán je stará škola a nové kousky a technické vymoženosti ho vůbec nezajímají. Pan navigátor má špatný software a k tomu si nenechá nikým rozumným poradit. V posádce se to hemží samým kamarádem z mládí a odbornost je druhořadá.
Vlastně je velmi nepravděpodobné, že tato loď může bez pomoci bezpečnostních složek doplout do cíle cesty. Možná, že povinné kotvení ještě dopadne dobře, ale v případě kritických situací může nastat katastrofa.
Přitom je u nás řada odborníků, kteří by jistě FAČR kormidlovali mnohem lépe. Bohužel jsou na vedlejší koleji a nemají dostatek prostředků si účast na mořeplavbě koupit.
Možným řešením je nechat postavit loď novou, peníze se jistě nějak seženou, název bych vybral ve výběrovém řízení. Nakonec ten není tak podstatný. Důležitá bude technická kvalita plavidla a hlavně výběr těch co by měli odvahu tvrdě pracovat a věnovat jí svou odbornost.
Hezká vize, bohužel pro letošní sezónu nerealizovatelná. Sponzoři už mají příspěvky rozdělené. Zkusme se tedy zaměřit na další rok.
Kdyby letošní výprava ztroskotala někde na útesu, žádná škoda, to větší ztrátou by bylo utopení pokladu, které se skrývá v podpalubí.
Další články autora |
Nerudova, Kyjov, okres Hodonín
3 500 000 Kč