Únos výletní lodě...

Cože? Tak už je to tady!!! Teroristé zaútočili i v našich klidných vodách! "No jo, to je tím, že sem pouštíme kde koho" usoudí čtenář.

Je páteční večer. V historickém podloubí jednoho bývalého okresního města probíhá vystoupení skvělého bluesmana. Zábava kulminuje a dochází i na taneček. Parta dobrých přátel, kteří to spolu "táhnou" již drahnou dobu vstávají od sklenky vínka či půllitru pivka a připojují se k ostatním. Jeden z tanečníků se připojí k této naší skupince, slovo dá slovo a hele... Je to restaurátor, jenž se podílel na obnově varhan ve zdejším kostele. Tuto překvapivou informaci podtrhuje skutečnost, že v sezóně dělá stewarda na výletní lodi. Sklenka ke sklence a je zde pozvání na vyjížďku! A proč né, usoudili ostatní. Je přes půlnoc, muzikant musel skončit. Noční klid se musí dodržovat, prázdniny neprázdniny, víkend nevíkend. Partička si dává ještě několik sklínek a posléze starobylou městskou bránou opouští malebné náměstí směrem k domovům.

Je sobotní ráno. Fenka Salina nás budí očicháváním, zřejmě se v ní objevil pud dávných předků pustit se do ležících mršin. Tentokrát má smůlu, jsme ještě živí. Trochu! Následky předchozího večera-noci jsou krapet znát, ale.... Pojedeme lodí!! Takže snídaně, sprcha a panáček na kuráž! Pak ještě jeden panáček a přichází další účastníci včerejší akcičky. Kamarád panáčka odmítá neboť má nevděčný úkol odvézt nás do přístavu. Zde se již kolébá výletní loď a vlnky jemně šplouchají na jejích bocích. Naloďujeme se a bouřlivě se vítáme s posádkou. S radostí se zároveň zjišťuje, že na lodi je k dispozici skvělé občerstvení, dáváme vínko, pivko (řidič bohužel nealko) a panáčka na kuráž. Vyplouváme!!!  Počasí je ještě milosrdné, slunce ještě tolik nepálí, chvili se dokonce schová za mráček, větřík příjemně vane. Je nádherně, kocháme se místy, které jentak nemůžeme vidět. Nad námi se tyčí panoráma staroslavného královského města s opraveným zámkem a věží kostela v němž se skvějí obnovené varhany. Steward přináší další skleničky s opojným mokem a my mu to připomínáme. Ano, tam je jeho práce, která bude rozdávat kulturní zažitky i příštím generacím.

Avšak co to... Kamarádka nakukuje do kabiny kapitána a potom kyne ke mně. Tak se rovněž přiblížím ke kabině. Vnikáme dovnitř, ujímáme se kormidla a ....zmocňujeme se lodi! Kapitán marně protestuje, steward nás chce odradit od našich úmyslů dalšími sklenkami... Odmítáme! Loď je naše!!! Cestující podléhají panice. Co se to děje!!!

Klid!

Loď stojí před zdymadlem a "dvojka" recesistů se akorád dobře baví.

Kéž by tomu bylo tak pořád!!

Tam je cíl...

Autor: Bedřich Marjanko | pondělí 20.7.2015 18:02 | karma článku: 12,38 | přečteno: 607x

Bedřich Marjanko

"Jdu s hlavou vztyčenou...."