- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vae starosti na moji hlavu. Mě vždycky rozčilí jenom to, když někdo hlásí "teplotu na slunci", což se pravidelně opakuje.
Hlavně nezapomeňme, že filmy jsou pouze pohádky pro dospělé - co mi pomůže sebedramatičtější scéna, když si tam nutně musím představit to, jak herce kočíruje rejža, a lítá tam kameraman, technici, i klapka, když občas je vidět i třeba mikrofon Takže klídek, na fakta máme dokumentární film a knížky, a když si to někdo chce jakoby prožít na vlastní kůži, tak ho sem tam nějaká drobnost už nemůže rozházet.
To je pravda, ale určité reálie by se měly dodržovat...
Bedřichu, naštěstí toho budu ušetřen, protože americké filmy nesleduji. Chápu, že jde o umělecké ztvárnění něčeho, ale to co dokáží američtí filmaři udělat z historických reálií, románů apod. je prostě hrůza. Poslední co jsem z jejich produkce viděl byla Jana z Arku a jejich volné zpracování vynikajícího románu od Viktora Huga "Chrám matky Boží" byl děs. Nemluvím o dřívějších snahách nafilmovat klasika historické románové literatury Alexandra Dumase.
Co jsme však v poslední době zpozoroval je, že v současné době se natáčí špičkové filmy v Rusku,. bohužel u nás moc nejsou prezentované. Ale jejich Petr Veliký, Admirál, Ivan Hrozný, Návrat, Ostrov, jsou prostě super
A zapomněl jsem na Turecký gambit a vynikající trilogii od Michalkova Unaveni slunce.