- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bitvu bojovala vojska na přímluvu panny Marie, matky Ježíše. Na její přímluvu odtáhli ve 13. století Tataři z Moravy, námořní bitvu u Lepanta podporovala modlitbou růžence celá katolická evropa. Také uvolnění Rakouska ze zóny SSSR je připisováno upřímné modlitbě i účinné víře mnoha lidí. Svatá Maria je přítomna a pomáhá snad celou minulost, ale konečné rozhodnutí ke správnému jednání musí provést vždy každá lidská osoba zvlášť. Pokud se naše společnost také jako celek neobrátí k čestnému uctívání Boha, naše odvrácení od jeho zákonů vede k sebezhoubnému jednání a vydání společnosti zlu. Toto se děje ve společnosti, která odmítla křesťanský základ a tváří se humanitně. Humanitní ideologie se odvolává na Francouzskou revoluci 1789, kdy začalo ničení a genocidní vraždění všeho na křesťanských základech.
Karma, Bedřichu, pěkně napsáno....
Skutečný význam bitvy u Vídně spočíval v tom, že po bitvě u Lepanta, to znamenalo konec rozpínavosti islámu i na pevnině. Po té Turci už jenom ztráceli. Přišli pak o většinu Balkánu, Řekové získali autonomii a Rusové málem získali Konstantinopol, kdyby se proti tomu nepostavila Francie a Velká Británie.
Proč se to nepřipomíná? Protože se to vzhledem k islámské komunitě v Rakousku nehodí. A nejen v Rakousku. Mohlo by se to muslimů dotknout.
Díky za zajímavý článek, pane Trizuljaku. Nedávno jsem četla román o životě autora románu Don Quichotte Miguela Cervantesa - i on bojoval proti Osmanům v námořní bitvě u Lepanta...(Byl zraněn). Vojenské galéry tam tehdy vyslali Benátčané a papež.. Po následné bitvě (evr. křesťanských národů) u Vídně byla osmanská vojska poražena a odtáhla. Karma.
A graf Esterházy, zdarma čepoval obráncům Vídně víno obdržel za své zásluhy neomezenou licenci výčepu vína v Esterházy Keller.
Takže Esterházy Keller je ve Vídni dodnes snad jediným Stadt Heuriger.
Dvaja bacovia v Hronskom Benadiku pozeraju do doliny ako sa tam sikuje osmanska armada.
Prvy vravi - "Eeej ale je tych mohamedanov."
Druhy potazka valasku a odpovie - "Boha jeho... kam ich vsetkych pochovame?"
"Bitva, jež..." řekl bych, nebo už máme nějaká nová pravidla českého pravopisu?
Napsal jsem "jenž", což může být nahrazeno výrazem "která". Tak v čem je problém?
Nedávno jsem četl, že Vídeň nakonec pomník polskému králi Sobieskimu nepostaví, mohlo by to naštvat jejich muslimský spoluobčany. Vám díky za připomenutí.