- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud jsou zákonné důvody pro návrat kostela církvi, nezabrání tomu žádná trestní oznámení, není třeba se nijak vzrušovat :)
Já bych ten kostel nechal Procházkové a ať se o něj stará
Paní Lenka Procházková je příkladem emotivního, nikoli věcného přístupu. V demokracii je naprosto správné a nutné, aby se k tak významným záležitostem, jako jsou církevní restituce, vedla veřejná diskuse a ozývaly se hlasy pro i proti. Chybou však je, pokud se tato diskuse neodehrává téměř vůbec na věcné úrovni korektní diskuse, ale na úrovni osobních výpadů, pomluv a šíření polopravd či lží.
Je třeba říci, že historie katolické církve není prosta temných kapitol. Podobně ani restituční zákon a cesta k němu není prosta pochybností a nejasností. Do jisté míry je to logické, neb každé lidské dílo je dílem nedokonalým. Moudré by však bylo v diskusi obou stran hledat odpovědi na slušně pokládané otázky, nikoli obranu na vzájemné napadání, urážky a trestní oznámení. Tato cesta nikam nevede.
I kdyby měla v některých věcech paní Procházková pravdu (jako že v mnoha ohledech ji, snad více pod vlivem emocí a předsudků než vědomé lži nemá), její jednání je krajně nemoudré. Zvyšuje jen polarizaci společnosti a nevraživost jedněch proti druhým. To není dobrá setba.
paní Lenka Procházková založila svůj boj na negativní zkušenosti s jedním příslušníkem církve ve své vlastní rodině
O paní Procházkové je škoda mluvit, protože její "svatá" válka vůči církvi je už spíše jen trapná.
Je zde určitá analogie ke rčení "když se postaví, rozum se zastaví". Jaké hnutí se aktivovalo v myslí paní Procházkové?
Záleží na tom, zda bylo co aktivovat. Podle mně tam je nějaký tajemný program, který je jako smyčka. Pořád dokola.
Třeba chce paní Procházková založit okultní spolek českých čarodějnic a ten prostor je na pěkném místě. Skoro jak na Petrových kamenech
Autorka zlehčuje přijatý zákon církevní rozkrádačku (restituce). Katedrála svatého Víta je také kostel a přece by nebylo správné jej vydat církvi. Církve by měly dostat jen to, co opravdu vlastnily a nic navíc. Bohužel to navíc je velký problém. Církevní rozkrádačka je jen další příkoří páchané na občanech Česka. Církvím v Česku pšenka nekvete, když přijede papež do Česka, pak církev musí vypravit autobusy nadšenců ze zahraničí, jinak by jej vítala jen hrstka lidí. Měly by existovat jedny církevní restituce, tedy pro všechny stejné a neměla by být zvýhodněna jen některá skupina, v českém případě církve.
Ano - všem stejným metrem! Takže církve už měly mít majetek dávno zpátky (nevím, který restituent čeká 25 let) a v celé výši (ne pouze 56% majetku). Finanční náhrady za majetek, který nelze vydat, ne na 30 let, ale okamžitě v plné výši. Tak jste to myslel?
By mě moc zajímalo, jestli měla pí Procházková do žádosti o vydání o tomto kostelu alespoň mlhavé povědomí. O tom, kdo kostel spravuje a jak je financovaný jeho provoz a údržba ani nemluvím.
Proč se stavěly kostely? Zjevně proto, aby je mohlo JZD, nebo Jednota využít jako skladiště. Též se znamenitě hodí pro určování prvků palby pozemního dělostřelectva. V tom horším případě může kostel posloužit rovnou jako cíl. Uvedené způsoby využití nejsou (bohužel) výplodem mé fantazie.
Paní Lenka Procházková a spol. by tam chtěla mít Kaufland.
Záhadou zůstává, proč nám raději paní bloggerka nesdělí, že k 25. únoru 1948 kostel alespoň vlastnil kostel?
To není záhada. Takovou odbornost, abyste mohl napsat kostel vlastnil kostel, máte jenom vy.