- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je pravda, že v okamžiku, kdy se na tratě místo vlaků nasadí autobusy, přestává být trať prodělečná?
Dřív bejvávalo spojů hodně, tak lidi vesměs jezdili vlakama. Pak v rámci úspor začali postupně spoje rušit, tak někteří lidi, kterým zůstavší spoje nevyhovovaly, přesedli do aut. Čímž dráze klesly příjmy, tak za nějakou dobu zase zrušila pár spojů a další lidi přesedli do aut či v nouzi do autobusu, kterej třeba jel v jim vyhovujícím čase.
A situace se opakuje, opět se zrušily nějaký spoje, takže místo 20/den jich jede už třeba jen 6/den. Lidi však potřebujou cestovat třeba v jiných časech, než jak jim spoje zbyly, takže další část si přesedla do aut, hrstka jezdí autobusem.
Ve finále na trati ukončej provoz, zůstane jen pár "náhradních" autobusů za den.
A zbejvaj už jen tací, kteří si nejen nemůžou dovolit auto koupit, ale nemaj ani na jeho provoz (pojištění, pohonný hmoty a údržba). Copak můžou v dopravně nezajištěný vesničce dál bydlet? Sotva. Takže jim nezbejvá, než se přestěhovat do spádové obce či města, kde se bez auta s přehledem obejdou. A tak se nám vylidňuje venkov.