Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Martin V2

13. 7. 2011 19:08
Dotaz

Kdy panoval ten Vámi popisovaný počáteční stav? Opravdu tu někdy bylo období, kdy regionální železniční doprava osob fungovala? A jestli ano, co všechno se od té doby změnilo?

0 0
možnosti
MT

Nikki01

13. 7. 2011 22:58
Re: Dotaz

výchozím bodem by mohl být třeba GVD 1990/1991

0 0
možnosti
X

xychteen

13. 7. 2011 15:14
Řekl bych, že již první věta článku...

...není tak úplně pravdivá...

:

...a jinak je to zas jen další kolo nekonečné debaty s minimálním až nulovým praktickým dopadem - když se region rozhodne nějakou regionální trať zrušit, tak ji prostě zruší, plačící siderodromofil se může bránit jedině tím, že si tu trať koupí a bude ji provozovat sám. Rady a doporučení zvenčí jsou zhruba stejně efektivní, jako nářek na hnusné buřty a skorojogurty v hypersuper - nejde o kvalitu, ale o to, že to lidi kupujou. Některé regionální trati se holt naopak "nekupujou", s tím nic nenaděláte.

0 0
možnosti
PH

petrph

13. 7. 2011 12:28
bohužel,

Všechno souvisí se vším. Železnice se budovaly na staletí a vedly od obcí měst, k stabilním institucím, továrnám,školám, úřadům.Školy byly ústavy s dlouhodobou  pověstí,stále opravované budovy pamatovala generace rodičů zpátky,kteří si předaného vzdělání vážily.Továrny byly rodinné podniky,které si předávaly generace podnikatelů mezi sebou.Úřady stabilně udržovaly neměnný řád a právo

To se změnilo.nové školy,díky politice příspěvků "za žáka" se budují kdekoliv,ty staré jsou rušeny,protože mají málo svých,a stejně o tradiční vzdělání nikdo moc nestojí.Továrny jsou plechové haly k montování patřící akciovkám, za týden se postaví a rozjede montování,za další týden se zase zavřou,když dojde "cash flow".Úřady se neustále mění, byly okresy pak kraje, obce,spousta věcí je řízena z EU,když občan potřebuje cokoliv zařídit,musí úřadů objet asi pět, a pak se ještě o svou věc soudit.

Za takového stavu bohužel železnice ztrácí smysl,busovou linku přeložíte hned, ale jednou položenou kolej už těžko

0 0
možnosti
JD

pedr64

13. 7. 2011 11:41
no, řekněme že ten scénář je pravdivý

ale to se pak musíme zeptat, komu taková strategie slouží? kdo má za cíl zneatraktivění regionu, pokles cen nemovitostí, vylidnění a další negativa? to mi jaksi uniká

0 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1603x
... věnuji se železnici. Aktivně i aktivisticky.