Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rumcajz

29. 4. 2012 17:20
Ano !

Vlaky spíš nejezdí vůbec, než jezdí prázdné. To se tak vždycky udělá - napřed se schválně sestaví nevyhovující jízdní řád, aby se to lidem nehodilo a nejezdili, pak se vyčíslí, že lidi nejezdí a zruší se všechno.

Stačí se podívat, kolik je u nás "nepřípojů", nikdo za nic nemůže. Příklady se dají najít. Opak je Švýcarsko, Německo a Rakousko, kde ani nemusíte číst jízdní řád. Vlak jede za chvíli.

V Chebu směrem z Karlových Varů na Plzeň se na přestup čeká asi hodina. Z K.Varů přes Chomutov do Prahy jede ráno vlak tak, že nestíhá kvalitní přípoje na Moravu v Praze. Před pár lety jezdily vlaky i s přestupem v Praze na Moravu celkově za kratší dobu. Ale - čo bolo, to bolo. 

Kdyby ti, co vymýšlí jízdní řády a všichni vedoucí pracovníci dráhy museli těmi vlaky jezdit třeba na porady, tak by přípoje vytvořili. To je ale sci-fi.

Jinak je to stejné, jako zrušit slevy důchodcům. Do zrušení za jízdné zaplatili aspoň něco, pak prostě nepojedou, protože na to nebudou mít a zisk za jízdné je nula.

2 0
možnosti
RJ

turista-

29. 4. 2012 19:10
Re: Ano !

V soucasne dobe nelze v CR vytvorit takovy jizdni rad, aby vsechny vlaky navazoval na vsechny. Takova matematicka uloha proste nema reseni.

Ve Svycarsku vlaku navazuji, protoze jsou vsechny opravy a rekonstrukce uz dlouho planovany tak, aby byly jizdni doby mezi prestupnimi stanicemi cca nasobky 30 minut. Pak lze sestavit jizdni rad, aby byl vsude interval 30 minut nebo 1h, a zaroven vsechny vlaky navazovaly ve vsech smerech.

U nas se taky takto planuje. Dopravni studie a projekty existuji. Jenze politici se tim neridi. Jeden priklad za vsechny. Praha-Plzen. Bylo to spocitano tak, aby jizdni doba centrum-centrum zastavkoveho rychliku (s postavenym tunel Prahae-Beroun) byla s rezervou neco pod hodinu. Jenze pak se tunel zrusil.

1 0
možnosti
OKV

oldfashioned Kokodák v1

29. 4. 2012 16:13
sice (pro neodborníka) relativně dlouhé,

ale přečetl jsem to jedním dechem a dávám karmu:-)R^

2 0
možnosti
JS

sochor

29. 4. 2012 16:03
21 omyl autora

Obhajuje neohajitelné, regionální tratě vznikaly výhradně z důvodu dopravy nákladů. A tak byly i navrhovány a koncipovány. Doprava osob byla pouze doplňkovou činností. Je zela jasné, že s rozvojem silniční nákladní přepravy ztrácejí regionální tratě na významu a zákonitě musejí být ztrátové. Je to bohužel tak, že silniční přeprava je rentabilnější a pružnější. Takto hustá síť železnic se mohla udržet jen díky zvrácené ekonomice socialismu a přežívání postsocialistického molochu ČD a SŽDC. Pro mne jako daňového poplatníka je zcela nepřijatelné dotovat jízdné osobní přepravy. V mnoha případech by totiž ČD vyšlo levněji těm několika cestujícím zaplatit taxi.

3 0
možnosti
MT

Nikki01

29. 4. 2012 16:05
Re: 21 omyl autora

co dokázal pan Sochor? Ing Šatava myslím dokázal dost, čili se zjevně nemýlí

3 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1603x
... věnuji se železnici. Aktivně i aktivisticky.