Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R

Roman36a

27. 5. 2011 12:57
A co mě ještě zaujalo, je půjčovna auta.

Já si auto půjčuju když jsem někde daleko, většinou v USA. Dále když jsem stavěl chatu a nevlastnil jsem dodávku, tak jsem si půjčil Transita a pak mi bylo půjčeno auto když mé bylo v servisu. Nerad bych na silnici narazil na cvoka (jako by problémů bylo málo) který nejezdí a jen si dvakrát do roka půjčí auto, které navíc nemá "ochmatané". A vydá se s ním třeba do Chorvatska. Rv

0 0
možnosti
R

Roman36a

27. 5. 2011 12:44
Jo, ještě něco.

Jsem ten kdo před sebou tlačí v hypermarketu plnej vozík potravin. Jestli nezdravejch, o tom by se dalo polemizovat. Nevím o tom že by místní obchodník prodával něco zdravějšího, než ten hypermarket. Nakonec když byla akce, tak to byl právě ten obchodník od nás z ulice který v onom hypermarketu ve velkém nakupoval a pak to s přiraženou cenou prodává. Soused se vždycky diví co všechno jsem schopnej sežrat. Jenže já do toho hypermarketu jedu jednou za 14 dní, za dvě hodiny jsem doma, zatímco on je u toho obchodníčka každý den 20 minut a nese si plné dvě síťovky. Nechápu jak někdo může denně nakupovat.

0 0
možnosti
HP

Hroznej puberťák

27. 5. 2011 12:45
Re: Jo, ještě něco.

Já třeba nakupuju zhruba obden, protože u toho krámu vystupuju. A když chci čerstvý věci, těžko je nakoupím na 14 dní dopředu.

0 0
možnosti
AV

Ruda Pivrnec

27. 5. 2011 12:41
Není tam chyba?

Já jsem si jen tak v rychlosti zkusil vypočíst  ten osobní vlak na té evropské trati a vyšlo mi 33,74 Kč. Mám pocit, že do platby SŽDC nemáte započítán poplatek za infrastrukturu dopravní cesty (to je to S2), což je v tomto případě 28,54 Kč.

0 0
možnosti
R

Roman36a

27. 5. 2011 12:07
Bože to je zase blábol.

Vůbec jsem nepochopil co to je za počty. Je přeci logické že uhlí ze severu Čech do Chvaletic naložim na vagony a tradá. Jenže třeba u spotřebního zboží je to nereálné. Železniční síť, ač patří mezi nejhustší na světě, nemůže už z principu být všude. Stejně tak nemůže být všude místo pro naložení a vyložení zboží. Pro mě je železniční doprava drahá, neboť musím kamionem přijet na místo nakládky, přeložit zboží na vagón, poté přijet na místo vykládky a opět přeložit zboží na kamion. Navíc málokdy potřebuju celej vagon do jednoho místa. Takže vezu televize z Německa. 1/4 vyložím v Plzni, čtvrtinu na Zličíně, čtvrtinu na Černém Mostě a zbytek v Pardubicích a Hradci Králové...... Celé to zvládnu za jednu šichtu. A s sobní dopravou je to podobné. Jasně. Z Prahy do Drážďan, nebo do Ostravy jezdím vlakem. Sotva ale můžu vlakem ze Slaného do Kladna. Ačkoliv je to nějakých 15 km, vlakem to trvá s přestupem v Kralupech 2 hodiny a stojí nějakých 65 Kč.

0 0
možnosti
PH

petrph

27. 5. 2011 11:48
nelogické to není

To že na dálnicích se mýtné platí a na nižších silnicích (zatím) ne je logické právě a jen tehdy, pokud za a) je jízda dálnici, díky jejímu kvalitnímu povrchu a dalších parametrech (například počet otevřených pruhů,povolená rychlost) mnohem rychlejší a mnohem úspornější b)umožní řidiči (beze všech objížděk) dojet od jeho požadovaného bodu A k jeho bodu B plynule a plnou rychlostí po té dálnici. Pak se mu samozřejmě dosti rentuje to prosvištět po dálnici, s úsporou časovou i na spotřebě a dalších nákladech, i se zaplacením dálničního poplatku. Než to objíždět po okreskách možná 70kou, přes hrboly a krpály, a tůrovat na každé křižovatce.

Samozřejmě, čím jsou placené dálnice mizernější, jejich síť roztříštěná, u měst přecpané, čas dojetí pomalejší, tak je pro řidiči ekonomicky výhodnější sjet na tu okresku...

0 0
možnosti
MV

marek.voksay,blogidnes

27. 5. 2011 12:05
Re: nelogické to není

přesnéR^

0 0
možnosti
MP

Martin V2

27. 5. 2011 11:34
Dotaz

A můžete to přepočítat, když nás bude chtít jet pět a nemáme nárok na žádné slevy u ČD a autobusů?

0 0
možnosti
HP

Hroznej puberťák

27. 5. 2011 11:52
Re: Dotaz

Skupina 5 osob podle mě bude mít u ČD nárok aspoň na skupinovou slevu.

0 0
možnosti
M

Mychal.B.

27. 5. 2011 11:32
Vlak s vozy Bdmtee nemá vůbec jezdit

Ty vagony jsou nějakou pomstou za kdo ví co od soudruhů z Budyšína ;-€

0 0
možnosti
MV

marek.voksay,blogidnes

27. 5. 2011 11:23
Nesouhlasím.

Stačí jedno hledisko... nákladovost na počet osob . Vy to počítáte vše na 1 osobu, kde vlak v určitém případě je skutečně levnější. Zapomínáte ale, že při přepravě třeba 4 osob vám cena za vlak stoupne 4x, zatímco u OA se náklady nezvýší ( rozdíl ve spotřebě kvůli větší hmotnosti je marginální ) ale naopak se rozdělí mezi 4 osoby. Cestovní náklady pro cestující jsou tedy mnohem menší pro jízdu OA. Při stávajících cenách HD je to levnější už pro 2 osoby jedoucí jedním autem.

0 0
možnosti
MF

FenyAMG

27. 5. 2011 12:07
Re: Nesouhlasím.

Jakmile vlakem pojedou 4 lidé, tak budou mít nárok na slevu jako skupina osob. V případě, že pojedou tam a zpátky, budou si moc koupit rovněž zpáteční jízdenku opět se slevou.

0 0
možnosti
MK

Bob-an

27. 5. 2011 11:21
Sice zajímavé

Ale uvedu jiný příklad..... bydlím na vesnici asi 25 km od ostravy, na zeleznicni stanici to mam kousek, v ostrave je to zeleznice ke mně do práce taky relativně kousek, vlaky pěkně navazují. Když jedu vlakem, tak jsem v práci cca za 90 minut, autem v pohodě za 30 max 40 minut a to jezdím slušně a relativně pomalu.... i když by mě teda vlak vyšel podstatně levněji, tak ty 2 ztracené hodiny každý den mají pro mě mnohem vyšší hodnotu....

0 0
možnosti
JN

skokánek

27. 5. 2011 11:01
Článek je

to zajímavý,ale my třeba máme zcela nelogicky vlakovou zastávku pět km od vesnice,bus u nás jede ráno v sedm a pak ve tři odpoledne,tak se musíme přepravovat autem:-)

0 0
možnosti
MT

Nikki01

27. 5. 2011 11:07
Re: Článek je

je nutno se ozvat, právě ted je ta vhodná chvíle k diskusi s krajskými zastupiteli:)

0 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1603x
... věnuji se železnici. Aktivně i aktivisticky.