Děkujeme za pochopení.
Roman36a
A co mě ještě zaujalo, je půjčovna auta.
Já si auto půjčuju když jsem někde daleko, většinou v USA. Dále když jsem stavěl chatu a nevlastnil jsem dodávku, tak jsem si půjčil Transita a pak mi bylo půjčeno auto když mé bylo v servisu. Nerad bych na silnici narazil na cvoka (jako by problémů bylo málo) který nejezdí a jen si dvakrát do roka půjčí auto, které navíc nemá "ochmatané". A vydá se s ním třeba do Chorvatska.
Roman36a
Jo, ještě něco.
Jsem ten kdo před sebou tlačí v hypermarketu plnej vozík potravin. Jestli nezdravejch, o tom by se dalo polemizovat. Nevím o tom že by místní obchodník prodával něco zdravějšího, než ten hypermarket. Nakonec když byla akce, tak to byl právě ten obchodník od nás z ulice který v onom hypermarketu ve velkém nakupoval a pak to s přiraženou cenou prodává. Soused se vždycky diví co všechno jsem schopnej sežrat. Jenže já do toho hypermarketu jedu jednou za 14 dní, za dvě hodiny jsem doma, zatímco on je u toho obchodníčka každý den 20 minut a nese si plné dvě síťovky. Nechápu jak někdo může denně nakupovat.
Hroznej puberťák
Re: Jo, ještě něco.
Já třeba nakupuju zhruba obden, protože u toho krámu vystupuju. A když chci čerstvý věci, těžko je nakoupím na 14 dní dopředu.
Ruda Pivrnec
Není tam chyba?
Já jsem si jen tak v rychlosti zkusil vypočíst ten osobní vlak na té evropské trati a vyšlo mi 33,74 Kč. Mám pocit, že do platby SŽDC nemáte započítán poplatek za infrastrukturu dopravní cesty (to je to S2), což je v tomto případě 28,54 Kč.
Roman36a
Bože to je zase blábol.
Vůbec jsem nepochopil co to je za počty. Je přeci logické že uhlí ze severu Čech do Chvaletic naložim na vagony a tradá. Jenže třeba u spotřebního zboží je to nereálné. Železniční síť, ač patří mezi nejhustší na světě, nemůže už z principu být všude. Stejně tak nemůže být všude místo pro naložení a vyložení zboží. Pro mě je železniční doprava drahá, neboť musím kamionem přijet na místo nakládky, přeložit zboží na vagón, poté přijet na místo vykládky a opět přeložit zboží na kamion. Navíc málokdy potřebuju celej vagon do jednoho místa. Takže vezu televize z Německa. 1/4 vyložím v Plzni, čtvrtinu na Zličíně, čtvrtinu na Černém Mostě a zbytek v Pardubicích a Hradci Králové...... Celé to zvládnu za jednu šichtu. A s sobní dopravou je to podobné. Jasně. Z Prahy do Drážďan, nebo do Ostravy jezdím vlakem. Sotva ale můžu vlakem ze Slaného do Kladna. Ačkoliv je to nějakých 15 km, vlakem to trvá s přestupem v Kralupech 2 hodiny a stojí nějakých 65 Kč.
petrph
nelogické to není
To že na dálnicích se mýtné platí a na nižších silnicích (zatím) ne je logické právě a jen tehdy, pokud za a) je jízda dálnici, díky jejímu kvalitnímu povrchu a dalších parametrech (například počet otevřených pruhů,povolená rychlost) mnohem rychlejší a mnohem úspornější b)umožní řidiči (beze všech objížděk) dojet od jeho požadovaného bodu A k jeho bodu B plynule a plnou rychlostí po té dálnici. Pak se mu samozřejmě dosti rentuje to prosvištět po dálnici, s úsporou časovou i na spotřebě a dalších nákladech, i se zaplacením dálničního poplatku. Než to objíždět po okreskách možná 70kou, přes hrboly a krpály, a tůrovat na každé křižovatce.
Samozřejmě, čím jsou placené dálnice mizernější, jejich síť roztříštěná, u měst přecpané, čas dojetí pomalejší, tak je pro řidiči ekonomicky výhodnější sjet na tu okresku...
Martin V2
Dotaz
A můžete to přepočítat, když nás bude chtít jet pět a nemáme nárok na žádné slevy u ČD a autobusů?
Hroznej puberťák
Re: Dotaz
Skupina 5 osob podle mě bude mít u ČD nárok aspoň na skupinovou slevu.
Mychal.B.
Vlak s vozy Bdmtee nemá vůbec jezdit
Ty vagony jsou nějakou pomstou za kdo ví co od soudruhů z Budyšína
marek.voksay,blogidnes
Nesouhlasím.
Stačí jedno hledisko... nákladovost na počet osob . Vy to počítáte vše na 1 osobu, kde vlak v určitém případě je skutečně levnější. Zapomínáte ale, že při přepravě třeba 4 osob vám cena za vlak stoupne 4x, zatímco u OA se náklady nezvýší ( rozdíl ve spotřebě kvůli větší hmotnosti je marginální ) ale naopak se rozdělí mezi 4 osoby. Cestovní náklady pro cestující jsou tedy mnohem menší pro jízdu OA. Při stávajících cenách HD je to levnější už pro 2 osoby jedoucí jedním autem.
FenyAMG
Re: Nesouhlasím.
Jakmile vlakem pojedou 4 lidé, tak budou mít nárok na slevu jako skupina osob. V případě, že pojedou tam a zpátky, budou si moc koupit rovněž zpáteční jízdenku opět se slevou.
Bob-an
Sice zajímavé
Ale uvedu jiný příklad..... bydlím na vesnici asi 25 km od ostravy, na zeleznicni stanici to mam kousek, v ostrave je to zeleznice ke mně do práce taky relativně kousek, vlaky pěkně navazují. Když jedu vlakem, tak jsem v práci cca za 90 minut, autem v pohodě za 30 max 40 minut a to jezdím slušně a relativně pomalu.... i když by mě teda vlak vyšel podstatně levněji, tak ty 2 ztracené hodiny každý den mají pro mě mnohem vyšší hodnotu....
skokánek
Článek je
to zajímavý,ale my třeba máme zcela nelogicky vlakovou zastávku pět km od vesnice,bus u nás jede ráno v sedm a pak ve tři odpoledne,tak se musíme přepravovat autem
Nikki01
Re: Článek je
je nutno se ozvat, právě ted je ta vhodná chvíle k diskusi s krajskými zastupiteli:)
- Počet článků 57
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1603x
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Klub přátel lokálek
- Československé ambulantní pošty
- Společnost moravských okresních drah
- Parní jízdy