- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Toho se v podstatě obdodným způsobem dosáhlo na Podbořansku....
Když já chci jet z Prahy do Brna, jedu autobusem, protože je z pohledu cestujícího s ISICem levnější, přesto pohodlnější (film, sluchátka, káva,...).
Jediná výhoda vlaku je větší spolehlivost ve špičce(pátek večer, neděle večer), nicméně autobus zná jenom "pár minut zpoždění", zatímco vlak když nechce, tak nejede vůbec(výpadek elektřiny, nehoda na trati se nedá objet...)
Vinníkem tohoto stavu je částečně SŽDC (proč nevedou přímé koleje mezi velkými městy, ale za to vlak jede i na samotu u lesa?) a z velké části kraje vybírající ČD bez konkurzů.
Ale zpoždění NENÍ argument proti železnici, ale proti jejímu provozovateli.
ČD nerovná se železnice obecně
Vlak má význam pouze na delší vzdálenosti a to minimálně ze dvou důvodů:
1) autobus je levnější.
2) vlakové stanice jsou zpravidla hůře dostupné než autobusové zastávky. Když jedu přes půl republiky (dejme tomu 3 hodiny) tak není 15min na vlak a 15min z vlaku zas takový problém, když ale jedu např. z vesnice do okresního města (zhruba 20minut) je ta půl hodina navíc už sakra znát.
..miluji vláčky. Skoro každý rok si najdu čas, abych se s ním jednou svezl. Celou cestu se královsky bavím. Tuhle jsem jel z Liberce na Malou Skálu. Vlakem jsme to dali těsně pod 2 hodiny! Co na tom, že na kole tam jedu 40 minut :-)
cehokoliv rozhoduje trh. Kdyz musite argumenty typu "lidi si radi dojdou na vzdalenou zastavku, protoze potrebuji pohyb" presvedcovat, ze vase dedukce davaji smysl, pak je to vlastne nesmysl. Kdyby tech lidi co tak vyznavaji pohyb bylo dost, pak byste ani nemusel nic psat, protoze by o zadny problem prece neslo. Vlaky by byly nabite a autobusy by odumrely. Stvoril jste tak neuveritelnou demagogii, ze se to jen tak nevidi
Pokud chcete pořádnější kus demagogie, doporučuji návrhy zákonů a vůbec vše kolem politiky. Toto je slabý odvárek
Za současné situace je železnice nesmyslný dinosaurus a řeči autorů na tom nic nezmění. Síť byla navržena a dimenzována mezi polovinou devatenáctého a první čtvrtinou dvacátého století. Tehdy byla železnice nesmírně moderní, protože vatriantou byl pouze volský potah. Dnes je jednoznačně výhodnější silniční doprava a to i za stavu, že je neskutečně zdaněna spotřebními daněmi za paliva. Železnice sice občas používá rovněž diesel, ale většina tratí je elektrifikované.
Na druhé straně toto nemusí být pravda do budoucna. Zjevně se blíží peak oil a palivová krize, kdy ceny benzínu a nafty vyletí do nebe. Elektromobil zatím nenabízí racionální budoucnost, kdežto elektrifikovaná železnice ano. Nelze vyloučit, že za pár let budeme blahořečit našim dědům, že máme tak hustou železniční síť, která vede do každých Kotěhůlek.
Železniční síť v České republice měří 9 441 Km, z toho je 1 870 Km dvoukolejných tratí, přes 2 670 Km elektrifikovaných. To je údaj z roku 2006, dnes je počet elektrifikovaných úseků o něco málo vyšší. Vážně si myslíte, že je to většina?
...od člověka z branže:
:
"Autorův článek je snůška blábolů s hrubými faktografickými a především logickými chybami, založený na neověřených předpokladech a zbožných přáních, a nemá vůbec cenu se jím zabývat. Je to hraní si s vláčky 1:1 za CIZÍ peníze. Až pan autor předloží ekonomicky soběstačný projekt provozu a údržby nějaké lokální trati za nikoli státní/veřejné peníze, pak se má cenu s ním bavit. Utrácet ze státního/veřejného by uměla každá Kočí :-)"
:
autor necítí potřebu věnovat se drážnímu podnikání. Autor cítí potřebu vyvracet mýty o nehospodárnosti železniční dopravy
Se vším se souhlasit nedá, ale často by se tyto věci řešit daly, ale jak se říká, proč to řešit jednoduše, když to jde hezky složitě. Sám využívám lokální trať Zlín - Vizovice, a tato trať funguje dobře, projíždí přímo přes vesnice, zastávky jsou ve vesnicích, snad jen ve Vizovicích je nádraží spíše na konci. Mnohem horší je to ale, co se týče Zlínského kraje, u tzv. Vlárské trati, v úseku z Bojkovic do Brumova-Bylnice. Tato trať vede v blízkosti vesnic, ale jakoby naschvál jsou zastávky mimo vesnice - např. Bohuslavice nad Vláří, vlaková stanice je asi 0,5 km před vesnicí, trať dále vede přímo středem obce, ale zastávka tam už není. U obce Jestřábí vlaková zastávka chybí úplně, dále je na trati velká obec Štítná nad Vláří-Popov, zastávka je spíše na konci obce, mohla by být klidně druhá zastávka blíže středu obce, ale asi to nejde...
Zeleznice je ma uchylka, ale s autorem dost nesouhlasim., U kazdeho bodu lze nalest kousek pravdy, ale vetsinou je to demagogie. Inu, podle popisu studuje prava, take kazdy argument se hodi bez ohledu na to, jak je hloupy. Protoze ale zakaznici drahy ci jinych dopravcu se musi chovat ekonomicky a a rozumne, tak proste se my, priznivci vlacku, musime smirit s tim, ze zeleznice sice prezije, ale neprezijou vsechny drahy, zejmema tzv. lokalky (viz. CaK zakon o lokalkach). Proste doba se zmanila a naroky zakazniku jsou jine (rychlost prepravy, snadnost obsluhy atd.). Dnes jiz mistní hokynar si nepojede na nadrazi pro jednu bednu zbozi, ale necha si to privest treba PPL. Ona by ta bedna poslana vlakem byla totiz moc draha.
Do lístku za vlak promítněte plné náklady, a bude po železnici. Hájit dneska tento zastaralý dopravní prostředek je asi stejné, jako se snažit udržet formany v době, kdy se zaváděla železnice. Je to hezké, ale drahé a nepraktické. Tak ať si to fandové zprivatizují a platí. Jenže tam, kde k tomu došlo, tahají granty z veřejných peněz jako o život. Ono to totiž ekonomicky prostě nefunguje.