- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Obecně bych souhlasila, až na závěr vašeho článku, kde píšete o 'zoufalcích' z pravého pruhu - a dělíte je na tři kategorie. Ti z té první - co ví jak zip funguje a pustí tedy před sebe toho z levého pruhu - podle mého názoru žádní zoufalci nejsou. Vyznívá to, jako by jste tím chtěl říct, že každý kdo k zúžení dojede v pravém pruhu je zoufalec, ať už ví, jak to má fungovat, nebo ne. Nehledě na to, kdy se do pravého pruhu řadil (a jestli vůbec předtím jel v tom levém). Jinak sama jezdím asi o něco víc po Rakousku než po Česku, a Rakušáci zase o tolik lepší nejsou. Zip tam funguje jen do určité hustoty dopravy - tak jako u nás. Snesou o něco větší hustotu bez zácpy, ale není to zase až takový rozdíl.
Kdyby se volebni pravo melo udelovat podle intelligence volicu,(bezny test IQ), pak by nikdy nemohla prekrocit volebni ucast platnych hlasu 20 az 30%. Pri tom, jenom ochota kandidovat na verejne funkce by mela automaticky vyrazovat tyto osoby z volebniho seznamu jako podezrela individua.
Hm, vyznění článku mi připadá ve stylu "já jsem chytřejší než ostatní, teď o tom ještě napíšu"
Co já osobně vidím, samotné zipování řidičům jde a to i na místech, kde k tomu nemají povinnost. Pár neznalých či agresivních se vždy najde, ale nejde o pravidlo. Jediný, zato velký problém je v tom, že se snaží dostat do průjezdného pruhu mnohem dříve než končí. Jak bylo psáno níže, v závislosti na rychlosti by se měli řadit těsně před ukončením pruhu a nebo v rozumné vzdálenosti.
Jenomže to "jedno auto zprava, jedno auto zleva, ..." není všechno.
Zastavovat těsně před zúžením a potom se střídavě rozjíždět je špatně, takto to dělají tupci kteří ve skutečnosti principu zipu nerozumí.
Správně se má zipovat tak, že v dostatečném předstihu před zúžením (cca 50 m podle rychlosti) začnou vozidla v obou pruzích zvětšovat rozestupy tak, aby se do mezery mohlo zařadit vozidlo z druhého pruhu a před zúžením se oba proudy plynule spojí.
Já to takto dělám. Nepamatuju se, že bych měl problém s tím, že když si vyberu mezeru která na mě připadá, začnu blikat a zavěsím se někomu na nárazník, aby mě řidič v druhém pruhu neudělal místo.
Do druhého pruhu ale zajíždím až těsně před zúžením a mezitím se bavím tím jak jsou některý hysterický jelita za mnou "na prášky" a snaží se mně objet, aby na poslední chvíli urvali ještě nějaké to místo.
Mám stejnou zkušenost. Navíc poslední dobou je to na D1 ještě o něco horší, protože vymysleli ty "probouzecí" vystouplé lišty, které ale nejsou nijak označeny, takže v koloně je řidiči vidí až v okamžiku, kdy je mine auto před nimi a začnou panikařit. Někteří je klidně přejedou a zipují se až tam, kde je sloučení obou pruhů označeno dopravním značením, jiní zase logicky nechtějí ránu do podvozku, takže se snaží nahonem zipovat ještě před nimi (ale vzhledem k tomu, že ty lišty jsou vidět až na poslední chvili, tak stejně jko ten vlevo netušil, že se bude chtít zařadit o desítky metrů dřívm než se způvodně zdálo, tak to často neruší ani řidič v pravém pruhu a nepočítá s tím, že už zde by měl někoho pouštět). A aby to nebylo tak jednoduché, tak předem nikdy nevíte, jestli ty lišty budou 10, nebo 70 m před koncem pruhu a nebo jestli tam nebudou vůbec.
Takže možná, že to špatný nápad není, ale tak, jak jsou u nás tyto lišty chaoticky používány to působí zmatek a i za slabšího provozu, kdy by sbíhání mohlo být plynulé to vyrábí takové ty panické brzdné vlny a zastavuje provoz.
Stejně si myslím, že ve většině případů nejde o to, že by nepochopili. Ale že jde o to, že pochopili, ale nehodlají respektovat.
Nejezdíte náhodou po Praze? To by to vysvětlovalo.
Na ostatním území republiky totiž zip normálně funguje. Ale třeba mám jenom štěstí, že když vyjedu já, zůstávaj troubové doma, nebo jsou na silnicích v zanedbatelné menšině a nemá smysl se jimi jakkoliv zabývat.
ono to většiny těchto řidičů není o nepochopení ale o pocitu vítězství nad těmi hlupáky, kteří stojí v té dlouhé frontě, kterou se ji podařilo tak perfektně předjet.....ovšem někdy k tomu mají důvod....skutečný...spěchají , mají termín a tak dále...ale ne všichni....
možná by stálo za úvahu, jestli k tomu nepřispívá i poměrně nízká povolené rychlost na dálnici.....kde majitele rychlejšího auta by klidně mohl stát v té frontě,, protože pak tu ztrátu času stejně v pohodě dožene...kdo ví....já se naučil zip v Německu hned na poprvé..není to problém....i když asi jak pro koho...
pocit nepocit, prostě se jezdí takto a basta.
To, že jsou všichni jak ovce v jednom pruhu neznamena, že je to správně.
Vam evidentně princip zipu stále nedochází. O pocitu vítěztví to opravdu není. Je to o nejrychlejším způsobu dopravy v místě zůžení, ať už před křižovatkou nebo před překážkou.
V podstatě jste to popsal správně. Ale není to o tom, že by řidiči nevěděli, jak to má probíhat..
Ale byl jsem před časem v Rakousku a tom to vypadalo nemlich stejně. A v Německu zásadně zužují do dvou pruhů.
je tam více aut a nejsem si jist, ale mám pocit, že jejich dálnice jsou o maličký kousek širší....ale to nevím jistě...