Diskuse
Málo pojištění novináři
Děkujeme za pochopení.
Tomáš Marek
Poznámka k problematice paragrafu 7 - viz níže
Tak jsem si dostudoval paragraf 7 a je to tak, jak jsem si myslel hned na začátku, ale nebyl jsem si jistý. Paragraf 7 vypadá jednoznšně, ale říká něco jiného, než se na první pohled zdá a je třeba jít přesně po smyslu. Vůbec to totiž naznamená, že plné pojistné plnění je také sto procent
ceny zájezdu. Pojistné plnění je závislé nikoliv na ceně zájezdu, ale na
výši pijistky, pojišťovna tedy nesmí v žádném případě vyplatit méně,
než odpovídá výši pojistného. Avšak - nikdo neříká, že to musí být sto
procent. ceny zájezdu. TMA
Stará kára
Pláčete zbytečně
Paragraf 7, odst. 3 zákona 159/1999 je jasný: "Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři."
Takže, prosím, nenapadejte zákon. V tomto případě je v tom nevinně.
Že si Generali dělá co chce je jiná věc. Doporučuji se u ní nepojišťovat.
Tomáš Marek
Re: Pláčete zbytečně
No, já to nechtěl dělat složitější, ale potíž je mimo jiné v tom, jak definovat zájezd. Spousta cestovek účtuje zvlášť pobyt (a tomu říkají zájezd) a dopravu pak jako službu mimo. Jde jimdo obratu, ale ne do objemu prodaných "zájezdů". Podobně třeba fakultativní výlety a tak. Kdyby to bylo tak snadné. ale to nic nemění na tom, že to není první případ a tak dále, a tak dále... Nicméně souhlasím, že na první pohled je dikce zákona správně. TMA
- Počet článků 77
- Celková karma 37,93
- Průměrná čtenost 1800x