- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nedávno bylo 50-té výročí letu Gagarina. V jednom článku jsem se dočetl. že ten výrok, že nikde Pána Boha neviděl, nepronesl, že mu byl vložen do úst.
V rámci teologie či dějin náboženství jde o to, ke komu různá svatá písma hovoří. Pokud to bylo v "konkrétní době", v době jednoduchých konceptů - tak si lidé představovali resp. představují věci hmotné. Bůh je hmotný, nebe je hmotné, je tam nějaký trůn hmotný a zlatý, protože kde jinde by Bůh seděl? Pak se ale vývojem myšlení začaly objevovat a vítězit představy abstraktní - duch je nehmotný, Bůh je nehmotný, nebe je nehmotné. Lidé samozřejmě velmi dobře znali sny (a přikládali jim velký význam), měli zkušenosti s duchy, telepatií, ale i tím, že někdo zdánlivě zemřel, pak ožil a vyprávěl, kde se mezitím, kdy měl být mrtvý, ocitl... prostě nehmotným světem... Děje se to v oblasti tzv. duchovní čili ve sféře vědomí. Žádné tělo. Na co by v nehmotné sféře bylo hmotné tělo?
Nanebevstoupeni neznam, ale v nabozenstvi jsme se ucili o nanebevzeti.
Ale za tech vic nez 70 let se asi ta cestina hodne znmenila.
Ne, čeština se nezměnila. Díval jsme se do katechismu a uvádí se tam nanebevzetí Panenky Marie (byla vzata Ježíšem do nebe) a nanebevstoupení - to se týká Ježíše, který vystoupil prý vlastní mocí a silou na nebesa.