Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LJ

Příběh tří mudrců je plný paradoxů:

Že se narodil Spasitel zjistili mudrci na východě, nejspíš v Perzii. V Izraeli to místní mudrci (zákoníi, farizeové) nezjistili, ačkoli to měli tak říkajíc v popisu práce. Ti východní mudrci ho šli hledat logicky na královský dvůr. Král Herodes nevěděl, kde se má Mesiáš narodit. To byla taková neznalost, jako kdyby dnešní prezident neznal ústavu. Vykladači písma mu řekli, že je to v Betlémě, ale nezdá se, že by je to nějak více zajímalo. Například, že by tam sami zašli. Není to daleko, za odpoledne by to stihli. Zdá se, že tam šli jen ti mudrcové. Možná, že už Josef s Marií nebydleli ve chlévě v jeskyni, že už měli pronajatou nějakou místnost, v každém případě však to bylo velmi prosté bydlení a byli taky jen prostí lidé. Určitě měli strašně daleko k nějaké královské rodině, jak by si ji každý přestavoval. Mudrci přesto neřekli "pardon" a neotočili se na podpatku, ale poklonili se a předali dary. Nic je od jejich víry neodradilo. Farizeje toto odrazovalo. Později prohlásili "Cožpak to není syn tesařův?" a bylo jim jasné, že to nemůže být Mesiáš.

0 0
možnosti
JC

Mimobliblické prameny odhalují, že Herodes byl děsný krutovládce, ne nepodobný Kim Čong Unovi. Možná že kdyby fariseové a zákoníci, kterých ptal, vyrazili vzápětí do Betléma (Bet Lechemu) Mesiáše hledat, zemřeli by dřív, než by tam dorazili. A Herodes zase asi nemohl sám projevit

0 0
možnosti