Děkujeme za pochopení.
Host8
Konkurenceschopnost
nám nepomohou vytvořit škrty. To by pak největší představovaly africké státy. Potřebujeme kvalitní, špičkové výrobky a ty mohou vytvořit pouze vzdělaní lidé. Jsou tu firmy, které mají finanční kapitál, ale vyrábí doslova šunty, které snad neodpovídají ani normám. Vzdělaná, informační společnost by tento stav napravila. Jenže platí - buď jsme chudí, musíme látat ponožky nebo si je můžeme koupit a vzdělávat se. Jinak řečeno utahování opasků nevede k bohatší společnosti.
kuča
Plný souhlas.......
........za co jsou placeni všichni pracovníci ministerstva, když dává vydělávat miliony svým kumpánům? Jaká je pracovní náplň, všech ministerských úředníků za kterou berou velmi slušné platy? Nešetři ani na své sekretářce a ještě jí napíše diplomku! Vydařený ministr !
Czech186
Souhlas
Dobrý den,
ve své podstatě s Vaším článkem souhlasím. Učím na pražské základní škole, je mi 27 let a vzhledem k platovým podmínkám reálně zvažuji možnost, že skolštví opustím, ikdyž mě toto povolání velmi baví a naplňuje. Dále si myslím, že myšlenka státních maturit není špatná. Děti mají konečně "nějaký strašák", na který vědí, že se musí aspoň trochu připravit, ale je tu nejedno velké ALE... Celý projekt se musí určitě více doladit, ať už co do obtížnosti, obsahové struktury, tak i zjednodušení celého procesu zkoušení. Osobně také považuji celoplošné testování dětí v 5. a 9. třídě za dobrý nápad. Opět to musí být správně zvoleno. Myslím, že by se hodilo i celoplošné testování dětí v třídě první. Porovnáním výsledků a také porovnáním jednolivé úrovně zlepšení v testovaných předmětech a dovednostech, by se dalo lépe odhadnout a doporučit rodičům, na co má jejich dítě předpoklady (přestup z 5. třídy na gymnázia, či do sportovních tříd...).
Přeji hezký den, Geletič Václav
Tipeq
Re: Souhlas
Máte pravdu, v principu je myšlenka státních maturit dobrá, ale neřeší zásadní problémy. Dokud bude moci na některou z mnoha sš každý čtyřkař, situace lepší nebude. V principu je třeba snížit počty škol, učitelů a žáků a povinnosti vzdělávat se udělat potřebu vzdělávat se. U toho změnit obsah vzdělávání a přiblížit ho více praxi a odklonit se od všeobecnosti. Najít motivaci pro žáky formou účinných odměn a samozřejmě i trestů. Přenést na rodiče i finanční zodpovědnost za opakování ročníku, při výchovných problémech nařídit placenou hodinu u psychologa i s rodiči. Prostě do školství přinést trochu komerce a konkurence a už by to šlo.
- Počet článků 70
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1211x