Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
H

Host8

22. 7. 2011 11:25
Konkurenceschopnost

nám nepomohou vytvořit škrty. To by pak největší představovaly africké státy. Potřebujeme kvalitní, špičkové výrobky a ty mohou vytvořit pouze vzdělaní lidé. Jsou tu firmy, které mají finanční kapitál, ale vyrábí doslova šunty, které snad neodpovídají ani normám. Vzdělaná, informační společnost by tento stav napravila.  Jenže platí - buď jsme chudí, musíme látat ponožky nebo si je můžeme koupit a vzdělávat se. Jinak řečeno utahování opasků nevede k bohatší společnosti.

0 0
možnosti
SN

kuča

21. 7. 2011 23:17
Plný souhlas.......

:-)........za co jsou placeni všichni pracovníci ministerstva, když dává vydělávat miliony svým kumpánům? Jaká je pracovní náplň, všech ministerských úředníků za kterou berou velmi slušné platy? Nešetři ani na své sekretářce a ještě jí napíše diplomku! Vydařený ministr ! ;-O

0 0
možnosti

jakobin česky

21. 7. 2011 20:50
Karma

R^

0 0
možnosti
VG

Czech186

21. 7. 2011 19:06
Souhlas

Dobrý den,

ve své podstatě s Vaším článkem souhlasím. Učím na pražské základní škole, je mi 27 let a vzhledem k platovým podmínkám reálně zvažuji možnost, že skolštví opustím, ikdyž mě toto povolání velmi baví a naplňuje. Dále si myslím, že myšlenka státních maturit není špatná. Děti mají konečně "nějaký strašák", na který vědí, že se musí aspoň trochu připravit, ale je tu nejedno velké ALE... Celý projekt se musí určitě více doladit, ať už co do obtížnosti, obsahové struktury, tak i zjednodušení celého procesu zkoušení. Osobně také považuji celoplošné testování dětí v 5. a 9. třídě za dobrý nápad. Opět to musí být správně zvoleno. Myslím, že by se hodilo i celoplošné testování dětí v třídě první. Porovnáním výsledků a také porovnáním jednolivé úrovně zlepšení v testovaných předmětech a dovednostech, by se dalo lépe odhadnout a doporučit rodičům, na co má jejich dítě předpoklady (přestup z 5. třídy na gymnázia, či do sportovních tříd...).

Přeji hezký den, Geletič Václav

0 0
možnosti
KL

Tipeq

21. 7. 2011 20:04
Re: Souhlas

Máte pravdu, v principu je myšlenka státních maturit dobrá, ale neřeší zásadní problémy. Dokud bude moci na některou z mnoha sš každý čtyřkař, situace lepší nebude. V principu je třeba snížit počty škol, učitelů a žáků a povinnosti vzdělávat se udělat potřebu vzdělávat se. U toho změnit obsah vzdělávání a přiblížit ho více praxi a odklonit se od všeobecnosti. Najít motivaci pro žáky formou účinných odměn a samozřejmě i trestů. Přenést na rodiče i finanční zodpovědnost za opakování ročníku, při výchovných problémech nařídit placenou hodinu u psychologa i s rodiči. Prostě do školství přinést trochu komerce a konkurence a už by to šlo.

0 0
možnosti
  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1211x
PhDr. Marcel Chládek, MBA, stínový ministr školství za ČSSD, senátor Parlamentu ČR, místopředseda Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice Senátu PČR.

Seznam rubrik