- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak já nevim,nejsem sice kamioňák ale na Evrpských dálnicích trávím většinu roku.Dlouhé kolony kamionů potkávám všude,dokonce v Německu mnohem víc než u nás a o Rakousku ani nemluvím.Takže buď jste pane Makovec byl nejdál na hranicích s dalekohledem anebo píšete své pocity z pohledu dovolenkáře co jede jednou do roka v sobotu přes Rakousko do Bibione... Každopádně blábol bez ověřených faktů.
Nejezdím po německých dálnicích každý den, a v Bibione jsem nikdy nebyl (asi mám co dohánět...), ale to co se děje každý den na těch pár kilometrech rozbitých dálnic u nás jsem nikde nezažil...Jste asi ten "diskutující", kterému je určen můj blog
http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/426649/Vypatlanec-makovec.html , takže příjemné čtení...
A co když v Rakousku nebo Německu je stejný primitiv jako vy a volá po zákazu kamionů, které by mohly jezdit přes Česko?
Zatím je to naopak a Rakušáci a Němci si na rozdíl od nás nenechají devastovat vlastní silniční síť kamiony...A tím primitivem myslíte přesně co?
zakažme po dálnicích jízdu osobním automobilům !! není dne, kdy bych neslyšel v rádiu, že by na dálnici nebouralo nebo nebylo odstaveno porouchané osobní auto !
Dálnice jsou primárně určeny pro rychlou a bezpečnou přepravu osob...Není žádný důvod převážet zboží rychlostí nad 100km/hod. a společný provoz rychlých osobních aut a pomalých přetížených kamionů v nevyhovovujícím technickém stavu a sjetými pneumatikami je nejlepší recept na dopravní nehody...
neomezená rychlost v Němcku - údaj tak max. z prospektů či z netu.
Pokud byste tam v reálu byl, zjistil byste, že dost úseků je rychlostně omezených
Byl jsem tam v reálu, najezdil hodně kilometrů a nenašel jsem žádný úsek, kde by byla rychlost bezdůvodně omezená...
Německé dálnice právě MAJÍ omezení, které tu situaci celkem úspěšně řeší. Je to poměrně hojně využívaný (a kupodivu i dodržovaný) zákaz předjíždění kamionů (nad 12,5 tuny) v období tuším 7-18 hodin (v tom čase se možná trochu pletu).
Ach jo. Zničené silnice a dálnice jsou spíš známkou fušerství českých stavebních firem. A buďme rádi, že kamiony jezdí po dálnici místo vesnic.
Zrovna D 1 a D 2 je byla zničena hlavně enormním provozem přetížených kamionů po roce 1989. Všechny významné "české" stavební firmy, které u nás staví a opravují silnice a dálnice jsou vlastněny zahraničními investory.... A do vesnic by měl být obecně vjezd tranzitních kamionů zakázán...
....."Jediné řešení vidím v okamžitém zákazu jízdy všech „tranzitních“ kamionů po českých dálnicích."...víte co pane Makovče.....dnes je obecní zastupitelstvo...R10 máme za zadkem.....přijďte lidem vysvětlit...jak...proto abyste mohl bezproblémově projet vy s vaší osobní plechovkou po rychlostní silnici dálničního typu....tak všechny náklaďáky pošlete skrz tuto obec....
...ale asi byste si měl vzít nějakou ochranku.....
Kdybyste četl pozorně, tak byste zjistil, že navrhuji řešit "zákaz" zvýšením mýtného. Možná jsem neuvedl, že skutečný absolutní zákaz by se týkal silnic I. a nižších tříd...Nenapadlo mě, že by si někdo mohl myslet, že by kamiony mohly jezdit mimo zpoplatněné úseky. Děkuji za věcnou připomínku.
....<I>Základní rozdíl u dálničního provozu je však v počtu kamionů na západoevropských dálnicích ve srovnání s ČR a hlavně ve způsobu jízdy a technickém stavu kamionů na dálnicích. Ani jednou jsem v zahraničí nezažil vzájemné předjíždění kamionů, kdy jeden kamion jedoucí rychlostí 90 km/h, předjíždí jiný kamion, „řítící“ se po dálnici rychlostí 88 km/h.</I>
evidentně jste po západoevropských dálnicích nenajezdil NIC.
Apropos nejsme jediná tranzitní země a koneckonců právě pro naši skvělou infrastrukturu a ceně phm (díky spotřební dani z nafty),kdo může čr se zdaleka vyhne,
Počet kamiónů ani v procentech a v absolutní hodnotě už vůbec je samozřejmě v sousedním německu mnohem větší....
Evidentně jste nikdy nebyl za hranicemi České republiky.... Možná jsem velký klikař, ale skutečně jsem v Německu, Rakousku, Itálii, Švýcarsku,... nikdy nemusel na dálnici brzdit v levé jízdním pruhu, kvůli předjíždějícím se kamionům ...
Žádný kamion nejede bezůčelně jako ta většina na silnicích kterou tvoří osobní auta obsazená většinou jedním člověkem.Smlouvu,nebo návštěvu babičky či cesty za voliči se dají v pohodězvládat vlakem.Kamiony vozí lidem práci,vy v osobáku ne...
Já myslím, že naopak většina jede bezúčelně a ostaní by mohli využívat železnici...
A nebo, proč se nejde tedy opravdu cestou německa? tam když vymýšlí pro cizince mýtné, tak svým občanům zruší silnični dań. To tihle chytráci mají jen jediný cíl, zničit tuzemskou ekonomiku.
No jo - ale nám nemají co zrušit: na rozdíl od Němců občan silniční daň neplatí.