Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R16a11d54k84a 16J25o31h25n71o78v29á
Akademici chtějí zachovat status quo, nevypustí si sami rybník. Své státní tituly (doc., prof.) získané na své veřejné VŠ úspěšně zpeněží jako garanti a (ne)přednášející na soukromých VŠ, které nemají jinou možnost než je více nebo méně fiktivně zaměstnávat za tržní plat.

V31á17c47l52a68v 91C47h59u52c93h28m69a
To máte těžký, když dnes spousta lidí kouká na to jaký máte "papír" a ne jaké máte znalosti a schopnosti. Tituly často slouží jako štíty zakrývající nedostatečné sebevědomí a mizerné znalosti a dovednosti.
J69o78s73e96f 59L37e16b94d18u81š12k62a
V žádné soukromé firmě není nejdůležitější titul. Je to jen příslib na možnost získání dobrého pracovníka. Nejdůležitější jsou skutečné znalosti a ochota pracovat. Jiné je to na státních úřadech.
J91a97n 12P13i31v91a34r46n60í50k
Za bolševika měla každá VŠ směrné číslo, kolik může mít profesorů. Dnes máme VŠ jako fekálií na suché toaletě, zejména těch soukromých a hlavním účelem těchto škol je vyrábět budoucí nezaměstnané. Proč tedy neponechat počet státních VŠ jako byl za bolševika a pokud na nich zůstanou vysoké nároky na studenty, bude počet míst na těchto VŠ dostačující. Soukromé VŠ by měly mít hrazeny plně ze školného a nikoliv jakékoliv státní dotace. Na soukromé škole, pokud nebude mít státní akreditaci, profesorů není třeba. Na těch státních či akreditovaných by měl být počet profesorů plánován (na soukromých pouze minimální, na státních zase maximální počet). Na profesory by měly být kladeny vysoké odborné nároky, pedagogická, vědecká i odborná praxe, ale i morální kredit. Pan "Profesor" musí být někdo a ne nějakej hejhula. Pokud by jich bylo jmenováno třeba 50 za 5 let, tak proč z toho neudělat slavnostní akt pod záštitou prezidenta. Pokud je z profesorů inflační zboží, tak ty stovky a za pololetí může dekórovat třeba uklízečka
J92o92s18e23f 63L94e41b21d95u60š73k12a
Proč platit školné jen na soukromých školách? Nebylo by rozumější dát každému studentovi "šek" kterým by stát přispěl na jeho studia a zbytek by student doplatil? Studenti by se pak hlásili na školy a obory se kterými by úspěli na trhu práce. Bylo by pak na jednotlivých školách jaké by vybíraly školné kolik a jak placených profesorů by z toho uživily. Podle toho by je dle svých kritérií jmenovaly. Možná by pak ubylo různých Mgr., kteří nemohou nalézt práci a dělají barmany a přibylo těch vysokoškoláků po ktrých je poptávka na trhu práce. Soukromého zaměstnavatele totiž na rozdíl od státních úřadů nezajímá ani tak titul, jako znalosti.
B98o54ž29e81n17k17a 75N23o35v45á89k34o10v48á
Přiznám se, že ze článku mám trochu osypky.
Názor, že "Kdyby stát zaměstnával méně lidí, více mezd by se určovalo na trhu dohodou zaměstnance a zaměstnavatele namísto tabulek," mi přijde zcela zcestný. Nebo má autor snad k dispozici nějakou studii, která dokazuje souvislost mezi těmito dvěma jevy? Kdyby stát zaměstnával méně lidí, tak tito lidé dle mého názoru z velké části zůstanou na sociálních dávkách, neboť pracovní místa spíše než by vznikala, tak zanikají. Nehledě na skutečnost, že lidí, kteří studují kvůli vyššímu tabulkovému platu, zase až tolik také nebude.
Dále "Jazykové školy nepotřebují k výuce jazyka akreditace, lidé je studují kvůli znalostem, a ne kvůli titulu. Školy mohou vyučovat i bez státní akreditace a poskytovat nějaký soukromý titul (např. MBA) nebo vlastní osvědčení – pak se ale nesmí jmenovat „vysoká škola".“ Zajímalo by mě, jak souvisí titul MBA s jazykovými školami? A také jaké tituly tedy jazykové školy dávají? MBA je titul manažerský a znám minimálně jednu školu s naprosto akreditovanými studijními programy. Co se týče jazykovek, tak jsem se skutečně nesetkala s nikým, kdo by měl jakýsi "titul" z této školy. A rovněž si nemyslím, že do jazykovek všichni chodí pouze kvůli znalostem - někdo tam může jít třeba proto, že mu to zaplatí zaměstnavatel apod.
Příště, než budete do světa vypouštět obdobné plky, tak se nad článkem trochu zamyslete. Nebo alespoň nezobecňujte motivy studentů soukromých škol, kde učíte, kde se třeba studium pro tabulkový plat skutečně děje (?). A až budete zase jednou uvádět populistické formulace jako například "Větší roli musí hrát prestiž školy, kvalita výuky a zájem studentů," zkuste k tomu přidat nějaké metriky, pomocí kterých chcete tuto "kvalitu" a "prestiž" měřit a verifikovat. Tato slova jen podtrhla zcestnost celého článku, v důsledku čehož mě napadá, že je možná trochu smutné, že člověk jako Vy učí na VŠ, kde by mělo být samozřejmostí si svá tvrzení ověřit.
B56o48ž72e36n45k14a 19N37o80v14á50k23o52v98á
I když na druhou stranu by se ještě slušelo dodat, že souhlasím s tvrzením, že na VŠ by neměl být přijat každý. Měl by to být elitní stupeň vzdělávání a ne další střední škola.

V75i69l16i11a69m 88M97l57i82c49h
Za to nemohou školy, že zaměstnavatelé jsou tak zatíženi na tituly. Já jsem toho názoru, že je žádoucí, aby vysokou školu absolvoval každý, kdo na to má (hlavu i peníze). Při dnešní produktivitě a tendenci zkracovat pracovní týden není nutné, aby se mladí lidi okamžitě zapojovali do výrobního procesu. Taky ta hromada znalostí, co na ně čeká, je krapet větší než před 100 lety. Ale hlavně se úplně jinak formuje osobnost, když dítě v akademickém prostředí debatuje o teorii relativity, než kdyby v práci rozebíralo poslední díl Ordinace.
P83e27t69r 46M25a57c12h
Jiří Lietavec: Předně: Je normální řešit problém, až když vzniknou. A za druhé. Uznejte, že kdyby měl prezident profesory jmenovat automaticky, pak je to prakticky zbytečný akt, který můžete rovnou nechat na škole.
O83d23s24t47r91a48n68ě25n69ý 91U70ž73i25v40a92t63e75l
J46i64ř39í 88L64i20e50t98a65v33e51c
Je zajímavé, že všichni chtějí řešit problém až když vznikne. Tento problém za více než dvacet let nevznikl, protože předchozí prezidenti se v případě jmenování profesorů chovali jako prezidenti. Měli jsme tady zvyk a ten zvyk byl dobrý. Když jeden člověk udělá problém, tak se sejde spousta lidí, kteří nabízí řešení. Taky mám řešení - studená sprcha po ránu - to pomáhá.
M27i43l71o22š 33B12é66m
Problém není samotný akt jmenování a porušení nějakého zvyku. Problém je, že prezident jmenuje státní profesory, které školy potřebují, aby mohly udělovat státní tituly, které potřebují budoucí státní úřednící, aby měli vyšší gáži. Poptávka po státním titulu převyšuje poptávku po dobrém vzdělání. To je ten problém, na který je snaha, v době mediální humbuku kolem jednoho bezvýznamného docenta, upozornit.
- Počet článků 158
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7699x