- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dozvídám se, že v Jančíkově Praze 5 je blaze. Plzeňská ulice je totiž uzavřená pro tramvajovou dopravu, protože se vyměňují koleje, a automobily jsou svedeny do jediného pruhu, aby dělníci měli dost životního prostoru. Žádné odklonění ani osobní, ani hromadné dopravy! Slunce praží, v nabitém a téměř nehybném autobuse z nás lije pot a dochází kyslík, děti jsou nevrlé.
Na první zastávce praví můj soused: „Ty dvě stanice dojdu pešky, bude to rychlejší.“
Dobrý nápad, vystupuju s ním, i když těch stanic mám před sebou víc. Zjišťuju, že i normální vycházkovou chůzí jsem daleko rychlejší než motorová vozidla. Během několika minut hravě předstihnu dva autobusy stejné linky. Ale v duchu zuřím! Nikde žádný pracovník Dopravního podniku, žádný policista řídící dopravu. A v tom kolejišti taky žádné velké budovatelské úsilí. To je typický Kocourkov, říkám si, kde stále někdo zkouší, co všechno si může dovolit a co lidi ještě unesou.
Na stanici mezi čekajícími je i jeden vozíčkář. Zastavuju a ohlížím se. Když se naše pohledy setkají, říká: „Na nás kašlou úplně!“ Myslím, že nemluví jen o tomto případu.
Na okamžik se zastydím, že já můžu jít a on ne.
„Ty, co tohle vymysleli, bych poslala na deset let na galeje,“ zlobí se žena s plnými igelitkami.
„Kdepak, paní, ti dostanou stotisícové odměny, až své dílo dokončí,“ ironizuje vozíčkář.
Nevzpomínám si, že bych něco podobného v poslední době zažil. Možná za „komančů“, když se po 14. hodině najednou vyvalily davy pracujících ze všech vysočanských a hloubětínských fabrik a komunikace to nezvládaly. To je půl století. Vida, jak jsme s tou pražskou dopravou pokročili!
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!