Práce marketingu? Změnit se toho dá dost!

Slavie se v letošné sezoně nachází v přelomu. Podle vyjádření pana Doležala se rodí takzvaná Nová Slavia. Je to symbolické, že hned v první sezoně Nové Slavie jsme si zahráli Ligu mistrů, oddlužili se a dostavujeme stadion. Stadion, na který čekaly generace. Ale přesto to není ono. Proč?

Především si myslím, že vázne marketing. Prostě to není tak, jak by to mělo být. Proč se více nevyužije potenciálu, který ve Slavii je? Nedivme se pak, že na Strahov chodí takový počet diváků, jaký chodí. Stačilo by přitom málo. Nečekat, až začnou chodit diváci sami do Edenu, jak dělá marketingové oddělení Slavie, ale začít dělat s návštěvama něco již dnes.Ono je to totiž tak trochu logické. Pokud si někdo nenavykne chodit na domácí zápasy Slavie nyní, začne si hledat výmluvy i v Edenu. Vstupenka bude drahá, bude mu svítit sluníčko do očí, bude to najednou mít přes celou Prahu, neboť on bydlí v Dejvicích a ne ve Vršovicích, a zajisté si najde i další výmluvy. Je tu také otázka, že letos má Nová Slavie šanci vyhrát její historicky první ligový titul. Může si někdo přát více, než v první sezoně otevřít nový moderní stadion, vyhrát titul a zahrát si Ligu mistrů? Ne, víc si nelze přát. Samozřejmě, pojem Nová Slavia beru trochu v nadsázce, ale to nic nemění na tom, že sezona skutečně přelomová je. A že máme jedinečnou šanci vyhrát po dlouhé době titul. K tomu ovšem potřebují hráči jedno: podporu nás, diváků.

Ovšem nemyslím si, že je rozumné brečet nad tím, že diváci nechodí a prosit je, ať přijdou. Na místě jsou činy. Za člověka nemají mluvit slova, ale to, co dělá, tedy právě činy. Je téměř nemožné a dnes už i zbytečné dělat na Strahově zásadní úpravy. Že jsou špinavé sedačky si všichni už víceméně zvykli, navíc na jaře bude teplo a může se fandit ve stoje. Řešením je i přidat ke vstupence balíček kapesníků, jak nám sparťané dříve nejednou navrhovali. Ovšem ne z důvodu, že bychom si měli utírat slzy po tragickém výkonu, nýbrž že každý si přiložíme ruce k dílu a svoji sedačku si utřeme. Alespoň to by pro nás marketingové oddělení udělalo a přitom by balíček kapesníků mohl sloužit i jako cenný suvenýr, pokud by na něm bylo uvedeno z jakého že zápasu jsme si ho přinesli domů. Musím se přiznat, že sám bych ho asi vystavil do vitrínky, přece jen, není to tak často k vidění.

Ale dost humorných věcí a nyní mluvme vážně. Spartu rád moc nemám, ale koukněme se, jaký pokrok v poslední době na Letné udělali co se týče marketingu! Proč nejde něco i u Slavie? Dovedu si představit akce Vstup na zápas s XX zdarma pro ženy a dívky/pro studenty. Samozřejmostí by měl být vstup zdarma pro fanoušky, kteří mají ten den svátek nebo narozeniny a přijdou oblečeni ve slávistickém dresu. Toto bych zavedl i do Edenu. Nemyslím, že by to přilákalo na stadion tolik diváků, ale bylo by to ze strany Slavie vůči fandům pěkné a sympatické gesto, řekněme dárek ke jmeninám/narozeninám. A samozřejmě, že s tím ruku v ruce stoupá i kredit klubu u obyčejných fanoušků. Jenže to je pořád málo. Někdo tvrdí, že dámy, když uvidí luxus na stadionu, tam příště nepřijdou (tímto zdravím Bulldocka), což si nemyslím. Dámy přijdou, pokud přijde i jejich drahá polovička, nebo (pokud chodí s kamarádkama) pokud se bylo na co dívat. A to si myslím, že letos je. Spíše bych se bál, co by se stalo, kdyby měli volný vstup ti všichni, kdož by přišli ve slávistickém. Bylo na Strahově plno, nebo ne? To se však asi nedozvíme. Co mi však také chybí je to, že jsme tak trochu v ústraní, nejsme příliš aktivní co se týče reklamy. Ano, v Deníku Sport a dalších novinách vycházejí reklamy lákající k návštěvě stadionu, jenže spousta lidí z mého okolí tvrdí, že je to rozhodně na stadion nenaláká. A nenaláká je ani to, pokud trenér nebo hráči řeknou v rozhovoru jakoby nenápadně "Ti diváci jsou strašní, když vůbec nejdou na Strahov a nechávaj nás ve štychu." To je právě to, že marketing zaspává dobu. Někdo může tvrdit, jako se stalo na klubových stránkách, že Slavie je taková značka, která nepotřebuje propagaci. Dříve prý na stadionu také nebylo pivo, párky, nebyla reklama v médiích a chodily desetitisíce lidí. Pravidelně. Myslím si, že se ale změnila doba a Slavie právě tuto propagaci potřebuje.

Jak je vidět, pouze dobré výkony a hraní o titul fanoušky nepřilákají. Potřebujeme něco, co je přitáhne ať nyní na Strahov, nebo za půlroku do Edenu. Dnešní doba je taková, že už nejde jen o fotbal, ale i o další prvky, jako je například i předzápasový a poločasový program. Ale to už by byl článek zase o něčem trochu jiném...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Luke Vojtěch | středa 27.2.2008 17:30 | karma článku: 7,42 | přečteno: 450x